Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A8 |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A17 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades anglófonas. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Familiarizarse coa evolución da literatura inglesa |
A1 A3 A8 A15
|
B1 B3 B7 B8
|
C2 C4
|
Aprender e aplicar técnicas de analise literaria |
A1 A2 A3 A7 A15
|
B6 B7
|
C2
|
Familiarizarse con aspectos diversos da historia de Gran Bretaña e a sua cultura |
A1 A2 A3 A7 A15 A17
|
B1
|
C4
|
Saber recoñecer e analizar os contidos ideolóxicos dos textos |
A1 A2 A7 A17
|
B1 B3 B5
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A novela no século XVIII. |
1.1.Introduction to realism. Narrative technique.
1.2 The Birth of the Novel in the English Language. Periodicals
1.2. Swift, Defoe and Sterne.
1.3. Charlotte Lennox
Readings: Robinson Crusoe,Swift´s Poems, Tristram Shandy, The Female Quixote. |
2.A novela no século XIX (I). Poesía. |
2.1.The Regency Period.Jane Austen
2.2. Maria Edgeworth.
2.2. The Brontës.
2.3. George Eliot.
Readings: Pride and Prejudice, Wuthering Heights, Villette, The Mill on the Floss
2.4.Poetry. Characteristics.
2.5 Gothic Romance. |
3.La novela en el siglo XIX(II). Época victoriana |
3.1 Introduction to Victorianism.Context.
3.2. Charles Dickens. Hard Times
3.3. The Problem novel.
3.4. The fin de siècle:The New Woman.Decadentism.
3.5. Popular culture. Detective, mistery, adventure fiction. R.L. Stevenson, H.G. Wells, Rider Haggard.
3.6. Drama.
Readings: Short fiction by George Egerton, George Gissing, Sarah Grand. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
18 |
18 |
36 |
Traballos tutelados |
0 |
30 |
30 |
Sesión maxistral |
10 |
10 |
20 |
Seminario |
10 |
5 |
15 |
Lecturas |
0 |
45 |
45 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Debate na clase. Require lecturas previas. |
Traballos tutelados |
Traballos individuais ou en grupo pequeno. |
Sesión maxistral |
Explicación de temas. |
Seminario |
Discusión en mais profundidade de temas. Realizaránse en grupo reducido para favorecer a participación de todas/os. |
Lecturas |
Ler os textos do corpus (obras ou fragmentos) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumnado deberá preparar traballos individuais e por grupos sobre textos e temas do corpus para a sua presentación escrita ou oral. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Duas probas (unha hacia metade do curso; outra na data asignada para o exame final) nas que o alumnado deberá amosar o seu dominio nos contidos e destrezas traballados nas sesión maxistrais e tamén nos grupos reducidos e semanarios. Deberase acadar unha cualificación mínima de 4 sobre 10 en cada unha das duas probas para que a nota resultante poida ser sumada á obtida no resto das actividades avaliables |
50 |
Traballos tutelados |
Traballos puntuables de diverso tipo. |
40 |
Discusión dirixida |
O profesor valorará o traballo dos estudantes a diario e o seu compromiso. Teráse en conta a participación activa e a atención prestada. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Na oportunidade de xullo os alunos/as realizarán un traballo sobre os textos de estudo (50% da nota) e o exame (50% da nota). Aqueles alunos/as que o longo do curso presentaran traballos satisfactoriamente non teñen que presentar ningun traballo adicional.Os alumnos/as que non se presenten ás probas obxectivas da primeira ou segunda oportunidade acadarán a cualificación de Non Presentado se non entregaron mais do 50% das actividades avaliables durante o curso. Segundo as directrices do Vicerreitorado de Organización Académica e Titulacións, os alunos/as que suspendan na primeira oportunidade e non se presenten á segunda oportunidade de xullo, figurarán coa nota de "suspenso".Os alumnos/as que oficialmente teñan sido matriculados a tempo parcial e teñan concedida unha dispensa académica como establece a normativa de permanencia desta Universidade, serán avaliados en calquera oportunidade segundo os criterios especificados para a segunda oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Brantlinger, P. y Thesing, W. (eds) (2005). A Companion to the Victorian Novel . Oxford:Blackwell
Showalter, Elaine (1989). A Literature of their Own. From Brontë to Lessing. London: Routledge
Ruthven, K.K. (1984). Feminist Literary Studies. An Introduction. Cambridge: CUP
Ledger, Sally (1997). Fiction and Feminism at the fin de siècle. Manchester: Manchester UP
Álvarez Amorós et al (1998). Historia crítica de la novela inglesa . Salamanca:Ediciones Colegio de España
Lorenzo Modia, M.J. (1998). Literatura inglesa del siglo XVIII. A Coruña: Universidade da Coruña
Butler, Marilyn (1981). Rebels and Revolutionaries: English Literature and its Background, 1760-1830 . Londres y Oxford: O.U.P.
Liggins, Emma; Maunder, A.; Robins, R. (eds) (2011). The British Short Story. London: Palgrave
Copeland, E. & Mc Master, J. (eds) (2001). The Cambridge Companion to Jane Austen. Cambridge: CUP
Rogers, P. (ed.) (1978). The Eighteenth Century. The Context of English Literature. London: Methuen
Stone, Lawrence (1990). The Family, Sex and Marriage in England 1500-1800. Harmondsworth: Penguin
Miles, Rosalind (1987). The Female Form. Women Writers and the Conquest of the Novel. London: Routledge
Gilbert, S. and Gubar, S. (2000). The Madwoman in the Attic. Yale UP
Chris, Carol T. et al (Eds) (2006). The Norton Anthology of English Literature, vol 2. New York & London: Norton
Greenblatt, Stephen et al (eds) (2005). The Norton Anthology of English Literature: The Victorian Age. New York: Norton
Spencer, Jane (1986). The Rise of the Woman Novelist: From Aphra Behn to Jane Austen. Oxford: Blackwell
Sanders, Andrew (1994). The Short Oxford History of English Literature. Oxford: Clarendon
Todd, Janet (1992). The Sign of Angellica. Women, Writing and Fiction 1600-1800. Columbia UP
Wollstonecraft, Mary (2004). Vindicacion dos dereitos da muller. Santiago de Compostela: Sotelo Blanco |
|
Bibliografía complementaria
|
Eagleton, Mary (1998). Feminist Literary Criticism. London: Longman
Todd, Janet (1988). Feminist Literary History. London: Polity Press
Hanson, Clare (1987). Short Stories, Short Fiction 1880-1980. London: MacMillan
Bell, Michael (1980). The Context of English Literature. London: Methuen |
Reading list: Robinson Crusoe. Pride and Prejudice. Wuthering Heights. Hard Times.
Short Fiction: George Egerton. Sarah Grand. George Gissing. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución aos Estudos Literarios/613G03005 | Literatura Inglesa 1/613G03010 | Literatura Inglesa (Séculos XX e XXI)/613G03040 | Literatura Inglesa e Xénero/613G03043 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|