Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Recoñecer distintos niveis de organización nos sistemas vivos. |
A2 |
Identificar organismos. |
A4 |
Obter, manexar, conservar e observar especímenes. |
A7 |
Reconstruír as relacións filogenéticas entre unidades operacionales e pór a proba hipóteses evolutivas. |
A11 |
Identificar e analizar material de orixe biolóxica e as súas anomalías. |
A29 |
Impartir coñecementos de Bioloxía. |
A30 |
Manexar adecuadamente instrumentación científica. |
A31 |
Desenvolverse con seguridade nun laboratorio. |
A32 |
Desenvolverse con seguridade no traballo de campo. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar en colaboración. |
B6 |
Organizar e planificar o traballo. |
B8 |
Sintetizar a información. |
B9 |
Formarse unha opinión propia. |
B11 |
Debater en público. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Subject competencies (Learning outcomes) |
Study programme competences |
Capacidade de recoñecemento da diversidade animal a gran escala, tanto dende o punto de vista anatómico como faunístico, e das relacións básicas de afinidade filoxenética. |
A1 A2 A4 A7 A11 A29 A30 A31 A32
|
|
|
Capacidade de estudio autónomo e en grupo con capacidade de organización persoal do traballo. |
|
B4 B5 B6 B8
|
|
Capacidade de busca de bibliografía e información a partir de distintas fontes. |
|
B8
|
C3
|
Capacidade de razoamento e interrelación da información, superando o estudio puramente memorístico. |
|
B1 B3 B6 B8 B9
|
|
Redacción, comunicación e debate en público de traballos seguindo o modelo habitual na comunicación da información científica. |
|
B8 B11
|
C1 C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
PART 1: Introduction to Zoology
Lesson 1.- INTRODUCTION.
Lesson 2.- BIOLOGICAL EVOLUTION .
Lesson 3.- ANIMAL CLASSIFICATION.
PART 2: Introduction to Metazoa
Lesson 4.- INTRODUCTION TO METAZOA.
PART 3: Placozoa, Porífera and Radiata
Lesson 5.- PLACOZOA.
Lesson 6.- RADIATA. CNIDARIA.
PART 4: Clado Lophotrochozoa
Lesson 7.- ACOELOMORPHA.
Lesson 8.- GNATHIFERA AND OTHER SMALLER LOPHOTROCHOZOA.
Lesson 9.- MOLLUSCA.
Lesson 10.- ANNELIDA.
Lesson 11.- LOPHOPHORATA.
PART 5: Clado Ecdysozoa
Lesson 12.- SMALLER ECDYSOZOA.
Lesson 13.- PANARTHROPODA. Fhyla ONICHOPHORA and TARDÍGRADA.
Lesson 14.- GENERAL CHARACTERISTICS OF ARTHROPODA.
|
PART 1: Introduction to Zoology
Lesson 1.- INTRODUCTION: Concept of Zoology, goal and subdisciplines. Levels of organization in animals. Concept of animal.
Lesson 2.- BIOLOGICAL EVOLUTION: Theories of evolution. Analogy and Homology. Concept of population and concept of specie. Sympatric speciation and allopatric speciation.
Lesson 3.- ANIMAL CLASSIFICATION : Taxonomy and Systematics. Zoologicsl systematics: msin schools of systematics. Taxonomic categories and rules of zoological nomenclature. The great divisions of the animal kingdoml.
PART 2: Introduction to Metazoans
Lesson 4.- INTRODUCTION TO METAZOANS: The origin of metazoans. Animal Simmetry. Metamerism. Cephalization. Reproductive process and the early stages of embryonic development. Body Cavities: acoelomates, Pseudocoelomates and true coelomates. Origin and formation of the mesoderm and coelom.
PART 3: Placozoans, Poríferans and Radiated
Lesson 5.- PLACOZOANS: General characteristics. PORIFERANS: General characteristics and types of organization. Cell types and skeletal formations. Reproduction and development. Overview of key groups.
