Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A21 |
Deseñar modelos de procesos biolóxicos. |
A26 |
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados. |
A30 |
Manexar adecuadamente instrumentación científica. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar en colaboración. |
B6 |
Organizar e planificar o traballo. |
B10 |
Exercer a crítica científica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados |
A21 A26 A30
|
B2 B3 B5 B6 B10
|
C1 C3 C6
|
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para resolver problemas de forma efectiva. |
|
B2 B3 B4 B5 B6 B10
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Modelos de Regresión Simple
|
Modelo de regresión liñar simple
Outros modelos de regresión |
Deseño e Análise de Experimentos
|
Principios básicos. Planificación dun experimento
Deseños cruzados básicos cunha e varias fontes de variación
Deseños en bloques
Deseños con efectos aleatorios
Introducción á análise da covarianza
|
Introducción á Análise Multivariante
|
Descrición de datos multivariantes
Análise de Compoñentes Principais
Análise da Varianza Múltiple
Análise Discriminante
Análise de Conglomerados |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
4 |
10 |
14 |
Prácticas a través de TIC |
14 |
23.8 |
37.8 |
Solución de problemas |
5 |
9 |
14 |
Sesión maxistral |
24 |
55.2 |
79.2 |
Proba obxectiva |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Os alumnos elaborarán un ou dous traballos prácticos sobre aspectos relacionados cos distintos bloques temáticos. Os traballos poderán ser defendidos en seminarios con datas prefixadas de antemán. |
Prácticas a través de TIC |
Práctica no Aula de Informática para introducir o uso dun paquete estatístico e a resolución de problemas a través do programa. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas co obxecto de que os estudantes podan exercitarse no manexo das técnicas estatísticas. |
Sesión maxistral |
Clases maxistrales presenciais nas que o profesor expondrá os puntos fundamentais do programa teórico convenientemente ilustrados con exemplos prácticos. |
Proba obxectiva |
Examen final dos contidos teóricos e prácticos da materia consistente en preguntas curtas e/ou na resolución razoada de problemas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Durante a realización dos traballos manteranse titorías co profesorado da materia de cara ó esclarecemento de dúbidas e corrección de erros. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
Aplicación dalgunha técnica Estatística a casos prácticos, así como a avaliación das competencias A21, A26, A30, B2, B3, B4, B5, B6, B10, C1, C3 e C6 |
50 |
Proba obxectiva |
Proba para avaliar os coñecementos acadados, así como a avaliación das competencias A21, A26, A30, B2, B3, B10, C1, C3 e C6 |
50 |
|
Observacións avaliación |
Realizarase un seguimento
continuado da adquisición de coñecementos mediante o control de asistencia as
clases, tanto teóricas como prácticas, a corrección de problemas resoltos polos estudantes, e o nivel mostrado no
desenvolvemento dos seminarios. Para superar a asignatura (en calquera das convocatorias), ademais do exame oficial, cada alumno terá que realizar un ou dous traballos consistentes na aplicación dalgunha técnica estatística estudada a algún caso práctico. A calificación obtida nos traballos gardarase ó longo do presente curso académico. Os exames oficiais de maio e xullo constarán de dous tipos
de probas complementarias de avaliación de coñecementos. Unha delas, de
carácter práctico, realizarase no laboratorio e consistirá na resolución dunha
serie de problemas coa axuda dun paquete estatístico. A segunda, de
carácter teórico, será unha proba escrita con preguntas de tipo test ou de resposta breve. Tanto na convocatoria de maio como na de xullo, será necesario superar as dúas
probas complementarias de avaliación de coñecementos sinaladas nos párrafos anteriores (Traballos tutelados e Proba obxetiva) para obter unha avaliación global positiva da materia. En calquera caso, superadas as
devanditas probas, a cualificación final poderá ser incrementada ata en 1
punto (sobre 10) en base ós resultados do seguimento continuado ao longo do
curso referido anteriormente. En calquera das dúas convocatorias anuáis figurará un NON PRESENTADO únicamente naqueles casos nos que o alumnado non participe nos traballos nin se presente ó examen oficial.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
· Kuehl, R.O. (2001) Diseño de Experimentos.Principios estadísticos para el diseño y análisis de investigaciones. 2nded. Thomson Learning. · Milton, J.S. (2001). Estadística para Biología y Ciencias de la Salud , 3ª Edición,McGraw-Hill. · Montgomery, D.C. (2005) Design and Analysis of Experiments. 6thEdtition J. Wiley and Sons. · Peña, D. (2002). Análisis de DatosMultivariantes . McGraw-Hill. |
Bibliografía complementaria
|
|
· Box, G.E.P.,
Hunter, W.G. & Hunter, J.S. (1978). Statistics for Experimenters. An
introduction to Design, Data Analysis, and Model Building. Wiley Series in
Probability and Mathematical Statistics. John Wiley & Sons, Inc. · Cao,R.
et al. (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Ed. Pirámide, Madrid. · Dean, A.
& Voss, D. (1999) Design and Analysis of Experiments.
Springer-Verlag, New York. · Gibbons, J.D.
& Chakraborti, S. (1992). Nonparametric Statistical Inference. 3rd
ed. Marcel Dekker, New York (1992). · Jobson, J.D.
(1992). Applied Multivariate Analysis. Vol. II: Categorical and Multivariate
Methods. Springer Texts in Statistics, Springer-Verlag: New
York. · Martín Andrés, A. & De Dios Luna del Castillo, J. (1994). Bioestadística
para las Ciencias de la Salud. 4ª Edición. Eds. NORMA S.A. · Millard, S.P.
& Neerchal, N.J. (2001) Environmental Statistics with S-Plus. Springer.
CRC Press LLC. · Prat, A., Tort-Martorell, X., Groma, P. & Pozueta, L.
(1997). M’etodos estadísticos. Control y mejora de la calidad. Edicions UPC
(Universitat Politécnica de Catalunya). · Zar, J.H.
(1996). Biostatiscal Analysis. 3rd. ed. Prentice Hall International. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1- Asistencia e participación nas clases, tanto de índole teórico como práctico.
2- Realización de todos os problemas resoltos en clase con e sen axuda do software estatístico.
3- Complementar o material facilitado polo profesorado con axuda da bibliografía recomendada.
4- Lectura e estudo continuo da materia e realización dos cuestionarios e listados de problemas proporcionados polo profesorado.
5- Participación activa nos seminarios programados para a presentación e defensa de traballos propostos polo profesorado.
6- Familiarizarse co software mediante un uso regular e continuado do mesmo.
7- Tentar aplicar as técnicas estatísticas a problemáticas prantexadas noutras materias do curso.
8- Uso regular e aproveitamento das sesións de titoría personalizadas. |
|