Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Ability to use chemistry terminology, nomenclature, conventions and units |
A16 |
Ability to source, assess and apply technical bibliographical information and data relating to chemistry |
A17 |
Ability to work safely in a chemistry laboratory (handling of materials, disposal of waste) |
A18 |
Risk management in relation to use of chemical substances and laboratory procedures |
A19 |
Ability to follow standard procedures and handle scientific equipment |
A20 |
Ability to interpret data resulting from laboratory observation and measurement |
A21 |
Understanding of qualitative and quantitative aspects of chemical problems |
A23 |
Critical standards of excellence in experimental technique and analysis |
A24 |
Ability to explain chemical processes and phenomena clearly and simply |
A25 |
Ability to recognise and analyse link between chemistry and other disciplines, and presence of chemical processes in everyday life |
B1 |
Learning to learn |
B2 |
Effective problem solving |
B3 |
Application of logical, critical, creative thinking |
B4 |
Working independently on own initiative |
B5 |
Teamwork and collaboration |
B6 |
Ethical, responsible, civic-minded professionalism |
B7 |
Effective workplace communication |
C1 |
Ability to express oneself accurately in the official languages of Galicia (oral and in written) |
C4 |
Self-development as an open, educated, critical, engaged, democratic, socially responsible citizen, equipped to analyse reality, diagnose problems, and formulate and implement informed solutions for the common good |
C6 |
Ability to assess critically the knowledge, technology and information available for problem solving |
Learning aims |
Subject competencies (Learning outcomes) |
Study programme competences |
Dispoñer de coñecementos e habilidades experimentais suficientes para utilizar de maneira correcta e segura os produtos e o material máis habitual nun laboratorio químico, sendo consciente das súas características máis importantes, incluíndo o perigo e os posibles riscos.
Habilidade para utilizar, baixo condicións de seguridade, técnicas experimentais nun laboratorio químico.
Ter destreza de adquirir habilidades experimentais que leven a asimilar outras mais complexas.
|
A1 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A23 A24 A25
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C4 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Block 1. Introduction. |
Subject 1. Basic aspects involving the use of chemical substances. Labelling and storage of chemicals. Gases, solvents and reagents. H and P phrases. Materials safety data sheets MSDS. Quality of reagents. Management of wastes. Laboratory security measures.
Subject 2. Register and communication in the laboratory work. Laboratory notebook. Laboratory report.
Subject 3. General considerations involving laboratory data. Scientific measures. Precision and accuracy. Graphic representations.
|
Block 2. Basic Laboratory Processes. |
Experiment 1. Handling and cleaning laboratory material. Basic operations: Typical calculations in the laboratory. Measuring mass. Balances. Measuring volumes and liquids.
Experiments 2 and 3. Preparing mixtures and solutions.
Experiment 4 and 5. Crystallization.
Experiment 6. Sublimation.
Experiment 7. Distillation.
Experiment 8. Liquid-liquid extraction.
Experiment 9. Paper chromatography.
Experiments 10 and 11. Stoichiometry. Limiting reactant. Preparing a gas current.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
9 |
18 |
27 |
Laboratory practice |
42 |
63 |
105 |
Mixed objective/subjective test |
3 |
0 |
3 |
Supervised projects |
7 |
7 |
14 |
|
Personalized attention |
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Sesións de aula: Son sesións de 3 horas de duración que terán lugar durante os primeiros días do curso. Nelas abordaranse os temas do bloque da Introdución. Constarán dunha parte expositiva ónde o profesor explicará os conceptos fundamentais de cada tema para continuar con exemplos concretos de casos prácticos relacionados co tema. Unha hora será impartida por persoal da biblioteca da Facultade de Ciencias para explicar os recursos e manexo básico na biblioteca. |
Laboratory practice |
Sesións de laboratorio: Son sesións de 3 horas de duración que terán lugar no laboratorio. Nelas realizaranse prácticas de procesos básicos e experimentos relacionados coas técnicas fundamentais nun laboratorio químico, ao mesmo tempo que se aprenderá a elaborar un caderno de laboratorio. Cada práctica levará asociado un guión que deberá ser estudado con antelación polos alumnos. Este guión conterá cuestións que incidirán na comprensión dos fundamentos de cada práctica, nos posibles aspectos de perigo, toxicidade e medidas de seguridade, e no análise de resultados e conclusións. |
Mixed objective/subjective test |
Exame: Ao finalizar o período de prácticas realizarase un exame escrito ónde se avaliarán os coñecementos adquiridos polos alumnos. |
Supervised projects |
Nesta metodoloxía inclúense varios tipos de actividades que se desenvolverán ao longo de todo o semestre:
Sesións de resolución de problemas: Estas sesións celebraranse á finalización das sesións de aula e/ou laboratorio. Nelas os alumnos resolverán cuestións plantexadas nas clases teóricas.
Titorías anteriores as sesións de laboratorio: Nestas titorías avaliarase o grao de comprensión do guión de cada práctica antes da sesión de laboratorio correspondente. Durante algunhas destas titorías poderanse realizar probas de respostas curtas ou test que axuden a comprobar o grao de consecución dos obxectivos.