Lesson 6 -. RADIATED. CNIDARIANS: General characteristics. Polymorphism. Anatomy, cell types and skeletal formations. Study of Hydrozoans, Scyphozoans, Cubozoans and Anthozoa. CTENOPHORES: General characteristics.
PART 4: Clado Lophotrochozoans
Lesson 7.- ACOELOMORPHA. General characteristics. PLATYHELMINTHES: General characteristics and classification. Study of Turbellarians, Trematodes and Cestodes. MESOZOANS: General characteristics. NEMERTEANS: General characteristics.
Lesson 8.- GNATHIFERANS AND OTHER SMALLER LOPHOTROCHOZOA: General characteristics. Overview of key groups.
Lesson 9.- MOLLUSCS: General characteristics and fundamental plan of organization. Classification. Organization, reproduction and development of gastropods, bivalves and cephalopods. References to other groups of molluscs.
Lesson 10.- ANNELIDS. General characteristics and classification. Organization, reproduction and development of Polychaetes, Oligochaetes and Hirudineans. References to related groups.
Lesson 11.-. Lophophorans. General characteristics of Lophophorans. Main elements of the external and internal anatomy of bryozoans. General characteristics of brachiopods and Phoronides Phylogenetic relationships.
PART 5: Clado Ecdysozoans
Lesson 12.- SMALLER ECDYSOZOANS. General characteristics.
Lesson 13.- PANARTHROPODA. Phyla Onychophora and Tardigrada. General characteristics.
Lesson 14.-. ARTHROPOD GENERAL CHARACTERISTICS. Definition of Arthropod and position in the animal kingdom. Arthropodization process. Major groups of arthropods. Classification. Integument and integument formations. Formation and change of the cuticle. General organization of the body of an Arthropod. The arthropod appendage. Tagmosis process. General organization of the different body systems.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Short answer questions |
2 |
0 |
2 |
Introductory activities |
1 |
0 |
1 |
Directed discussion |
5 |
10 |
15 |
Guest lecture / keynote speech |
29 |
66.7 |
95.7 |
Field trip |
2 |
0 |
2 |
Short answer questions |
1 |
0 |
1 |
Laboratory practice |
16 |
16 |
32 |
|
Personalized attention |
1.3 |
0 |
1.3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Short answer questions |
Examenes de tipo escrito compostos de preguntas de limitada extensión pero distinto grao de desenrolo e valoración. |
Introductory activities |
Presentación da asignatura onde o profesorado impricado explica con detalle as distintas actividades a realizar durante o curso e a súa evaluación. |
Directed discussion |
Clases con grupos reducidos de alumnos nas que se levarán a cabo actividades de distinta natureza (vídeo, presentación de traballos, discusión de temas propostos, etc.). |
Guest lecture / keynote speech |
Clases teóricas presenciais de 50 minutos de duración sobre algun aspecto dos contidos teóricos do programa. Para o seu óptimo aproveitamento, os alumnos disporán previamente, tanto na fotocopiadora do centro como no Moodle das láminas empregadas polo profesor durante a súa explicación. |
Field trip |
Clase práctica realizada no medio natural onde o alumno terá ocasión de coñecer as técnicas básicas de captura dos animais así como observalos vivos no seu ambiente recoñecendo ás súas diferentes adaptacións anatómicas e o seu particular modo de vida. Na medida do posible os animais serán trasladados vivos ó laboratorio para a continuar co seu estudio en maior detalle no laboratorio. |
Short answer questions |
Examen sobre os contidos das prácticas realizadas. |
Laboratory practice |
Sesións de 2 horas onde o alumno terá ocasión de recoñecer a diversidade dos principais grupos animais e relacionalos co seu ambiente así como adquirir experiencia no seu coñecemento anatómico tanto externo como interno para o cal practicará diseccións. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Field trip |
