Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A4 |
Obter, manexar, conservar e observar especímenes. |
A10 |
Avaliar actividades metabólicas. |
A17 |
Realizar bioensaios e diagnósticos biolóxicos. |
A18 |
Levar a cabo estudos de produción e mellora animal e vexetal. |
A21 |
Deseñar modelos de procesos biolóxicos. |
A26 |
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados. |
A29 |
Impartir coñecementos de Bioloxía. |
A30 |
Manexar adecuadamente instrumentación científica. |
A31 |
Desenvolverse con seguridade nun laboratorio. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar en colaboración. |
B6 |
Organizar e planificar o traballo. |
B8 |
Sintetizar a información. |
B9 |
Formarse unha opinión propia. |
B10 |
Exercer a crítica científica. |
B11 |
Debater en público. |
B12 |
Adaptarse a novas situacións. |
B13 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Ampliar o coñecemento e as bases teóricas-prácticas sobre o uso de produtos
de orixe vexetal na industria e na saúde humana e animal. |
A10 A18 A26 A29 A30 A31
|
B2 B8
|
C1 C8
|
Ampliar os coñecementos especializados sobre os mecanismos fisiolóxicos relacionados coa agricultura e a producción vexetal. Coñecer al técnicas existentes para a mellora da producción vexetal. |
A4 A10 A17
|
B2
|
C8
|
Adquirir unha primeira visión sobre o cultivo in vitro e a biotecnoloxía vexetal |
A4
|
|
C8
|
Elaborar e expoñer traballos sobre algún aspecto da Fisioloxía Vexetal Aplicada |
A21 A26 A29
|
B3 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introducción: a Fisioloxía Vexetal na agricultura
Tema 2. Produtividade vegetal e factores condicionantes na agricultura
Tema 3. Fitorreguladores do desenrolo na agricultura
Tema 4. Uso e mecanismo de acción de pesticidas e herbicidas
Tema 5. Introducción ós cultivos celulares. Metodoloxía xeral
Tema 6. Cultivos in vitro de tecidos vexetais.
Tema 7. Aplicacions actuais do cultivo de células e tecidos vexetais
Tema 8. Multiplicación vexetativa
Tema 9.-Teledetección
Tema 10.- Fluorescencia de clorofilas
Tema 11.- Productos industriais de orixen vexetal
Tema 12.- Metabolitos secundarios na salud humana
|
Desarrollo de los temas propuestos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
18 |
45 |
63 |
Seminario |
10 |
25 |
35 |
Proba mixta |
4 |
0 |
4 |
Prácticas de laboratorio |
20 |
26 |
46 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral do tema complementada con presentacions en Power Point, videos e/ou esquemas na pizarra. Durante o desenrolo do tema intercalaranse preguntas o alumno para que reflexione sobre elas e as conteste oralmente, previamente a su explicación polo profesor. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Realizaránse en grupos muo reducidos de 10-15 alumnos. Incluirá unha exposición final e un debate sobre o exposto. |
Proba mixta |
Constará de duas partes, nas cales evaluaránse os coñecementos adquiridos tanto teóricos coma prácticos. A proba mixta poderá incluir preguntas a desenrolar, tipo test ou problemas |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Os alumnos, en grupos de 10, reuniránse co profesor para a elaboración do traballo de seminario. Ademáis, en horario de tutorías, cada alumno poderá comentar coprofesor a marcha do traballo, así como todalas dudas que se lle presenten. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Examen dos coñecementos teóricos e prácticos.
40% teórico. Competencias evaluadas:A10,A18,A21
20% práctico. Competencias evaluadas: A4,A10,A26,A30,A31 |
60 |
Seminario |
As actividades desenroladas durante os seminarios serán evaluadas de maneira contínua polo profesor. Competencias evaluadas: A21,A26,A29, |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para superar la asignatura los alumnos deben de obtener al menos 4 puntos en la prueba mixta (y en cada una de sus dos partes, teórica y práctica) y en seminarios. La media de todas las actividades debe de ser como mínimo de 5. Si resultase ser de 5 o más puntos, pero se han obtenido menos de 4 puntos en una de las partes de la prueba mixta, la nota final será de 4,9 (suspenso). En la segunda oportunidad (Julio), se realizará únicamente la prueba mixta, las calificaciones obtenidas en los seminarios se mantienen de la primera oportunidad. La asistencia a las prácticas se considera obligatoria. Serán considerado como NO PRESENTADOS aquellos alumnos que no concurran a las pruebas mixtas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Hammond, J., McGarvey, P., Yusibov, V. (1999). Plant Biotechnology. New products and Applications. Springer verlag.
Gonzalez–Fontes, A., Garate, A. & Bonilla I. (2010). Agricultural Sciences : Topics in Modern Agriculture . Studium Press LLC.
Patrick, G.L. (2009). An Introduction to Medicinal Chemistry . Oxford
Benítez Burraco, A. (2005). Avances recientes en Biotecnología vegetal e ingeniería genética de plantas.. Editorial Reverté.
Stenersen, J. (2004). Chemical pesticides mode of action and toxicology. CRC Press
Papageorgiou, G.C. (2010). Chlorophyll a Fluorescence. Springer
Cobb A.H. & Kirkwood R.C. (2000). Herbicides and their mechanisms of action. Sheffield Academic Press.
Slater, A., Scott, N.W. & Fowler, M.R. (2008). Plant Biotechnology: The Genetic Manipulation of Plants. Oxford University
Loyola-Vargas, V.M. e Vázquez-Flota F. (2006). Plant cell culture protocols.. Humana Press. 2nd Edition.
Trigiano, R.N. e Gray, D.J. (2007). Plant development and biotechnology.. CRC Press.
Taiz, L. & Zeiger, E. (2010). Plant Physiology, 5th Edition.. Sinauer Associates.
Crozier,A., Clifford,M.N. & Ashihara, H. (2006). Plant Secondary Metabolites. Blackwell
Font Quer, P. (2009). Plantas Medicinales, El Dioscórides renovado. Península
Murphy, D (2011). Plants, Biotechnology and Agriculture.. CABI Publishers
Ustin, S. y Gamon, J. (2010). Remote sensing of plant functional. New Phytologist (2010) 186: 795–816
Hay, R.K.M. & Porter, J.R. (2006). The physiology of crop yield, 2nd Edition.. Blackwell Publishing. |
|
Bibliografía complementaria
|
Sadras, V. & Calderini D. (2009). Crop physiology. Applications for genetic improvement and agronomy.. Academic Press.
Varios autores (2010). Guía práctica de la fertilización racional de los cultivos en España. . Ministerio de Medio Ambiente y Medio Rural y Marino.
Cobb, AH & Reade, J. (2010). Herbicides and plant physiology, 2nd edition.. Wiley-Blackwell.
Gianfagna, T (1995). Natural and synthetic growth regulators and their use in horticultural and agronomic crops. In: Davies, P.J. (Ed.) Plant hormones, pp 751-773.. Kluwer Academic Publishers.
Lucas, J. A. (1998). Plant pathology and plant pathogens.. Blackwell Science Ltd.
De Liñán, C. (2010). Vademécum de productos fitosanitarios y nutricionales.. Ediciones Agrotécnicas. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Resposta das plantas en condicións adversas/610G02030 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Fisioloxía vexetal: Fisioloxía vexetal I/610G02027 | Fisioloxía vexetal: Fisioloxía vexetal II/610G02028 |
|
|