Sesións de titorías intermedias: Para comprobar e orientar o traballo dos alumnos (preparación previa das prácticas, elaboración do caderno de laboratorio, grao de comprensión dos traballos, etc.) prográmanse varias sesións de titoría que se distribuirán polo medio do período de prácticas.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Supervised projects |
|
Description |
(Xa descrito para cada metodoloxía) |
|
Assessment |
Methodologies
|
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
Avaliación mediante o seguimento continuo do traballo no laboratorio. Avaliarase tamén o caderno de laboratorio.
Nesta actividade evaluaranse principalmente as seguintes competencias da titulación: A1, A16, A17, A18, A19, A20, A23, A25, B1, B2, B3, B4, B5, B6, B7, C1, C4, C6. |
60 |
Mixed objective/subjective test |
Exame escrito no que se avaliarán os coñecementos adquiridos polo alumno en tódalas actividades realizadas.
Nesta actividade evaluaranse principalmente as seguintes competencias da titulación: A1, A16, A20, A24, B2, B3, C1. |
30 |
Supervised projects |
Avaliación do traballo realizado nas distintas actividades asociadas a esta metodoloxía (sesións de resolución de problemas, titorías anteriores ás sesións de laboratorio e titorías intermedias).
Nesta actividade evaluaranse principalmente as seguintes competencias da titulación: A20, A21, A24, B2, B3, C1. |
10 |
|
Assessment comments |
- Esta é unha materia experimental, polo que a asistencia a tódalas actividades presenciais programadas do curso é obrigatoria. - Para superar a materia será preciso obter en cada unha das partes avaliables un mínimo de 4 (sobre 10) da puntuación máxima posible para esa parte, e acadar sumadas as cualificacións de tódalas actividades avaliables (prácticas de laboratorio, proba mixta e traballos tutelados) un mínimo de 5 (sobre 10). - En caso de non superar a asignatura na primeira oportunidade, as cualificacións das prácticas de laboratorio e traballos tutelados conservaranse na segunda oportunidade de xullo. Non obstante, a cualificación da proba mixta de xullo substituirá a obtida na proba mixta da primeira oportunidade. - Para obter a cualificación de non presentado, os alumnos non poderán ter participado en máis dun 25% das prácticas de laboratorio e dos traballos tutelados, nin realizar a proba mixta. - Dacordo coa normativa académica, os alumnos que sexan avaliados na "segunda oportunidade" só poderán optar a matrícula de honra se o número máximo destas para o curso non se cubriu na súa totalidade na "primeira oportunidade". - Polo que se refire os sucesivos cursos académicos, o alumno deberá realizar e volver a ser avaliado en tódalas actividades metodolóxicas programadas para dito curso. - No caso de circunstancias moi excepcionais, obxectivables e
adecuadamente xustificadas, o Profesor Responsable podería eximir total
ou parcialmente a algún membro do alumnado de concorrer ao proceso de
avaliación continuada. O alumando que se atopara nesta circunstancia
deberá superar un exame específico que non deixe dúbidas sobre a
consecución das competencias propias da materia.
|
Sources of information |
Basic
|
PETRUCCI, R. H.; HARWOOD, W. S.; HERRING, F. G (2003). Química General. Madrid, 8ªEd, Pearson Educación
M.J. Insausti, P. Redondo, E. Charro (1999). Manual de Experimentación Básica en Química. Valladolid, Universidad de Valladolid
Universidade da Coruña (2007). Manual de Seguranza e Saúde no Laboratorio.
C.M. Rodríguez Pérez, J.L. Ravelo Socas, J.M. Palazón López (2005). Técnicas de organización y seguridad en el laboratorio. Madrid, Editorial Síntesis |
- GUIÓNS DE PRÁCTICAS e todo o material que se porá a disposición dos alumnos a través do Campus Virtual da UDC (Moodle)
- http://www.udc.es/dep/qf/es/Qi/docencia/sintesis/index.htm
As ligazóns sobre MATERIAL, OPERACIÓNS BÁSICAS e NORMAS DE SEGURIDADE que contén esta páxina Web elaborada por profesorado da área de Química Inorgánica da UDC inclúen imaxes e vídeos moi ilustrativos. Esta páxina Web elaborada por profesorado da Universidad de Barcelona sobre OPERACIÓNS BÁSICAS DE LABORATORIO contén información moi completa sobre prácticamente tódolos aspectos que se van tratar nesta materia. Tamén conta cun soporte de imaxes moi útil. |
Complementary
|
(). .
J. Martínez Urreaga (2006). Experimentación en Química General. Thomson
C. Fernández (2009). Laboratorio de Química. Generalidades y aspectos básicos.. Universidad de Extremadura
J.R. Dean, A.M.Jones, D. Holmes, R. Reed, J. Weyers, A. Jones (2002). Practical Skills in Chemistry. Edinburgh, Pearson Education |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Química 2/610G01008 | Química 3/610G01009 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|