Short answer questions |
Short answer questions |
Guest lecture / keynote speech |
Directed discussion |
Laboratory practice |
|
Description |
La atención personalizada es una forma complementaria a las tradicionales pruebas escritas de gran valor en la evaluación de la progresión del alumno. Permite el seguimiento continuado . Además permite reconocer en el alumno habilidades no reflejadas en las pruebas escritas. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Description
|
Qualification
|
Short answer questions |
Preguntas de resposta escrita e diferente grao de amplitude sobre a materia das clases prácticas. |
20 |
Short answer questions |
Preguntas de resposta escrita e diferente grao de amplitude sobre a materia teórica do programa. |
65 |
Directed discussion |
Preguntas personalizadas de contido concreto e exámes escritos de tipo test ou ben compostos por preguntas curtas. |
15 |
|
Assessment comments |
Consideracións Xerais • Aavaliación da materia sustentarase nun exame de contido teórico, un exame decontido práctico e unha avaliación continua baseada nas actividades realizadasnos grupos reducidos. • Farase un seguimento continuado da actitude do alumnodurante o curso. • Obterán a cualificación de Non Presentado (NP) todos aquelesalumnos que, aínda habéndose presentado á proba de contidos prácticos e aos Seminarios, non se presentaran á proba de contidos teóricos, xa que ísta corresponde a máis dun 50% da totalidade da cualificación final da asignatura. Aspectos e Criterios deAvaliación • Os exames de contidos teóricos incluirán preguntas tanto dasclases maxistrais impartidas polo profesor como da materia que deberá serpreparada polo alumno de maneira individual. Mediante o exame de contidos teóricos evaluanse as seguintes compentencias: A1/A2/A7. Mediante o exame de contidos prácticos evaluanse as seguintes competencias: A4/A11. Mediante a avaliación continua evaluanse as seguintes competencias: A29/A30/A31/A32 • Para a superación global daasignatura é imprescindíbel obter unha cualificación mínima dun 4,5 no exameteórico e dun 4,0 no exame de contidos prácticos. • Na convocatoria de Xullo seconservarán as cualificacións obtidas nas distintas actividades realizadasdurante o curso, sen prexuízo de que se poida optar a mellorar a nota das xasuperadas (excepto a nota dos Seminarios).
|
Sources of information |
Basic
|
BRUSCA, R. C. y BRUSCA, G. J. (2005). Invertebrados. Mc Graw-Hill, Interamericana. 2ª edición
HICKMAN, C. P.; ROBERTS, L. L.; KEEN, S.L.; LARSON, A.; L’ANSON, H. e EISENHOUR, D.J. (2009). Principios integrales de Zoología. . Mc Graw - Hill 14 edición
HICKMAN, C. P.; ROBERTS, L. L.; LARSON, A.; L’ANSON, H. e EISENHOUR, D.J. (2006). Principios integrales de Zoología.. Mc Graw - Hill 13 edición |
|
Complementary
|
NIETO NAFRIA, J. M. e MIER DURANTE, M. P. (1994). Tratado de Entomología. Omega
DE LA FUENTE, J. A. (1994). Zoología de Artrópodos. . Mc Graw-Hill, Interamericana.
RUPPERT, E. E. e BARNES, R. D. (1996). Zoología de los Invertebrados.. Mc Graw-Hill, Interamericana. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Zooloxía: Zooloxía II/610G02032 | Biodiversidade animal e medio ambiente/610G02033 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Citoloxía/610G02007 | Histoloxía/610G02008 |
|
Other comments |
Recoméndase ter: • Coñecementos básicos en citoloxía e histoloxía animal e desenvolvemento embrionario.
• Certa experiencia no prantexamento, desenrolo e presentación de traballos tanto a nivel individual como en equipa.
• Coñecementos básicos a nivel de usuario de Internet e distintos programas informáticos, particularmente de procesado de textos e realización de presentacións.
• Certo coñecemento de inglés.
|
|