Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades. |
A4 |
Coñecer os tipos principais de reacción química e as súas principais características asociadas. |
A5 |
Comprender os principios da termodinámica e as súas aplicacións en Química. |
A6 |
Coñecer os elementos químicos e os seus compostos, as súas formas de obtención, estrutura, propiedades e reactividade. |
A8 |
Coñecer os principios da Mecánica Cuántica e a súa aplicación á estrutura de átomos e moléculas. |
A9 |
Coñecer os rasgos estruturais dos compostos químicos, incluíndo a estereoquímica, así como as principais técnicas de investigación estrutural. |
A10 |
Coñecer a cinética do cambio químico, incluíndo a catálise e os mecanismos de reacción. |
A14 |
Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química. |
A15 |
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos. |
A16 |
Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química. |
A24 |
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química. |
A25 |
Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer a estrutura e a natureza do enlace nos compostos de coordinación. |
A1 A6 A8 A9 A14 A15 A16 A24 A25
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C1 C6 C7 C8
|
Coñecer os aspectos termodinámicos relacionados coa estabilidade dos compostos de coordinación. |
A1 A5 A9 A14 A15 A16
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C1 C6 C7 C8
|
Coñecer os mecanismos dos tipos de reaccións máis importantes dos compostos de coordinación. |
A1 A4 A9 A10 A14 A15 A16
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C1 C6 C7 C8
|
Coñecer a estrutura dos sólidos inorgánicos. |
A1 A6 A9 A14 A15 A16
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C1 C6 C7 C8
|
Coñecer a microestrutura dos sólidos inorgánicos. |
A1 A6 A9 A14 A15 A16 A24 A25
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C1 C6 C7 C8
|
Coñecer a natureza do enlace dos sólidos inorgánicos. |
A1 A5 A6 A8 A9 A14 A15 A16 A24 A25
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C1 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- Introducción a Química de Coordinación. |
Introducción. |
2.- O enlace nos Compostos de Coordinación. |
- Teoría de enlace valencia.
- Teoría do campo cristalino.
- Teoría dos orbitáis moleculares |
3.- Estabilidade Termodinámica dos Compostos de Coordinación |
- Introdución: diferenza entre estabilidade/inestabilidade vs. inercia/labilidade.
- Constante de estabilidade.
- Factores dos que depende a constante de estabilidade. |
4.- Mecanismo das Reaccións dos Compostos de Coordinación. |
- Reaccións de sustitución.
- Reaccións rédox. |
5.- Introdución a Química do Estado Sólido. |
Introducción |
6.- Sólidos Ideais: Aspectos Estruturais e o enlace nos sólidos. |
- Estruturas de sólidos.
- Enlace nos sólidos: modelo íónico, modelo de bandas.
|
7.- Sólidos Reais: defectos en Sólidos, exemplos de sólidos inorgánicos con propiedades relevantes. |
- Defectos nos sólidos.
- Exemplos de sólidos con propiedades relevantes. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
28 |
42 |
70 |
Obradoiro |
7 |
21 |
28 |
Solución de problemas |
7 |
24.5 |
31.5 |
Proba mixta |
4 |
15.5 |
19.5 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Na clase maxistral introduciranse os contidos dos correspondentes temas, destacando os seus aspectos máis importantes e deténdose particularmente naqueles conceptos fundamentais e/ou de máis difícil comprensión para o alumno. |
Obradoiro |
Actividade formativa de carácter eminentemente práctico cuxo obxectivo é incidir en aspectos da materia de difícil comprensión. |
Solución de problemas |
As clases de solución de problemas estarán dedicadas á resolución de problemas e cuestións que se propuxeron con antelación ao alumno a fin de que este poida traballar sobre eles antes da correspondente sesión presencial. |
Proba mixta |
Prueba de conjunto que se realizará en el calendario acordado por la Junta de Facultad. Su objetivo es contribuir a la evaluación del nivel de conocimientos y competencias adquiridos por el alumno y la capacidad de éste para relacionarlos y para obtener una visión de conjunto de la materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
A metodoloxía de ensino proposto está baseada no traballo do estudante, que se converte no principal responsable do seu proceso educativo. Para que este obteña o mellor rendemento do seu esforzo é de extrema importancia que exista unha interacción estreita e constante alumno-profesor, a fin de guiar ao estudante neste proceso. A través de tal interacción e das diferentes actividades de avaliación, o profesor poderá determinar ata que punto o estudante está a alcanzar os obxectivos propostos en cada unidade temática e orientalo respecto diso.
Dita orientación levará a cabo en entrevistas individuais (*tutorías) que se celebrarán nos horarios máis convenientes para o estudante.
Obviamente e á parte destas *tutorías propostas polo profesor, o estudante pode acudir a *tutoría, a petición propia, cantas veces desexe, nos horarios que lle resulten máis convenientes.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
Teranse en conta as actividades realizadas nos mesmos, pero tamén o nivel de participación e de coñecementos demostrado polo alumno. Nesta actividade avaliaranse fundamentalmente as seguintes competencias da titulación: A1, A8, A9, A16, B1, B2, B3, B4, B5, B7, C1.
