Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A6 |
Catalogar, avaliar e xestionar recursos naturais. |
A22 |
Describir, analizar, avaliar e planificar o medio físico. |
A23 |
Avaliar o impacto ambiental. Diagnosticar e solucionar problemas ambientais. |
A30 |
Manexar adecuadamente instrumentación científica. |
A32 |
Desenvolverse con seguridade no traballo de campo. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar en colaboración. |
B6 |
Organizar e planificar o traballo. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo. |
B8 |
Sintetizar a información. |
B9 |
Formarse unha opinión propia. |
B10 |
Exercer a crítica científica. |
B11 |
Debater en público. |
B12 |
Adaptarse a novas situacións. |
B13 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Subject competencies (Learning outcomes) |
Study programme competences |
Desenvolvemento das capacidades de interpretación e síntese da información que suministra a bibliografía, os distintos tipos de cartografía e a fotointerpretación. |
A6 A22 A23 A30 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
|
Adquisición dun desenvolvemento adecuado das capacidades de aplicación, análise e valoración dos coñecementos adquiridos no contexto práctico que o futuro exercicio profesional esixe. |
A6 A22 A23 A30 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C3
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa, procura de bibliografía e datos en diversas fontes.
|
A6 A22 A23 A30 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I. INTRODUCTION |
1. Physical Geography: concept, division and correlation with other sciences.
2. The Earth System and subsystems
3. The Earth Surface: Global Topography |
II. THE ATMOSPHERE AND THE HYDROLOGIC SYSTEM OF THE EARTH |
4. Composition and structure of the atmosphere
5. Energy of the atmospheric system
6. Winds and atmospheric movement
7. Ocean-atmospheric interaction. Oceanic circulation
8. Atmospheric water and water balance
9. Types of precipitation, air masses and weather fronts
10. Climatic zonation of the Earth
11. Climatic change |
III. THE BIOSPHERE |
12. Climate, soil, flora and fauna
13. Soil formation, properties and classification
14. Biogeographic processes. Phytogeography and zoogeography |
IV. LANDSCAPE AND RELIEF EVOLUTION |
15. Weathering and slope processes
16. Fluvial and lacustrine Systems
17. Coastal Systems
18. Karst Systems
19. Glacial Systems
20. Desert Systems |
Planning |
Methodologies / tests |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
24 |
60 |
84 |
Laboratory practice |
10 |
15 |
25 |
Supervised projects |
8 |
20 |
28 |
Field trip |
5 |
5 |
10 |
Objective test |
2 |
0 |
2 |
|
Personalized attention |
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Trátase de asimilar uns contidos teóricos básicos a partir das clases maxistrais. |
Laboratory practice |
As prácticas representan un complemento indispensable ás leccións teóricas nas que se abordará a aprendizaxe dos métodos e técnicas máis comúns para o tratamento da información xeográfica co obxetivo de que o alumno desenvolva as capacidades de interpretación, síntese e análise da información que suministra a bibliografía, a cartografía, e a fotoxeoloxía, grazas ó coñecemento global da materia e da súa aplicabilidade. Ademais preténdese que o alumno adquira nocións básicas acerca da utilización da información xeográfica e da súa análise espacial empleando ferramientas informáticas (Sistemas de Información Xeográfica). |
Supervised projects |
Éstes consistirán na elaboración de temas ou traballos individuais ou en grupos, plantexados polo profesor, sobre diversos aspectos da materia. Requírese: búsqueda e manexo da información, esquematización das ideas principais, división do traballo, discusión en grupo e exposición dos contidos na clase. Os resultados das actividades expostas anteriormente serán avaliados. O profesor asesorará permanentemente o desenvolvemento das diferentes actividades da aprendizaxe. |
Field trip |
Complemento do resto das actividades. |
Objective test |
Cuestionarios eliminatorios dos contidos teóricos da asignatura, consistentes en preguntas curtas ou de tipo test e comentarios e identificación de diagramas ou fotografías. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Supervised projects |
Field trip |
|
Description |
A atención persoalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos do traballo presencial para o alumnado co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenrrolará indicarase en relacción a cada actividad ó longo do curso según o plan de traballo da asignatura.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
Avaliación continua. Avaliación competencias A30 e A32 |
20 |
Supervised projects |
Traballos elaborados polos alumnos e presentación dos mesmos. Avaliación competencia A22 |
30 |
Objective test |
Cuestionarios eliminatorios dos contidos teóricos da asignatura. Avaliación competencias A6 e A23 |
50 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
|
De Blij, H.J., Muller, P.O. y Williams, R.S. 2004. Physical Geography. The global environment. Oxford University Press, Oxford. López Bermúdez, F., Rubio Recio, J.M. y Cuadrat, J.M. 1992. Geografía Física. Cátedra, Madrid. Strahler, A.N. y Strahler, A.H. 1994. Geografía Física.Omega, Barcelona. |
Complementary
|
|
Briggs, D. y Smithson, P. 1992. Fundamentals of Physical Geography. Routledge, London Gabler, R.E., Sager, R.J., Wise, D.L. y Petersen, J.F. 1999. Essentials of Physical Geography. Thomson Learning, London. Strahler, A.N. y Strahler, A.H. 2002. Physical Geography: science and systems of the human environment. John Wiley and Sons, New York. Hamblin, W.K. y Christiansen, E.H. 2001. Earth’s Dynamic Systems. Prentice Hall, London. Skinner, B. J. & Porter, S. C. 1995. The Dynamic Earth. An Introduction to Physical Geology. John Wiley and Sons, New York. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Ecoloxía: Ecoloxía I (individuos e ecosistemas)/610G02039 | Ecoloxía: Ecoloxía II (poboacions e comunidades)/610G02040 | Edafoloxía/610G02045 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Recoméndase ter superada a materia do primeiro cuatrimestre “Xeoloxía”. Recoméndase a asistencia e participación nas clases teóricas. Recoméndase o coñecemento do idioma inglés cun nivel de comprensión de lectura medio. Requírese saber redactar, sintetizar e presentar ordenadamente un traballo, así coma a aplicación a un nivel de usuario de ferramentas informáticas (uso de Internet, procesador de textos, presentacións, etc.). |
|