Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Recoñecer distintos niveis de organización nos sistemas vivos. |
A17 |
Realizar bioensaios e diagnósticos biolóxicos. |
A20 |
Muestrear, caracterizar e manexar poboacións e comunidades. |
A21 |
Deseñar modelos de procesos biolóxicos. |
A24 |
Xestionar, conservar e restaurar poboacións e ecosistemas. |
A26 |
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados. |
A27 |
Dirixir, redactar e executar proxectos en Bioloxía. |
A29 |
Impartir coñecementos de Bioloxía. |
A30 |
Manexar adecuadamente instrumentación científica. |
A31 |
Desenvolverse con seguridade nun laboratorio. |
A32 |
Desenvolverse con seguridade no traballo de campo. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar en colaboración. |
B6 |
Organizar e planificar o traballo. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo. |
B8 |
Sintetizar a información. |
B9 |
Formarse unha opinión propia. |
B10 |
Exercer a crítica científica. |
B11 |
Debater en público. |
B12 |
Adaptarse a novas situacións. |
B13 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Describir conceptos ecolóxicos a nivel de individuo, poboación, comunidade e ecosistema. |
A1 A24 A29
|
|
|
Discutir conceptos ecolóxicos valorando criticamente as evidencias que os apoian. |
|
B3 B8 B9 B10 B11 B13
|
C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8
|
Enfrontarse con certo éxito á literatura especializada. |
A27 A30
|
B1
|
C3
|
Usar algunhas técnicas básicas da ampla metodoloxía ecolóxica. |
A17 A20 A21 A26 A30 A31 A32
|
B2 B4 B5 B6 B7 B12
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Sección 1. Introdución e evolución |
Tema 1. A Ecoloxía: definición, ámbito e estudo. Conceptos básicos sobre evolución. |
Sección 2. Patróns de distribución: o individuo e o medio |
Tema 2. Xeneralidades.
Tema 3. Respostas e adaptacións fronte ao medio abiótico: temperatura, auga e luz.
Tema 4. Outras respostas ás variacións do medio. |
Sección 3. O Ecosistema |
Tema 5. O ecosistema e o seu funcionamento.
Tema 6. A produción.
Tema 7. O fluxo de enerxía.
Tema 8. Os ciclos de materia.
Tema 9. A descomposición e a rexeneración dos nutrientes.
Tema 10. Ciclos globais. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
24 |
62.4 |
86.4 |
Prácticas de laboratorio |
15 |
15 |
30 |
Seminario |
8 |
20.8 |
28.8 |
Proba obxectiva |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
1.8 |
0 |
1.8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral para transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A maior parte do apoio gráfico destas sesións estará dispoñible no campus virtual (Moodle). |
Prácticas de laboratorio |
Para que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico no campo e/ou laboratorio. |
Seminario |
Presentación e estudo de modelos numéricos para unha mellor comprensión e resolución de problemas ecolóxicos. A maioría destes modelos traballaranse con PCs da Facultade se os alumnos non dispoñen de portátiles. |
Proba obxectiva |
Exame escrito de toda a materia: teoría, prácticas e seminarios. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
|
Descrición |
Preparación, explicación e revisión de exames
Resolución de dúbidas que poidan xurdir segundo se explica a materia
Orientación e tutela para un aproveitamento óptimo das prácticas
Orientación e tutela para un aproveitamento óptimo das seminarios
AXÚDATE E AXUDARÉMOSTE |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Examen escrito de toda la materia: teoría, prácticas y seminarios (ver observaciones).
Con este examen global se evaluarán todas las competencias específicas de la titulación incluidas en esta materia (A1, A17, A20, A21, A24, A26, A27, A29, A30, A31, A32). |
100 |
|
Observacións avaliación |
Un único exame (de data marcada pola Xunta de Facultade) incluirá preguntas sobre as tres partes da materia: teoría, seminarios (S) e prácticas (P). O seu valor para a cualificación final será proporcional á súa contribución á planificación horaria: 60%, 20% e 20% (respectivamente). Para superar a materia é necesario superar simultáneamente todas e cada unha das tres partes; unha parte suspensa poderá ser compensada con outras se a súa cualificación é maior que 4/10.
