Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A6 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A17 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades anglófonas. |
A19 |
Coñecer a situación sociolingüística da lingua inglesa. |
A20 |
Coñecer a variación lingüística da lingua inglesa. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
During and (especially) at the end of the course, the students are expected to:
-Approach the world of English language/s and culture/s from an ethical and postcolonial point-of-view
-Analyze the sociocultural, political, economic, and military aspects surrounding the expansion of the English language and its consequences (e.g. capitalism, colonialism, globalization, migration)
-Locate the geographical regions and/or countries of English varieties around the world
-Know the main cultural features of the mentioned regions and/or countries (history, literature, religion, customs, etc)
-Identify the phonological, morphological, and lexical characteristics of English accents and dialects
-Recognize other varieties of English related to gender, class, age, ethnicity, profession, etc
-Speak articulately and listen respectfully in and out of class
-Read and write critically and creatively |
A1 A2 A6 A10 A11 A14 A15 A17 A19 A20
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución
2. Conceptos básicos: acento, argot, bilingüismo, crioulo, dialecto, diglosia, idiolecto, xerga, pidgin, rexistro, etc.
3. O inglés da raíña, o inglés da BBC, etc. Pode unha persoa ou unha corporación posuír unha lingua? O inglés británico estándar como dialecto
4. O inglés en Gran Bretaña e Irlanda (variedades de Londres; inglés de Escocia; Wenglish; Norte, Sur e área central de Inglaterra)
5. O inglés na América (General American; inglés afro-americano; Canadá; inglés Chicano; crioulo de Louisiana; o Caribe)
6. O inglés en África (Nixeria, Gana, Liberia, Camerún, Sudáfrica)
7. O inglés en Asia e Oceanía (India; Australia; Nova Zelandia; o inglés do pobo Maorí; pidgin de Illas Solomon)
8. Outras variedades segundo clase, xénero, idade, etnia, profesión (e.g. o inglés académico)
9. Conclusións e feedback
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
16 |
27 |
43 |
Obradoiro |
16 |
16 |
32 |
Traballos tutelados |
2.5 |
24 |
26.5 |
Presentación oral |
0.5 |
10 |
10.5 |
|
Atención personalizada |
0.5 |
0 |
0.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Estou a disposición dos estudantes no meu despacho nas horas de titoría, como tamén a través do teléfono e o correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
Teredes que facer un PROXECTO ou PRESENTACIÓN oral en grupos de entre 3 a 10 persoas. Consistirá en presentar un texto--un fragmento dunha película ou serie de TV, unha entrevista, unha escena cómica, etc--nunha variedade do inglés que se considera non estándar. Mentres se presenta, os/as estudantes non poderán ler de ningún tipo de notas. Teredes QUE GRAVAR e SUBIR o proxecto vós mesmos/as e enviarme por email o GUIÓN (tanto en formato Word como en PDF); os detalles e a data de entrega trataranse en clase. Finalmente, aprenderedes unha variedade do inglés non estándar, mentres traballades xuntos/as e, con sorte, divertídesvos un anaco. |
15 |
Obradoiro |
Os talleres ou clases prácticas terán lugar no aulanet. Teredes que ler, escoitar e analizar textos en diferentes variedades do inglés. Moitos destes textos serán audiovisuales. Tamén poderiamos corrixir deberes de días anteriores. Crearei un FORO en MOODLE e os/as estudantes terán que aportar as súas análises e comentarios aí; as vosas notas nesta sección dependerán da información que poñades no foro. |
15 |
Lecturas |
En cada clase teórica, á parte da LECCIÓN da profesora, haberá un DEBATE sobre a/s LECTURA/S da semana; ao comezo do cuadrimestre, deixarei unha COLECCIÓN de lecturas en reprografía. Aínda que as lecturas son maiormente sobre lingua e literatura, provereivos de información sobre a historia, cultura, xeografía e outros detalles correspondentes aos lugares onde se fala cada variedade do inglés.
