Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Fisioloxía vexetal aplicada Código 610G02029
Titulación
Grao en Bioloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía Animal, Bioloxía Vexetal e Ecoloxía
Coordinación
Pomar Barbeito, Federico
Correo electrónico
federico.pomar@udc.es
Profesorado
Bernal Pita da Veiga, angeles
Diaz Varela, Jose
Pomar Barbeito, Federico
Silvar Pereiro, Cristina
Veloso Freire, Javier
Correo electrónico
angeles.bernal@udc.es
jose.diaz.varela@udc.es
federico.pomar@udc.es
c.silvar@udc.es
javier.veloso@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura complementa os contidos adquiridos na Fisioloxía Vexetal I e II, dende un punto de vista aplicado. Abordaranse en diferentes temas, procesos agrarios, experimentai e industriais, onde os conceptos teóricos da Fisioloxía Vexetal poñense en práctica.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A4 Obter, manexar, conservar e observar especímenes.
A10 Avaliar actividades metabólicas.
A17 Realizar bioensaios e diagnósticos biolóxicos.
A18 Levar a cabo estudos de produción e mellora animal e vexetal.
A21 Deseñar modelos de procesos biolóxicos.
A26 Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados.
A29 Impartir coñecementos de Bioloxía.
A30 Manexar adecuadamente instrumentación científica.
A31 Desenvolverse con seguridade nun laboratorio.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar en colaboración.
B6 Organizar e planificar o traballo.
B8 Sintetizar a información.
B9 Formarse unha opinión propia.
B10 Exercer a crítica científica.
B11 Debater en público.
B12 Adaptarse a novas situacións.
B13 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Ampliar o coñecemento e as bases teóricas-prácticas sobre o uso de produtos de orixe vexetal na industria e na saúde humana e animal. A10
A18
A26
A29
A30
A31
B2
B8
C1
C8
Ampliar os coñecementos especializados sobre os mecanismos fisiolóxicos relacionados coa agricultura e a producción vexetal. Coñecer al técnicas existentes para a mellora da producción vexetal. A4
A10
A17
B2
C8
Adquirir unha primeira visión sobre o cultivo in vitro e a biotecnoloxía vexetal A4
C8
Elaborar e expoñer traballos sobre algún aspecto da Fisioloxía Vexetal Aplicada A21
A26
A29
B3
B5
B6
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C2
C3

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Introducción: a Fisioloxía Vexetal na agricultura
Tema 2. Produtividade vegetal e factores condicionantes na agricultura
Tema 3. Fitorreguladores do desenrolo na agricultura
Tema 4. Uso e mecanismo de acción de pesticidas e herbicidas
Tema 5. Introducción ós cultivos celulares. Metodoloxía xeral
Tema 6. Cultivos in vitro de tecidos vexetais.
Tema 7. Aplicacions actuais do cultivo de células e tecidos vexetais
Tema 8. Multiplicación vexetativa
Tema 9.-Teledetección
Tema 10.- Fluorescencia de clorofilas
Tema 11.- Productos industriais de orixen vexetal
Tema 12.- Metabolitos secundarios na salud humana

Desarrollo de los temas propuestos

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 18 45 63
Seminario 10 25 35
Proba mixta 4 0 4
Prácticas de laboratorio 20 26 46
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral do tema complementada con presentacions en Power Point, videos e/ou esquemas na pizarra. Durante o desenrolo do tema intercalaranse preguntas o alumno para que reflexione sobre elas e as conteste oralmente, previamente a su explicación polo profesor.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Realizaránse en grupos muo reducidos de 10-15 alumnos. Incluirá unha exposición final e un debate sobre o exposto.
Proba mixta Constará de duas partes, nas cales evaluaránse os coñecementos adquiridos tanto teóricos coma prácticos. A proba mixta poderá incluir preguntas a desenrolar, tipo test ou problemas
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Descrición
Os alumnos, en grupos de 10, reuniránse co profesor para a elaboración do traballo de seminario. Ademáis, en horario de tutorías, cada alumno poderá comentar coprofesor a marcha do traballo, así como todalas dudas que se lle presenten.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta Examen dos coñecementos teóricos e prácticos.
40% teórico. Competencias evaluadas:A10,A18,A21
20% práctico. Competencias evaluadas: A4,A10,A26,A30,A31
60
Seminario As actividades desenroladas durante os seminarios serán evaluadas de maneira contínua polo profesor. Competencias evaluadas: A21,A26,A29, 40
 
