Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades. |
A5 |
Comprender os principios da termodinámica e as súas aplicacións en Química. |
A9 |
Coñecer os rasgos estruturais dos compostos químicos, incluíndo a estereoquímica, así como as principais técnicas de investigación estrutural. |
A10 |
Coñecer a cinética do cambio químico, incluíndo a catálise e os mecanismos de reacción. |
A12 |
Relacionar as propiedades macroscópicas coas de átomos e moléculas. |
A13 |
Comprender a Química dos principais procesos biolóxicos. |
A14 |
Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química. |
A15 |
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos. |
A16 |
Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química. |
A21 |
Comprender os aspectos cualitativos e cuantitativos dos problemas químicos. |
A24 |
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química. |
A25 |
Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria. |
A28 |
Adquirir, avaliar e utilizar os principios básicos da actividade industrial, xestión e organización do traballo. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer os fármacos desde o punto de vista químico e a súa interacción coas correspondentes dianas biolóxicas/farmacológicas. |
A1 A5 A9 A13 A14 A15 A16 A21 A24 A25 A28
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer o impacto dos fármacos e a industria farmaceútica no actual marco social e económico. |
A12 A13 A14 A16 A24 A25 A28
|
B1 B3 B4 B6 B7
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer os principios básicos utilizados no deseño de fármacos e a súa aplicación ao deseño e preparación de novas substancias de interese farmacológico. |
A1 A9 A10 A13 A14 A15 A16 A21 A24 A25 A28
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución á Química Médica |
Introdución á Química médica: definición e conceptos básicos. Fármacos: clasificación e nomenclatura. |
Tema 2. Recoñecemento molecular: Interaccións entre fármacos e dianas biolóxicas. |
Estudo da interaccións de fármacos coas dianas biolóxicas: lípidos, carbohidratos, proteínas (enzimas e receptores de membrana) e acedos nucleicos. Tipos de interacción. Topología molecular e actividade biolóxica. |
Tema 3. Farmacocinética e propiedades fisicoquímicas dos fármacos |
Procesos de Absorción, Distribución, Metabolismo, Excreción (ADME). Importancia da membrana biolóxica. Factores que inflúen na absorción dos fármacos. |
Tema 4. Metabolismo dos fármacos |
Características do metabolismo de fármacos. Procesos Metabólicos de Fase I e Fase II. Consecuencias dos procesos metabólicos. Selectividad estereoquímica dos procesos metabólicos. |
Tema 5. Estratexias na procura e descubrimento de novos fármacos Principais etapas do descubrimento e desenvolvemento de fármacos. |
Estratexias máis empregadas na procura dun novo cabeza de serie. Relaciones estrutura-actividade. Fases clínicas. |
Tema 6. Estratexias xerais de farmacomodulación |
Obxectivos e estratexias xerais de optimización da farmacodinámica e farmacocinética. |
Tema 7. Deseño e síntese de fármacos |
Exemplos do deseño e síntese de fármacos comerciais actuais. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
18 |
36 |
54 |
Seminario |
7 |
21 |
28 |
Saídas de campo |
10 |
5 |
15 |
Presentación oral |
2 |
8 |
10 |
Proba mixta |
3.5 |
0 |
3.5 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Nesta sesión inicial presentaranse contidos e metodoloxías así como o procedemento de avaliación da materia |
Sesión maxistral |
Realizarase as exposición de contidos. Co fin de facilitar os seus seguimiento, os alumnos dispoñerán con suficiente antelación copias das presentacións a través da plataforma Moodle. |
Seminario |
Os contidos de cada tema discutiranse en seminarios mediante resolución de exercicios e análises de supostos prácticos. Os alumnos dispoñerán con suficiente antelación dos boletines de problemas a través da plataforma Moodle. Poderase solicitar a entrega de exercicios resoltos. |
Saídas de campo |
Como actividade práctica proponse a organización de visitas a centros de investigación e/ou empresas relacionadas coa Química Médica. A asistencia a estas actividades é obligatoria e será necesario a elaboración dun informe individual de actividades. |
Presentación oral |
Ao final na materia os alumnos realizarán unha exposición oral relacionada cun suposto práctico onde se apliquen os contidos da materia. |
Proba mixta |
Realizarase unha exame escrito no que valorarán os coñecementos adquiridos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
Esta actividade estará dirixida a asistencia individual para a preparación da presentación oral, dúbidas, así como a resolución de exercicios. Levarase a cabo no horario de tutorías do profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
Valorarase a participación activa do alumno na resolución dos problemas dos boletines, así como os exercicios entregados.
Competencias: A1,A9,A10,A12-16,A21,A24-25,A27-28, B1-4,B7,C2 |
20 |
Saídas de campo |
Saídas de campo Valorarase a asistencia así como o informe final de actividade.
Competencias A28,B6,C5,C6,C7,C8 |
10 |
Presentación oral |
Valorarase a calidade da exposición en términos de presentación, organización, contidos, defensa e discusión de resultados.
Competencias A1,A5,A12-16,A24-25,B4,B6-7,C2,C3,C6 |
20 |
Proba mixta |
Valoraranse as respostas aportadas no exame escrito.
Competencias: A1,A5,A10,A12,A13,A14,A24,B2,B3
|
50 |
|
Observacións avaliación |
Para que un alumno poida obter a cualificación de "Non presentado" non
poderá realizar actividades cun cómputo superior ao 50% na avaliación.
De acordo coa normativa vigente, ou alumno dispoñerá de dúas
oportunidades, a primeira en xuño e a segunda en xullo. Vos alumnos que
non superen a asignatura na primeira oportunidade conservarán a
cualificación obtida non traballo de seminario, saída de campo e
exposición oral, e realizarán unha segunda proba escrita nas datas
determinadas polo calendario fixado pola Xunta de Facultade. Vos alumnos
que sexan evaluados na segunda oportunidade só poderán optar á
matrícula de honor si estas non foron cubertas na primeira oportunidade.
Ou proceso de ensino-aprendizaxe, incluída a avaliación, refírese a un
curso académico e xa que logo volve comezar cun novo curso académico,
incluíndo todas as actividades e procedementos de avaliación que se
programen para devandito curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Patrick, G. L (2013). An Introduction to Medicinal Chemistry. New York: Oxford University Press
Avendaño, C (2001). Introducción a la Química Farmacéutica. Madrid: McGraw-Hill
Delgado, A.; Minguillón, C.; Joglar, J. (2003). Introducción a la Química Terapéutica. Madrid: Díaz de Santos
Delgado, A.; Minguillón, C.; Joglar, J. (2002). Introducción a la síntesis de fármacos. Madrid: Síntesis
Thomas, Gareth (2007). Medicinal Chemistry: An introduction. Wiley
E. J. Corey; B. Czakó; L. Kürti (2007). Molecules and Medicines. Wiley
Galbis Perez, J. A (2004). Panorama actual de la Química Farmacéutica. Sevilla: Universidad de Sevilla |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Traballo de fin de Grao/610G01043 |
|
Materias que continúan o temario |
Química Orgánica 1/610G01026 | Química Orgánica 2/610G01027 | Ampliación de Química Orgánica/610G01028 | Química Orgánica Avanzada/610G01030 |
|
|