Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Recoñecer distintos niveis de organización nos sistemas vivos. |
A17 |
Realizar bioensaios e diagnósticos biolóxicos. |
A20 |
Muestrear, caracterizar e manexar poboacións e comunidades. |
A21 |
Deseñar modelos de procesos biolóxicos. |
A24 |
Xestionar, conservar e restaurar poboacións e ecosistemas. |
A26 |
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados. |
A27 |
Dirixir, redactar e executar proxectos en Bioloxía. |
A29 |
Impartir coñecementos de Bioloxía. |
A30 |
Manexar adecuadamente instrumentación científica. |
A31 |
Desenvolverse con seguridade nun laboratorio. |
A32 |
Desenvolverse con seguridade no traballo de campo. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar en colaboración. |
B6 |
Organizar e planificar o traballo. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo. |
B8 |
Sintetizar a información. |
B9 |
Formarse unha opinión propia. |
B10 |
Exercer a crítica científica. |
B11 |
Debater en público. |
B12 |
Adaptarse a novas situacións. |
B13 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Describir conceptos ecolóxicos a nivel de individuo, poboación, comunidade e ecosistema. |
A1 A24 A29
|
|
|
Discutir conceptos ecolóxicos valorando criticamente as evidencias que os apoian. |
|
B3 B8 B9 B10 B11 B13
|
C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8
|
Enfrontarse con certo éxito á literatura especializada. |
A27 A30
|
B1
|
C3
|
Usar algunhas técnicas básicas da ampla metodoloxía ecolóxica. |
A17 A20 A21 A26 A30 A31 A32
|
B2 B4 B5 B6 B7 B12
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Sección 1. Poboacións |
Tema 1. Tamaño, estrutura e ciclos vitais.
Tema 2. Crecemento en poboacións modelo.
Tema 3. Crecemento en poboacións naturais.
Tema 4. Metapoboacións. |
Sección 2. Interaccións entre especies |
Tema 5. Competencia.
Tema 6. Depredación.
Tema 7. Mutualismo. |
Sección 3. Comunidades |
Tema 8. Natureza, estrutura e organización.
Tema 9. Riqueza específica: patróns e equilibrios.
Tema 10. Sucesión, estrutura trófica e estabilidade. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
24 |
62.4 |
86.4 |
Prácticas de laboratorio |
15 |
15 |
30 |
Seminario |
8 |
20.8 |
28.8 |
Proba obxectiva |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
1.8 |
0 |
1.8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral para transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A maior parte do apoio gráfico destas sesións estará dispoñible no campus virtual (Moodle) |
Prácticas de laboratorio |
Para que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico en el campo e/ou laboratorio |
Seminario |
Presentación e estudo de modelos numéricos para unha mellor comprensión e resolución de problemas ecolóxicos. A maioría destes modelos traballaranse con PCs da Facultade se os alumnos non dispoñen de portátiles. |
Proba obxectiva |
Exame escrito de toda a materia: teoría, prácticas e seminarios |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
|
Descrición |
Resolución de dubidas que poidan xurdir segundo se explica a materia
Orientación e tutela para un aproveitamento óptimo das prácticas
Orientación e tutela para un aproveitamento óptimo dos seminarios
Preparación, explicación e revisión de exames
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Exame escrito de toda a materia: teoría, prácticas e seminarios (ver observacions)
Con este exame global avaliaranse todas as competencias específicas da titulación incluídas nesta materia (A1, A17, A20, A21, A24, A26, A27, A29, A30, A31, A32) |
100 |
|
Observacións avaliación |
Un único exame (de data marcada pola Xunta
de Facultade) incluirá preguntas sobre as tres partes da materia: teoría, seminarios
(S) e prácticas (P). O seu valor para a cualificación final será proporcional a
súa contribución da planificación horaria: 60%, 20% e 20% (respectivamente).
Para superar a materia é necesario superar simultaneamente todas e cada unha das
tres partes; unha parte suspensa poderá ser compensada con outras si a súa
cualificación é maior que 4/10. A asistencia a S e P non é obrigatoria, pero
quedará rexistrada. Os alumnos poden, de forma voluntaria,
entregar no momento do exame un caderno o memoria en papel sobre o traballo
desenvolvido en S e/ou P; o texto principal será manuscrito e o conxunto
doadamente lexible. As devanditas memorias elaboraranse segundo guías dispoñibles
no campus virtual (Moodle), e a súa cualificación (susceptible de exame oral
individual) poderá contribuír a paliar posibles deficiencias na parte
correspondente do exame. De acordo coa normativa vixente, en xeral os
cadernos S e P non se poderán recuperar ata o final do curso seguinte, polo que
é recomendable quedar cunha copia do que se entrega. Non obstante, os alumnos
que concorran á oportunidade de xullo poderán recuperar o caderno entregado
anteriormente para aproveitalo, melloralo e volver entregalo; de ser o caso
indicaranse claramente os cambios introducidos na nova versión. Estes cadernos podense preparar por parellas
ou grupos, pero non deben copiarse: son individuais (igual que os respectivos
exames) e, por tanto, deben recoller o traballo e o xeito de interpretar de
cada estudante. Os cadernos entregados en 1ª soben nota e poden
polo tanto facer compensable unha parte S ou P. Os entregados en 2ª non soben nota, pero
poden facer compensable e/ou aprobar unha parte S ou P. A cualificación dos cadernos entregados en
1ª oportunidade consérvase só para a 2ª.
Hai edicións mas recentes das demais referencias
básicas. |
Bibliografía complementaria
|
Gotelli NJ (1995). A primer of ecology. Sunderland: Sinauer
Margalef R (1974). Ecología. Barcelona: Omega
Molles MC (2006). Ecología: conceptos y aplicaciones. Madrid: McGraw-Hill
Odum EP, Barret GW (2006). Fundamentos de ecología. Mexico: Thomson |
Hai edicions mais recentes destas referencias complementarias |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Ecoloxía humana/610G02041 | Ecotoxicoloxía/610G02042 | Análise de datos en Bioloxía/610G02044 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Xenética de poboacións e evolución/610G02021 | Fisioloxía Animal: Fisioloxía Animal II/610G02036 |
|
Materias que continúan o temario |
Química/610G02001 | Matemáticas/610G02003 | Estatística/610G02005 | Xeografía: Xeografía física/610G02006 | Ecoloxía: Ecoloxía I (individuos e ecosistemas)/610G02039 |
|
Observacións |
Prímase a comprensión sobre a memorización |
|