Observacións avaliación

Para superar la asignatura los alumnos deben de obtener al menos 4 puntos en la prueba mixta (y en cada una de sus dos partes, teórica y práctica) y en seminarios. La media de todas las actividades debe de ser como mínimo de 5. Si resultase ser de 5 o más puntos, pero se han obtenido menos de 4 puntos en una de las partes de la prueba mixta, la nota final será de 4,9 (suspenso). En la segunda oportunidad (Julio), se realizará únicamente la prueba mixta, las calificaciones obtenidas en los seminarios se mantienen de la primera oportunidad.

La asistencia a las prácticas se considera obligatoria. Serán considerado como NO PRESENTADOS aquellos alumnos que no concurran a las pruebas mixtas. 


Fontes de información
Bibliografía básica Hammond, J., McGarvey, P., Yusibov, V. (1999). Plant Biotechnology. New products and Applications. Springer verlag.
Gonzalez–Fontes, A., Garate, A. & Bonilla I. (2010). Agricultural Sciences : Topics in Modern Agriculture . Studium Press LLC.
Patrick, G.L. (2009). An Introduction to Medicinal Chemistry . Oxford
Benítez Burraco, A. (2005). Avances recientes en Biotecnología vegetal e ingeniería genética de plantas.. Editorial Reverté.
Stenersen, J. (2004). Chemical pesticides mode of action and toxicology. CRC Press
Papageorgiou, G.C. (2010). Chlorophyll a Fluorescence. Springer
Cobb A.H. & Kirkwood R.C. (2000). Herbicides and their mechanisms of action. Sheffield Academic Press.
Slater, A., Scott, N.W. & Fowler, M.R. (2008). Plant Biotechnology: The Genetic Manipulation of Plants. Oxford University
Loyola-Vargas, V.M. e Vázquez-Flota F. (2006). Plant cell culture protocols.. Humana Press. 2nd Edition.
Trigiano, R.N. e Gray, D.J. (2007). Plant development and biotechnology.. CRC Press.
Taiz, L. & Zeiger, E. (2010). Plant Physiology, 5th Edition.. Sinauer Associates.
Crozier,A., Clifford,M.N. & Ashihara, H. (2006). Plant Secondary Metabolites. Blackwell
Font Quer, P. (2009). Plantas Medicinales, El Dioscórides renovado. Península
Murphy, D (2011). Plants, Biotechnology and Agriculture.. CABI Publishers
Ustin, S. y Gamon, J. (2010). Remote sensing of plant functional. New Phytologist (2010) 186: 795–816
Hay, R.K.M. & Porter, J.R. (2006). The physiology of crop yield, 2nd Edition.. Blackwell Publishing.

 

Bibliografía complementaria Sadras, V. & Calderini D. (2009). Crop physiology. Applications for genetic improvement and agronomy.. Academic Press.
Varios autores (2010). Guía práctica de la fertilización racional de los cultivos en España. . Ministerio de Medio Ambiente y Medio Rural y Marino.
Cobb, AH & Reade, J. (2010). Herbicides and plant physiology, 2nd edition.. Wiley-Blackwell.
Gianfagna, T (1995). Natural and synthetic growth regulators and their use in horticultural and agronomic crops. In: Davies, P.J. (Ed.) Plant hormones, pp 751-773.. Kluwer Academic Publishers.
Lucas, J. A. (1998). Plant pathology and plant pathogens.. Blackwell Science Ltd.
De Liñán, C. (2010). Vademécum de productos fitosanitarios y nutricionales.. Ediciones Agrotécnicas.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Resposta das plantas en condicións adversas/610G02030

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Fisioloxía vexetal: Fisioloxía vexetal I/610G02027
Fisioloxía vexetal: Fisioloxía vexetal II/610G02028

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías