Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A8 |
Illar, analizar e identificar biomoléculas. |
A18 |
Levar a cabo estudos de produción e mellora animal e vexetal. |
A26 |
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados. |
A29 |
Impartir coñecementos de Bioloxía. |
A30 |
Manexar adecuadamente instrumentación científica. |
A31 |
Desenvolverse con seguridade nun laboratorio. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar en colaboración. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo. |
B8 |
Sintetizar a información. |
B9 |
Formarse unha opinión propia. |
B10 |
Exercer a crítica científica. |
B11 |
Debater en público. |
B12 |
Adaptarse a novas situacións. |
B13 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Ser capaz de elaborar e expoñer un tema no eido da Fisioloxía Vexetal |
A8 A18 A29
|
B1 B8
|
C1
|
Ter un coñecemento actualizado dos mecanismos do funcionamento dos vexetais e a súa regulación. |
A8 A18 A29
|
|
|
Ser capaz de realizar experimentación básica no eido da Fisioloxía Vexetal. |
A8 A26 A30 A31
|
B2 B4
|
|
Ter unha actitude crítica e constructiva sobre a Fisioloxía Vexetal. |
|
B3 B9 B10 B11 B12 B13
|
C6
|
Ser capaz de traballar en grupo para resolver cuestións relativas á Fisioloxía Vexetal |
|
B1 B2 B5 B7
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
DESENVOLVEMENTO DAS PLANTAS |
Tema 1. - A PAREDE VEXETAL.
Tema 2. - INTRODUCIÓN AO DESENVOLVEMENTO VEXETAL.
Tema 3. - AUXINAS.
Tema 4. - XIBERELINAS.
Tema 5. - CITOQUININAS.
Tema 6. - ETILENO.
Tema 7. - ACIDO ABSCÍSICO.
Tema 8. - OUTRAS FITOHORMONAS.
Tema 9. - SISTEMA FITOCROMO E OUTROS FOTORRECEPTORES.
Tema 10. - CICLO VITAL DA PLANTA E DESENVOLVEMENTO VEXETATIVO.
Tema 11. - MOVEMENTOS DAS PLANTAS.
Tema 12. - FLORACIÓN.
Tema 13. - FISIOLOXÍA DA REPRODUCIÓN.
Tema 14. - FORMACIÓN E MADURACIÓN DE FROITOS.
Tema 15. - FISIOLOXÍA DA DURMICIÓN E DA XERMINACIÓN.
Tema 16. - ENVELLECEMENTO, ABSCISION E MORTE DAS PLANTAS. |
Programa de prácticas |
Práctica 1.- Desenvolvemento e senescencia foliar.
Práctica 2.- Actividade peroxidasa ao longo do talo.
Práctica 3.- Indución da actividade das alfa-amilasas por giberelinas en sementes de cebada.
Práctica 4.-Efecto dunha auxina sobre o crecemento do coleoptilo de avea.
Práctica 5.- Método de medida da respiración durante a xerminación.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
28 |
70 |
98 |
Prácticas de laboratorio |
15 |
15 |
30 |
Seminario |
4 |
10 |
14 |
Proba de resposta múltiple |
1 |
0 |
1 |
Proba mixta |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral do tema complementada con presentacións en Power Point, vídeos e/ou esquemas de pizarra. Durante o desenvolvemento do tema se intercalan preguntas ao alumno para que reflexione sobre elas e as resposte oralmente, previamente á súa explicación polo profesor. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo interactivo dun ou varios temas. Realizarase en grupos moi reducidos de aproximadamente 10 alumnos. |
Proba de resposta múltiple |
Ao longo do curso realizarase unha proba de resposta múltiple, co fin de que os alumnos leven a materia ao día. |
Proba mixta |
Constará de dúas partes, nas cales se avaliarán os coñecementos adquiridos tanto teóricos como prácticos. A proba mixta poderá incluír preguntas a desenvolver, tipo test ou problemas. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Os alumnos, en grupos de aproximadamente 10, reuniranse co profesor para a elaboración do traballo de seminario. Ademais, en horario de tutorías, cada alumno poderá comentar co profesor a marcha do traballo, así como todas as dúbidas que se lle presenten. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
As actividades desenvolvidas durante os seminarios serán avaliadas de maneira contínua polo profesor. Avaliaranse as competencias A21,A26 |