A participación espontánea dos/as estudantes de valorará independentemente do tipo de participación que proba que realmente fixestes as lecturas. Así pois, a participación ESPONTÁNEA vale o 5% e a participación DERIVADA DAS LECTURAS o 15% do total desta sección.
Tedes que facer unha lectura minuciosa de cada texto, o que implica que teredes que tomar notas. Debedes vir a clase preparados/as a facer preguntas e dar a vosa opinión durante a lección e a discusión. Avaliarei a maior parte das vosas lecturas de forma oral; non obstante, se fose necesario, podería pedirvos que fixésedes un test por escrito.
|
20 |
Traballos tutelados |
Teredes que escribir DOUS ensaios individuais en estilo MLA (entre 500 e 750 palabras CADA UN). Unha vez que corrixa o primeiro, teredes que reescribilo e devolvermo. Se non me entregades a versión reescribida, vos darei ningunha nota. O segundo ensaio hai que entregalo só unha vez; non obstante, teredes que ter en conta as suxestións que vos fixen a primeira vez. O PRIMEIRO ENSAIO vale o 20% o SEGUNDO o 30% do total desta sección. Aínda que os temas dos ensaios son libres, a estrutura debe ser a seguinte:
-Título
-Introdución
-(Hipó)tesis
-Corpo
-Conclusión
-Obras Citadas
-Apéndice
A lista de Obras Citadas debe incluír (polo menos):
-un capítulo de libro,
-un artigo académico da base de datos JSTOR accesible dende a páx. web da nosa biblioteca
O resto das pautas serán explicadas en clase. |
50 |
|
Observacións avaliación |
-Xunto
coa asistencia a clase (ver abaixo), os talleres, as lecturas, os ensaios e o
proxecto/a presentación oral son OBRIGATORIOS. Para que poida calcular a vosa
nota final, teredes que sacar o menos un 4 nas actividades mencionadas. Para
aprobar o curso, a vosa nota final debe ser igual ou superior a 5.
-Só
permítesevos faltar a 4 clases. Faltar a 5 ou máis clases implicará suspender a
primeira oportunidade e acceder á oportunidade de xullo. Como vedes, uso un
método de avaliación continua; isto significa que necesito que veñades a clase
de forma continuada para poder poñervos unha nota.
-EXTRA:
Anímase aos/as estudantes a obter puntos extra de DÚAS maneiras: (1) FACER UNHA
PRESENTACIÓN ORAL INDIVIDUAL DE 10 MIN. EN CLASE: podedes presentar sobre
calquera variedade non estándar en calquera momento do curso; teredes que
avisarme cunha semana de antelación. (2) FACER UNHA PRESENTACIÓN EN GRUPO
ABERTA AO PÚBLICO EN DECEMBRO: esta actividade é similar a poñer en escena unha
obra de teatro nunha variedade do inglés non estándar; ofrézome a axudarvos cos
ensaios. Participar de calquera destas dúas maneiras pode supoñer ata un 10%
extra que será engadido ás vosas notas finais. -En caso
de folga de profesores/as, se fose necesario, a profesora proverá aos/ás
estudantes con material didáctico a través de Moodle.
En caso de folga de estudantes, a profesora podería pedir aos estudantes que
realicen unha tarefa equivalente ao traballo de clase.
-Os/as
repetidores/as, que teñan incompatibilidade horaria, deben contactar comigo a
comezos do cuadrimestre. Entón, asignareilles exercicios específicos e tarefas
(e.g. presentación) que terán que realizar de acordo
cun calendario que crearei para eles/as. Se non fan as tarefas a tempo, terán
que acceder á oportunidade de xullo.
-Os/as
estudantes deben entregar as tarefas nas datas convidas. Os atrasos leves
supoñerán un desconto do 25% da nota da actividade. Os atrasos graves terán que
xustificarse de forma oficial (cun xustificante medico), se non as devanditas
tarefas non serán aceptadas.