A asistencia a S e P non é obrigatoria, pero quedará rexistrada.
Os alumnos poden, de forma voluntaria, entregar no momento do exame unha libreta ou memoria en papel sobre o traballo desenvolvido en S e/ou P; o texto principal será manuscrito e o conxunto doadamente lexible. As devanditas memorias elaboraranse segundo guías dispoñibles no campus virtual (Moodle), e a súa cualificación (susceptible de exame oral individual) poderá contribuír a paliar posibles deficiencias na parte correspondente do exame.
De acordo coa normativa vixente, en xeral as libretas S e P non se poderán recuperar ata o final do curso seguinte, polo que é recomendable quedar cunha copia do que se entrega. Non obstante, os alumnos que concorran á oportunidade de xullo poderán recuperar a libreta que tivesen podido presentar anteriormente para aproveitala, mellorala e volver entregala; de ser o caso indicaranse claramente os cambios introducidos na nova versión.
Estas libretas pódense preparar por parellas ou grupos, pero non deben copiarse: son individuais (igual que os respectivos exames) e, polo tanto, deben recoller o traballo e o xeito de interpretalo de cada estudante.
As libretas entregadas en 1ª soben nota e poden polo tanto facer compensable unha parte S ou P.
As entregadas en 2ª non soben nota, pero poden facer compensable e/ou aprobar unha parte S ou P.
A cualificación das libretas entregadas en 1ª oportunidade consérvase só para a 2ª.
As dúas libretas (S e P) serán necesarias para obter unha cualificación de Matrícula de Honra.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alstad DN (2001). Basic Populus models of ecology. New Jersey: Prentice-Hall
Smith RL & Smith TM (2000). Ecología. Madrid: Pearson
Rodríguez J (1999). Ecología. Madrid: Pirámide
Piñol J & Martínez-Vilalta J (2006). Ecología con números. Barcelona: Lynx
Krebs CJ (1986). Ecología: el análisis experimental de la distribución y la abundancia. Madrid: Pirámide
Begon M, Harper JL & Townsend CR (1999). Ecología: individuos, poblaciones y comunidades. Barcelona: Omega
Ricklefs RE (1998). Invitación a la ecología: la economía de la naturaleza. Madrid: Panamericana
Alstad DN (). www.cbs.umn.edu/populus.
Piñol J & Martínez-Vilalta J (). www.ecologiaconnumeros.uab.es. |
Unha das referencias básicas para os seminarios é a de Piñol & Martínez-Vilalta (EC-650). Os modelos contidos no CD que inclúe o libro están tamén dispoñibles na súa web.
Do enlace de Alstad pódese descargar libremente o programa "Populus", con modelos de bioloxía xeral e para algúns seminarios en particular. Inclúe un PopulusHelp.PDF (parcialmente en castelán) que foi editado como libro en 2001 (EC-505).
Hai edicións mais recentes das demais referencias básicas. |
Bibliografía complementaria
|
Gotelli NJ (1995). A primer of ecology. Sunderland: Sinauer
Margalef R (1974). Ecología. Barcelona: Omega
Molles MC (2006). Ecología: conceptos y aplicaciones. Madrid: McGraw-Hill
Odum EP, Barret GW (2006). Fundamentos de ecología. Mexico: Thomson |
Hai edicións mais recentes destas referencias complementarias.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Ecoloxía: Ecoloxía II (poboacions e comunidades)/610G02040 | Ecoloxía humana/610G02041 | Ecotoxicoloxía/610G02042 | Análise de datos en Bioloxía/610G02044 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Fisioloxía vexetal aplicada/610G02029 | Fisioloxía Animal: Fisioloxía Animal I/610G02035 |
|
Materias que continúan o temario |
Química/610G02001 | Matemáticas/610G02003 | Estatística/610G02005 | Xeografía: Xeografía física/610G02006 |
|
Observacións |
Prímase a comprensión sobre a memorización. |
|