Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Fonética da Lingua Inglesa Código 613G03023
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Moskowich-Spiegel Fandiño, Isabel
Correo electrónico
isabel.moskowich-spiegel.fandino@udc.es
Profesorado
Moskowich-Spiegel Fandiño, Isabel
Correo electrónico
isabel.moskowich-spiegel.fandino@udc.es
Web
Descrición xeral A materia pretende proporcionar aos estudantes conceptos lingüísticos básicos relacionados coa Fonética e a Fonoloxía e coas ferramentas necesarias para recoñecer e reproducir os sons do inglés. Para isto, daranse as descripcións irán a compañadas de representacións grafémicas e transcripcións.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A20 Coñecer a variación lingüística da lingua inglesa.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa e elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua inglesa. A6
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada, en concreto, a relativa aos procesos de pronunciación da lingua inglesa. A11
Coñecer a variación lingüística da lingua inglesa a nivel oral. A20
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. B1
Adquirir capacidade de autoformación unha vez falimilarizado o alumnado coas fontes bibliográficas e recursos básicos. B3
Relacionar os coñecementos cos adquiridos noutras materias da titulación B5
Ter capacidade de organizar o traballo, e o tempo pois as entregas e actividades son anunciadas con anterioridade B6
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) xa que moitas das actividades da aula baséanse en Moodle. C3

Contidos
Temas Subtemas
1. A Fonética e a Fonoloxía como disciplinas lingüísticas. 1.1. Concetos básicos e ferramientas. Definición e descrición
1.2. Fonética acústica
1.3. Fonética perceptiva
1.4. Fonética articulatoria
2. Os sons da fala e a súa representación gráfica. 2.1. Vogais e consoantes: clasificación funcional e articulatoria.
2.2. IPA e a súa representación. Clasificación dos sons.
3. Aparato fonador 3.1. A anatomía da fala
3.2. A fisioloxía da fala
4. Modo de articulación, lugar de articulación e fonación
5. As vogais do inglés: ddescripción e representación gráfica 5.1. Vogais
5.2. Diptongos e tritongos
h
6. As consoantes do inglés: descripción e representación gráfica
7. Sílabas, palabras e cadea falada. 7.1. Sílaba: definición e estrutura
7. 2. Fenómenos da cadea falada: Gradación. Asimilación. Elisión. Xuntura. Liaison.
8. Acento. Patróns acentuais da lingua inglesa
9. Os acentos do inglés 9.1. Gran Bretaña: Received pronunciation, Estuary English
9.2. EE.UU: American Standard English, African-American English, American- Indian English
9.3. Australia e Nova Zelanda
9.3. Acentos do inglés como segunda lingua

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos 6 12 18
Sesión maxistral 21 42 63
Solución de problemas 7 25 32
Prácticas a través de TIC 6 17 23
Proba obxectiva 2 6 8
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos This corresponds to Docencia Interactiva. In these sessions, students are expected to be able to solve particular problems such as recognition of phobetic transcriptions, identification of accents, etc.
Sesión maxistral Lectures will take place once a week. Students are expected to participate.
Solución de problemas Students will be in charge of solving particular problems either in class or by means of the interactive platform Moodle.
Prácticas a través de TIC Students will be given exercises and activities to be carried out by means of the interactive platform Moodle.
Proba obxectiva All students must take a final exam to test their general knowledge of the topics dealt with durting the course.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Prácticas a través de TIC
Sesión maxistral
Estudo de casos
Descrición
Todas as actividades supoñen a atención persoalizada do profesorado que terá lugar tanto na aula como fora dela.Os estudantes poden contactar cos profesores ben por correo electrónicao ben a través de Moodle.

Prégase aos estudantes con necesidades especiais contacten cos profesores o máis axiña posible, así como con ADI (unidad de atencióan á diversidade) da UDC.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Solución de problemas Os estudantes poderán ser avaliados por algunhas das actividades proporcionadas para desenvolver na aula ou na casa. 30
Prácticas a través de TIC Os estudantes poderán ter que resolver algún problema ou facer un test na aula, na casa ou a través da plataforma Moodle. Tamén se terán en conta as tarefas realizdas nas TGR quincenais co lector. 20
Proba obxectiva Todos os estudantes deberán facer un exame final na data oficial de Xaneiro. A nota mínima para este exame será de 4 (de 10) para tela en conta e sumar o resto das cualificacións. 50
 
Observacións avaliación

Os estudantes serán avaliados ao longo do cursocun máximo de 4 actividades así como co exame final.

Para
aprobar, os estudantes deben ter unha cualificación de  aomenos 4
(de dez) no exame final. Tamén deben  ter realizado alomenos a
metade das actividades necesarias. De non ser así, o alumno non será
calificado e terá "non
presentado"

Os estuudantes que non pasen en xaneiro terán outra
oportunidade enxjullo na que haberá un exame final (50%)
así como unha actividade (50%). Os estudantes que teñan superado as
actividades de avaliación coninua previamente non terán que facela.

Aqueles alumnos que oficialmente teñan sido matriculados a tempo parcial, e
teñan concedida unha dispensa académica, como establece a Normativa de
permanencia desta universidade, serán avaliados en calquera oportunidade
seguindo os mesmos criterios que para a segunda oportunidade de xullo.

Os estudantes a tempo parcial que teñan concedida
unha "dispensa académica" deben contactar cola profesora ao comezo do
cuatrimestre  para facer os axustes precisos nas distintas
actividades .


Fontes de información
Bibliografía básica

GIMSON, A.C. 1989 (4th ed.). An Introduction to the Pronunciation of English . London: Edward Arnold.

LADEFOGED, P. 1993 (3rd ed.). A Course in Phonetics . Fort Worth, Texas:Harcourt Brace Jovanovich College.

 WELLS, J. C. Longman Pronunciation Dictionary. Londres: Longman, any edition.

Tanto os recursos de Internet como cursos en-lña de fonética  ou diccionarios facilitaránse a través de Moodle.

 

Bibliografía complementaria

ALCARAZ, E. and MOODY, B. 1984 (3rded.). FonéticaInglesa para Españoles . Third Edition, 1993. Alcoy:Editobal Maffil.

ASHBY, P. 1995. Speech Sounds. London: Routledge.

BALL, Martin J., and RAHILLY, Joan. 1999. Phonetics . The Science ofSpeech. London: Arnold.

CARR, Philip. 1999. English Phoneticsand Phonology . Oxford: Blackwell.

FINCH, D.F. and ORTIZ-LIRA, H. 1982, A Course in English Pronunciation forSpanish Speakers , London:: Heinemann.

GIMSON, A.C. 2001 (6th ed.). Gimson|sPronunciation of English. 5th ed. of An Introduction to the Pronunciation ofEnglish . Revised by A. Cruttenden. London: Edward Arnold.

LAROY, C. 1995. Pronunciation . Oxford: Oxford UniversityPress.

MONROY CASAS, R. 1979. LaPronunciación del Inglés R.P. para Hablantes del Español. Madrid: Paraninfo.

MOTT, Brian. A Course in Phonetics andPhonology for Spanish Learners of English . Barcelona: PPU Universitas 7.

ROGERS, Henry. 2000. The Sounds of Language. An Introduction to Phonetics . Essex: Pearson Education Ltd.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Lingua Inglesa 1/613G03003
Lingüística Xeral/613G03004
Lingua Inglesa 2/613G03008
Lingua Inglesa 3/613G03015
Lingua Inglesa 4/613G03019

Observacións

Recoméndase un bo manexo do inglés posto que se penalizarán os erros gramaticais, orde de palabras non inglesa e falta de concordancia.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías