Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Literatura Norteamericana 2 Código 613G03035
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Liste Noya, Jose
Correo electrónico
jose.listen@udc.es
Profesorado
Liste Noya, Jose
Correo electrónico
jose.listen@udc.es
Web
Descrición xeral This course is designed both to provide students with a historic overview of American Literature (1865 to the Present), and to introduce them to some representative American writers, and the corresponding literary movements (Realism, Naturalism, Modernism, Postmodernism, as well as Multi-Ethnic Literatures). The aim is to look at literary genres (drama, poetry, novel, short story), and to get a grasp of multi-ethnic contemporary America. Since this is a survey course, students should end up with an overall clear picture of the evolutions and transformations of American Literature throughout time, geography, gender, and race.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa.
A17 Coñecer a historia e a cultura das comunidades anglófonas.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A2
A6
A1
A2
A3
A6
A14
A16
A17
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C2
C3
C4
C7
C8
A11
B1
A15
B7
C4
A15

Contidos
Temas Subtemas
1. 'The Real Thing': Forms of realism in the literature of the United States, 1865-1914 1. American realities and literary realism: Mark Twain & Henry James
2. From regionalism to naturalism: Kate Chopin & Stephen Crane
2. 'A Homemade World': American Modernism and its context, 1914-1945 1. Poetry: Frost, Pound, Williams, Stevens, Moore, cummings
2. Prose: Fitzgerald, Hemingway, Faulkner
3. Post-War to postmodern to ... 1. Post-war angst: Salinger
2. Southern writing after Faulkner: Flannery O'Connor
3. Postmodern uncertainties: Donald Barthelme
4. Multicultural multiplicity: Sandra Cisneros

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida 7 0 7
Sesión maxistral 35 0 35
Proba de resposta breve 7 5 12
Análise de fontes documentais 0 75 75
Proba de ensaio 0 20 20
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Debate dirixido
Sesión maxistral Presentación de contidos e análise textual
Proba de resposta breve Exercicios escritos na clase
Análise de fontes documentais Analise textuas e respostas razonados sobre a leitura persoal dos textos.
Proba de ensaio Traballo escrito de analise e comentario textual

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Sesión maxistral
Proba de resposta breve
Proba de ensaio
Análise de fontes documentais
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba de resposta breve Cortos ejercicios escritos en clase con frecuencia semanal siempre que sea posible. Constarán de tests, identificación de textos a y respuestas personales a los textos. La participación en clase y presentaciones orales voluntarias servirán para aumentar la nota final en este apartado. 15
Proba de ensaio 1. Dos ensayos repartidos a lo largo del curso con fecha de entrega a negociar mutuamente. Se harán sobre una lista de preguntas o consultando el tema anteriormente con el profesor. El primero (750-100 palabras) valdrá un 20% de la nota final y el segundo (1000-1250 palabras) el 30%.
2. Una corta reseña/comentario (750 palabras) sobre una obra del período seleccionado, escogida de la lista que estará disponible en la página Moodle de la asignatura. requiere un resúmen de la obra en cuestión además de una resouesta personal al texto y la consideración de su importancia dentro de su contexto. Este ejercicio valdrá el 15% de la nota final.
65
Análise de fontes documentais Examen final donde se reuiere contestar a una de dos preguntas tipo ensayo. 20
 
Observacións avaliación

Students must score at least 4/10 in all set work in order to be
eligible for a final grade. Failure to do so means that you must repeat
the exercise for the July examination period, except for the in-class
work.

Students with official leave must do all the work except
for the in-class exercises. That is, the essays (50% of final mark) and
the the review-commentary (15%) and the final exam (35%). The same
percentages will apply to those students who opt for the July exam
period.


Fontes de información
Bibliografía básica Baym, Nina (ed.) (2011). The Norton Anthology of American Literature (Eighth Edition). New York: Norton.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Literatura Poscolonial/613G03026
Literatura Inglesa e Xénero/613G03043
Literatura Norteamericana nos seus Textos/613G03047

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Técnicas de Redacción e Argumentación/613G03027
A Literatura Inglesa e a súa Crítica/613G03032

Materias que continúan o temario
Literatura Norteamericana 1/613G03024
A Literatura Inglesa e a súa Crítica/613G03032
Literatura e Artes Visuais/613G03044

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías