Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A15 |
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos. |
A16 |
Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química. |
A20 |
Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio. |
A24 |
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química. |
A25 |
Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria. |
A27 |
Impartir docencia en química e materias afíns nos distintos niveis educativos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
O estudo, representación e interpretación de funcións elementais de unha e varias
variables. |
A15 A16 A20 A24 A25 A27
|
B1 B2 B3 B6
|
C1 C3 C6
|
Utilizar con destreza as técnicas de cálculo de primitivas e as súas aplicacións. |
A20 A24 A25 A27
|
B1 B2 B3 B6
|
C1 C3 C6
|
Resolver sistemas de ecuacions lineais e operar con cálculo matricial |
A20 A24 A25 A27
|
B1 B2 B3 B6
|
C1 C3 C6
|
Plantexar e resolver modelos sinxelos que conleven ecuacións e sistemas de
ecuacións diferenciais. |
A20 A24 A25 A27
|
B1 B2 B3 B6
|
C1 C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
cálculo diferencial |
Funcios derivables. Regla da cadea.
Regla de L’Hopital.Teorema de Taylor.
Crecemento e decrecemento. Extremos relativos.
Concavidad e convexidad. Puntos de inflexión.
Representación gráfica de funcios.
Cálculo numérico de raíces de unha ecuación
|
cálculo integral |
Integral definida.
Teorema fundamental do Cálculo.
Reglas básicas de integración.
Integración por sustitución.
Integración por partes.
Integración por descomposición en fraccios simples.
Integrais trigonométricas.
Cálculo de áreas planas.
Integración numérica: método de Simpson.
Integrais impropias.
|
álxebra líneal |
Resolución de sistemas de ecuaciones lineales.
Método de Gauss. Factorización LU
Operaciones con matrices.
Determinante de una matriz cuadrada.
Propiedades de los determinantes.
Rango de una matriz. Matriz inversa.
Teorema de Rouché-Fröbenius. Regla de Cramer.
Valores y vectores propios.
Polinomio característico y ecuación característica.
Forma canónica diagonal. Teorema de Cayley-Hamilton |
ecuacions diferenciais |
Ecuacions diferenciais de primeiro orden.
Variables separables.
Ecuacions lineais.
Ecuacions diferenciais como modelos matemáticos.
Ecuacions diferenciais lineais de orden 2.
Sistemas lineais de ecuacions diferenciais.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
32 |
64 |
96 |
Solución de problemas |
8 |
18 |
26 |
Traballos tutelados |
8 |
16 |
24 |
Proba de resposta múltiple |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
desarrollo dos conceptos e resolución de problemas |
Solución de problemas |
Cuestionarios, boletins e exámenes de outros cursos que periódicamente ponderanse a disposición dos alumnos sobre distintos contiidos e que o alumno terá que resolver. |
Traballos tutelados |
Traballo sobre temas propostos por o profesor, presentarase un resumo teórico xunto con un boletín de problemas resoltos acerca do tema correspondente |
Proba de resposta múltiple |
proba orientada a evaluación dos contidos teóricos que se traballan nas sesions maxistrales |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
A atención personalizada que se decribe en relación a estas metodoloxías concibense como momentos de traballo presencial para o alumnado co profesor, po lo que implican unha participación obligatoria para o alumando.
A forma e o momento en que se desarrollará indicarase en relacción a cada actividad ao largo do curso según o plan de traballo da asignatura
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
preguntas o alumno . Valorarase a competencia C6 |
10 |
Proba de resposta múltiple |
exáme tipo test con 20 preguntas con catro opcions de resposta e cada tres mal descontan 1 . Valorarase a competencia C6 |
70 |
Traballos tutelados |
Desenvolvemento de aspectos concretos con exemplos e problemas resoltos. Valorarase as competencias A24, A27, B3 e C1. |
10 |
Solución de problemas |
Entrega de boletíns e exámenes de outros cursos resoltos. Evaluaranse as competencias A15, A16, A20, A25, B1, B2, B6 e C3. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a asignatura será preciso obter, sumadas as
cualificacións de tódalas actividades, unha nota mínima do 50% do total.
Para obter a cualificación de non presentado. sera suficiente que os
alumnos non participen na proba de resposta múltiple e non haber sido
evaluados nos Traballos tutelados en mais dun 50%. Na proba de xullo o
criterio para superar a asignatura sera o anterior ou ben obter unha
nota non inferior ao 50% da proba obxetiva.
Polo que se refire a sucesivos cursos académicos, os alumnos, o proceso
de ensinanza-aprendizaxe, incluida a avaliación, refirese a un curso
académico, e polo tanto voltaría a comenzar cun novo curso, incluidas
todas as actividades e procedementos de avaliación que fosen programados
para dito curso. Os alumnnos matriculados en reximen de tempo
parcial poden ser evaluados de maneira personalizada no referente as
metodoloxías de Sesión maxistral, Solución de problemas e Traballos
tutelados. A Proba de resposta múltiple e igual para todos os alumnos.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É conveniente ter coñecementos de matemáticas de 2 bacharelerato,
si non os ten recomendase facer o curso de nivelación. |
|