-Un
ensaio que mostre signos de plaxio será cualificado cun 0. -NON
haberá EXAMES nin en xaneiro nin en xullo. Os/as estudantes que accedan á
oportunidade de Xullo terán que facer o seguinte: (lecturas: 20%) recensións
críticas de moitas das lecturas de clase de 200/220 palabras, (workshop: 15%) recollida de material--e.g.
artigos, relatos, vídeo clips, cancións, etc-que estean especificamente
relacionados coas variedades do inglés estudadas en clase, dous ensaios (50%),
e unha presentación oral individual (15%). O resto de detalles e datas serán
anunciados na plataforma Moodle ao seu debido tempo.
-Tanto en xaneiro coma en xullo, os/as
estudantes que non cumpran co 50% dos requisitos serán cualificados/as como Non presentados/as.
-Aqueles/as alumnos/as que oficialmente fosen
matriculados/as a tempo parcial, e que posúan unha dispensa académica, tal e
como establece a Normativa de permanencia desta universidade, serán avaliados/as
en calquera oportunidade seguindo os mesmos criterios que para a segunda
oportunidade de xullo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía
básica Ahmad, Dohra, ed. Rotten English: A
Literary Anthology. New York:
Norton & Co., 2007. Print. Cheshire,
Jenny. English Around the World: Sociolinguistic Perspectives.
Cambridge: CUP, 1991. Print. Crystal,
David. English as a Global Language. Cambridge: CUP, (1997) 2003.
Print. Freeborn,
Dennis, et al. Varieties of English: An Introduction to the
Study of a Language. London: Macmillan, 1993. Print. Graddol, David,
Dick Leith, and Joan Swann. English: History, Diversity and Change.
London: Open University, 1996. Print. Hickey, Raymond,
ed. Legacies of Colonial English: Studies in Transported Dialects.
Cambridge: CUP, 2004. Print. Hughes, Arthur,
Peter Trudgill, and Dominic Watt. English Accents and Dialects: An
Introduction to Social and Regional Varieties of British English. London:
Hodder Arnold, 2005. Print. Kortmann,
Bernd, et al. A Handbook of Varieties of English. 2
Vols.and CD. Berlin: Mouton de Gruyter, 2004. Print. Krachu, Braj B.,
Yamuna Kachru, and Cecil L. Nelson, eds. The Handbook of World
Englishes. Oxford: Blackwell, 2006. Print. Schneider,
Edgar. Postcolonial English: Varieties Around the World. Cambridge:
CUP, 2007. Print.
Filmografía
básica The Adventures of
Priscilla, Queen of the Desert.
Dir. Stephan Elliot. Perf. Terence Stamp, Hugo Weaving, Guy Pierce, etc.
Gramercy Pictures, 1994. Film. Bend It like
Beckham. Dir. Gurinder
Chadha. Perf. Parminder Nagra, Keira Knightley, etc. 20th Century
Fox, 2002. Film. Keeping Up
Appearances. Dir. Harold
Snoad. Perf. Patricia Routledge, Clive Swift, etc. BBC, 1990-1995. Film. My Fair Lady. Dir. George Cuckor. Perf. Audrey Hepburn,
Rex Harrison, etc. Warner Bros, 1964. Film. Monsoon Wedding. Dir. Mira Nair. Perf. Vasundhara
Das, Vijay Raaz,
etc. Mirabai Films, 2001. Film. Real Women Have
Curves. Dir. Patricia
Cardoso. Perf. America Ferrera, Lupe Ontiveros, etc. HBO,
2002. Film. Webs
básicas English Online. Eva L. Easton. 1997. Web. 1 July 2014. The Routes of
English. BBC Radio
4. n.d. Web. 1 July 2014. Worldwide Accents
of English. Gabrielle
Azzaro. 2000. Web. 1 July 2014. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|