A avaliación de OBRADORIOS e de SOLUCIÓN DE PROBLEMAS farase de maneira conxunta. |
0 |
Solución de problemas |
Cualificaranse tanto as respostas dos alumnos como a súa participación nas correspondentes actividades presenciais. Ocasionalmente e a requirimento do profesor, o alumno deberá entregar os boletíns de problemas que tamén poderán ser avaliados. Nesta actividade avaliaranse fundamentalmente as seguintes competencias da titulación: A1, A4, A5, A6, A8, A9, A10, A14, A15, A16, A24, A25, B1, B2, B3, B4, B5, B7, C1, C6, C7, C8.
Este 30% engloba a cualificación de SOLUCION DE PROBLEMAS e de OBRADOIROS. |
30 |
Proba mixta |
Consistirá nunha proba de conxunto que se celebrará ao final do cuadrimestre. Constará tanto de preguntas de desenvolvemento, como de preguntas tipo test e problemas que serán similares aos expostos ao longo do curso. Nesta actividade avaliaranse fundamentalmente as seguintes competencias da titulación: A1, A4, A5, A6, A8, A9, A10, A14, A15, A16, A24, A25, B2, B3, C1, C6. |
70 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación será a suma das seguintes contribucións: - proba mixta, ata un máximo 7 puntos - clases de solución de problemas máis talleres ata un máximo de 3 puntos Para superar a materia será necesario conseguir polo menos 5 puntos entre todas as contribucións anteriores, coa restrición de que na proba mixta é necesario obter un mínimo de 2.8 (sobre un máximo de 7). Se o alumno non alcanza esta nota mínima, a cualificación final será a obtida na mencionada proba mixta; é dicir, non se terá en conta a nota de clases de solución de problemas e talleres. Dado que a cualificación baséase no modelo de avaliación continua, valorarase especificamente a progresión do alumno ao longo de todo o cuadrimestre cun máximo de 1 punto que poderá sumarse á cualificación final. De acordo con esta metodoloxía de avaliación, considerarase o alumno presentouse a avaliación se participou activamente en calquera actividades que en conxunto supoñan máis do 20% da cualificación da materia. Dentro do mesmo contexto de "avaliación continua" e de acordo co contido do escrito "Probas de Avaliación e Actas de Cualificación de Grao e Mestrado", a chamada "segunda oportunidade de xullo"enténdese exclusivamente como unha segunda oportunidade de realización da proba mixta. Por tanto, na devandita oportunidade realizarase de novo a proba mixta e á cualificación obtida nesta sumaranse as obtidas durante o curso nas outras actividades (clases de solución de problemas e talleres). As porcentaxes serán os mesmos que na"primera oportunidade". Matricúlalas de honra outorgaranse prioritariamente aos alumnos aprobasen a materia na primeira oportunidade. E só se outorgarán na chamada "segunda oportunidade" se o número máximo daquelas non se cubriu na súa totalidade na primeira. No caso de circunstancias moi excepcionais, obxetivables e adecuadamente xustificadas, o Prof. Responsable podería eximir total ou parcialmente ao alumno en que concorran do proceso de avaliación continua. Devandito alumno habería de someterse a un exame particular que non deixará dúbidas sobre o seu nivel de coñecementos e competencias.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
(). .
M.T. Weller (1999). "Inorganic Materials Chemistry". Oxford University Press, Oxford
J. Rivas Gispert (2000). "Química de Coordinación". Ediciones Omega S.A.
P. W. Atkins, T. L. Overton, J. P. Rourke, M. T. Weller y F. A. Armstrong (2008). "Química Inorgánica de Shriver y Atkins" Versión en español de la 4ª edición de "Shriver and Atkins' Inorganic Chemistry". McGraw-Hill Interamericana
P. W. Atkins, T. L. Overton, J. P. Rourke, M. T. Weller and F. A. Armstrong. (2009). "Shriver and Atkins' Inorganic Chemistry" 5th ed.. W. H. Freeman and company, New York
A.R. West (1984). "Solid State Chemistry and its Aplications". John Wiley & Sons, New York
L. Smart & E. Moore (1992). "Solid State Chemistry: an Introduction". Chapman & Hall, London
J. Ribas Gispert (2008). Coordination Chemistry (versión en ingles de Química de Coordinación). Willey-VCH, Weinheim
L. Smart & E. Moore (1995). “Una introducción a la química del estado sólido”, versión española. Ed. Reverté, Barcelona |
|
Bibliografía complementaria
|
(). .
S. F. A. Kettle (1998). "Physical Inorganic Chemistry. A Coordination Chemistry Approach". Oxford University Press
A.F. Wells (1978). “Química inorgánica estructural” Versión española de la 4ª Ed.. Ed. Reverté, Barcelona
A.F. Wells (1984). “Structural Inorganic Chemistry” 5th Ed.. Oxford Univesity Press, London |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química Inorgánica 4/610G01024 | Química Inorgánica Avanzada/610G01025 | Ciencia de Materiais/610G01035 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Química Física 1/610G01016 | Química Física 2/610G01017 | Química Inorgánica 1/610G01021 | Química Inorgánica 2/610G01022 |
|
|