10 |
Proba de resposta múltiple |
Proba tipo test. Avaliaranse as competencias A18 e A29. |
15 |
Proba mixta |
Exame dos coñecementos teóricos e prácticos. 55% teórico 20% práctico. Avaliaranse as competencias seguintes:
Exame teórico: A18, A29
Exame práctico: A8, A26, A30, A31 |
75 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación constará de dúas partes: 1) Parte teórica que inclúe os seminarios, a proba de resposta múltiple e parte da proba mixta 2) Parte práctica, incluída na proba mixta. En cada unha delas hase de alcanzar un mínimo de 4 puntos sobre 10. Ademais, será imprescindible obter un mínimo de 4 puntos en cada unha das dúas partes, teórica e práctica, da proba mixta final. A media de todas as actividades avaliables ha de alcanzar un mínimo de 5 puntos. Se a media resultase ser de 5 ou máis puntos, pero obtivéronse menos de 4 puntos nunha das partes da proba mixta (ou nunha das partes da avaliación), a nota final será de 4,9 (suspenso). Na segunda oportunidade (Xullo), realizarase unicamente a proba mixta, as cualificacións obtidas en seminarios e proba de resposta múltiple mantéñense da primeira oportunidade. A asistencia ás prácticas considérase obrigatoria. Serán considerado como NON PRESENTADOS aqueles alumnos que non concorran ás probas mixtas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BARCELÓ J, NICOLÁS G, SABATER B, SÁNCHEZ R (2001). Fisiología Vegetal. Ed. Pirámide, España
TAIZ, L, Zeiger, E (2007). Fisiología Vegetal. (Traducción de la 3ª edición). Universitat Jaume I, España
AZCÓN-BIETO J, TALÓN M. (2008). Fundamentos de Fisiología Vegetal. McGraw Hill/ Interamericana, España.
SMITH, A.M. et al. (2010). Plant Biology. Garland Science, EE. UU.
TAIZ, L. & ZEIGER, E. (2010). Plant Physiology. Sinauer Associates, Massachusets
JONES, R. et al. (2013). The molecular life of plants. Wiley-Blackwell – ASPB |
|
Bibliografía complementaria
|
SCOTT, P. (2008). Physiology and Behaviour of Plants.. John Wiley & Sons Ltd England
HELDT, H.W. (1997). Plant Biochemistry and Molecular Biology.. Oxford University Press. Oxford (UK).
MOHR, H., SCHOPFER, P. (1995). Plant Physiology. . Ed. Springer, Berlín.
SITTE, P., WEILER, E.W., KADEREIT, J.W., BRESINSKY, A., KÖRNER, C. (2004). Strasburger Tratado de Botánica. Ed. Omega, Barcelona.
BUCHANAN, B.B., GRUISSEM, W., JONES, R.L (2000). Biochemistry and molecular biology of plants. . ASPP, Rockville Maryland.
SALISBURY FB, ROSS CW. (2000). Fisiología delas plantas. Paraninfo, Madrid
AZCÓN-BIETO J, TALÓN M. (1993). Fisiología y Bioquímica Vegetal. . Interamericana. McGraw Hill. España
HOPKINS W.G., HÜNER, N.P.A (2009). Introduction to Plant Physiology.. John Wiley & Sons, INC, New York.
CASAL J. (2006). Las plantas entre el suelo y el cielo. Editorial Eudeba
BOWSHER, C., STEER, M., TOBIN, A. (2008). Plant Biochemistry. GS Garland Science, New York
ALBERSHEIM et al. (2010). Plant Cell Walls from Chemistry to Biology. Garland Science, EE.UU.
RIDGE, I. (2002). Plants. Oxford University Press. Oxford (UK).
ÖPIK, H, ROLFE, SA, WILLIS, AJ. (2005). The physiology of flowering plants.. Cambridge University Press (UK). |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fisioloxía vexetal aplicada/610G02029 | Resposta das plantas en condicións adversas/610G02030 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Organografía microscópica/610G02009 | Xenética/610G02019 |
|
Materias que continúan o temario |
Química/610G02001 | Física/610G02002 | Citoloxía/610G02007 | Histoloxía/610G02008 | Bioquímica: Bioquímica I/610G02011 | Bioquímica: Bioquímica II/610G02012 | Iniciación á Botánica: Botánica xeral/610G02023 | Fisioloxía vexetal: Fisioloxía vexetal I/610G02027 |
|
|