Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Xestión da Calidade Código 610500022
Titulación
Mestrado Universitario en Ciencias. Tecnoloxías e Xestión Ambiental (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Química Analítica
Coordinación
Andrade Garda, Jose Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.andrade@udc.es
Profesorado
Andrade Garda, Jose Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.andrade@udc.es
Web
Descrición xeral A asignatura pretende proporcionar unha visión xeral acerca dun aspecto fundamental nas necesidades e requisitos que plantexan os empregadores no ámbito empresarial para contratar Titulados Superiores. Presentanse conceptos básicos acerca dos sistemas de Xestión da Calidade y da Xestión Medio Ambiental que son de interese potencial para alunos de diferentes titulacións.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro.
A16 Comprender a problemática asociada aos resíduos, os modos de xestionalos e as principais tecnoloxías de tratamento de resíduos.
A18 Coñecer as implicacións económicas dos problemas ambientais, os instrumentos de política económica e os principais indicadores ambientais.
A21 Comprender os fundamentos dos procesos de calidade e o modo de xestionalos.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
B8 Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental.
C2 Ser capaz de manter un pensamento crítico dentro dun compromiso ético e no marco da cultura da calidade.
C4 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C7 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AM1
AM16
AM18
AM21
BM3
BM4
BM8
CM2
CM4
CM7

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Introducción Definicións subxectivas e obxectivas da calidade
Tema 2: Repercusión dos sistemas de xestión da calidade na sociedade A calidade implícita
Tema 3: Modelos de xestión ISO 9000
ISO 17025
ISO 14000
EFQM
Responsabilidade social corporativa
Tema 4: Problemas habituais Problemas habituai na aplicación dos sistemas de xestión da calidade
Organización do traballo
Participación dos empregados
Delegación dos mandos
Motivación e concienciación. Participación
Tema 5: Xeralizando a Calidade Integración de sistemas:
medioambiente e seguridade e protección (Oshas 18000)

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 1 6 7
Sesión maxistral 17 34 51
Estudo de casos 5 7.5 12.5
Proba obxectiva 1 3 4
 
Atención personalizada 0.5 0 0.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Cada alumno realizará un traballo consistente na análise dun aspecto das guías internacionais de calidade
Sesión maxistral Descripción e estudo dos fundamentos dos Sistemas de Xestión da Calidade. Problemas habituais e ventaxas da súa aplicación.
Estudo de casos Tendo en conta a disponibilidade dos profesionais alleos á Universidade aos cais se ten solicitado a súa colaboración, abordaranse dous casos reais de implantación de sistemas de calidade na industria u organismos públicos.
Proba obxectiva Resumo escrito dos casos prácticos presentados por persoas que desenvolven o seu traballo na empresa.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
Establecese a opción de consulta de dúbidas ou discusión da bibliografía fora do horario docente habitual.
Os traballos tutelados terán un período previo de reflexión co profesor para o seu enfoque e centrado.
Nas sesións maxistraios poderanse discutir dúbidas que presenten los alunos.

Se establece la opción de consulta de dudas o discusión de la bibliografía fuera del horario lectivo habitual.
Los trabajos tutelados tendrán un período previo de reflexión con el profesor para su enfoque y centrado.
En las sesiones magistrales se podrá realizar la discusión de dudas que presenten los alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Estudo de casos Asistencia e redacción dos resumos escritos de cada un dos casos de estudo. Calidade na redacción, extracción de ideas chave, extensión dos temas tratados 25
Traballos tutelados Boa redacción, explicacións relevantes e capacidade de síntese 20
Sesión maxistral Asistencia ás clases maxistrais e aos casos prácticos; asemade, actitude participativa. Aporte de ideas e implicación nas discusións. 40
Proba obxectiva Concisión na exposición das ideas que respondan ás cuestións plantexadas 15
 
Observacións avaliación

A asistencia ás clases e Conferéncias é condición sine qua non para superar a asignatura


Fontes de información
Bibliografía básica BADIA, A. (2002). Calidad, modelo ISO9001. Deusto
VALCARCEL, M.; RIOS, A. (1992). La calidad en los laboratorios analíticos. Barcelona, Reverte
JURAN, F.M.; GRYNA, F.M. (1993). Manual de control de la calidad. Madrid, Díaz de Santos y McGraw Hill

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

A asistencia á clase e as actividades (nomeadamente, seminarios) é condición sine qua non para superar a asignatura.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías