Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A6 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa. |
A19 |
Coñecer a situación sociolingüística da lingua inglesa. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Saber facer presentacións orais ou escritas de traballos académicos en inglés.
|
A1 A6
|
B1 B8
|
C3
|
Saber organizar e sintetizar coñecimento e traballo interpretativo persoal. |
A2 A11 A14
|
B3 B6
|
C4
|
Saber analizar de xeito crítico textos (literarios) de distinta época e procedencia. |
A1 A3 A11 A14
|
B3 B7
|
C4
|
Integrar os coñecimentos literarios co contexto sociohistórico. |
A11 A14 A15 A16 A19
|
B3 B6 B7
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A política da escritura: o tema do xénero na literatura en inglés.
2. Mitos de feminidade (e masculinidade).
3. Xénero e o canon literario.
4. Introducción as primeiras escritoras. Recepción e censura. Profesionais e amaters.
5. O século 20: a estética femenina. |
1. Persoaxes e escritores/as. A perspectiva masculina.
2. Heroes e heroinas na cultura occidental. Unha visión panorámica enfocada dende o Renacimento ata agora.(Sin esquecer a cultura griega e a cristiana).
3. O papel do feminismo angloamericano e dos Gay Studies
4. Escritoras: Aphra Behn, Mary Astell, Mary Wollstonecraft, Hannah Moore, Jane Austen and the eighteenth-century novel by women.
Lecturas obrigatorias:
Aphra Behn. The Feigned Courtesans
Jane Austen. Sense and Sensibility & Pride and Prejudice
5. Feminismo(s) |
TEMARIO PRÁCTICAS (TGR, B. Simal)
Tema 1. Xénero, sexo, sexualidade.
Tema 2. Xénero, clase, etnicidade.
Tema 3. Xénero na literatura e no cinema.
Tema 4. Xénero e idade.
Tema 5. Xénero e globalización.
|
Tema 1. Xénero, sexo, sexualidade: Eugenides, Twain.
Tema 2. Xénero, clase, etnicidade: Kingston, Morrison.
Tema 3. Xénero na literatura e no cinema: Atwood, Hwang.
Tema 4. Xénero e idade: Jen, Munro.
Tema 5. Xénero e globalización: Bobis, Divakaruni, Mukherjee. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
0 |
25 |
25 |
Análise de fontes documentais |
10 |
10 |
20 |
Discusión dirixida |
5 |
5 |
10 |
Traballos tutelados |
0 |
15 |
15 |
Presentación oral |
1 |
1.5 |
2.5 |
Sesión maxistral |
14 |
7 |
21 |
Proba mixta |
2 |
15 |
17 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lectura das obras obrigatorias e dos extractos facilitados |
Análise de fontes documentais |
DOCENCIA EXPOSITIVA (D.E.): aspectos xerais e analise textual.
PRÁCTICAS (TGR): Análise e comentario de fontes primarias. |
Discusión dirixida |
PRÁCTICAS: análise dos textos literarios e debate sobre temas de xénero (vid. temario de PRÁCTICAS). |
Traballos tutelados |
Sesiones maxistrais do Dr. C. Gómez (D.E): ensaio de 5 pax sobre un aspecto concreto de os textos de Behn ou Austen.
PRÁCTICAS: Análise dun ou máis textos literarios desde a perspectiva de xénero (vid. temario de PRÁCTICAS). O devandito traballo ocupará entre 6 e 8 páxinas en A4 a dobre espazo. |
Presentación oral |
PRÁCTICAS: Exposición oral do PROJECT ou traballo tutelado. |
Sesión maxistral |
DOCENCIA EXPOSITIVA: Exposición dos contidos da materia |
Proba mixta |
Exame sumativo final. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Elaboración dun traballo individual ou PROJECT, con titorías de seguimento para orientar os estudantes.
Exposición oral do PROJECT, con titorías de seguimento para orientar os estudantes. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Proba sumativa teórico-práctica.
Ensaio e comentario de texto. |
30 |
Análise de fontes documentais |
Nas PRÁCTICAS/TGR, este tipo de metodoloxía corresponde ao comentario ou análise dos textos que se están a estudar en cada tema. A análise de fontes documentais será a metodoloxía máis utilizada nas aulas dos grupos pequenos (TGR), xunto coa discusión dirixida. Algúns destes exercicios, elaborados na clase, serán recollidos pola profesora e computarán a efectos de avaliación. PRÁCTICAS: 1.5 puntos sobre 10 (15% do total).
Tamén se levarán a cabo análises textuais nas clases de DOCENCIA EXPOSITIVA e nas probas finais, nas datas oficiais de exames (xaneiro e xullo, vid. PROBA MIXTA). Os comentarios de texto feitos durante as sesións expositivas serán ocasionais. Os recollidos terán un valor de 1 punto (10%). |
25 |
Presentación oral |
Exposicion oral do PROJECT realizado nas clases prácticas (TGR). |
5 |
Discusión dirixida |
Nesta actividade, partindo dos textos e das explicacións docentes, se animará ao alumnado a participaren por medio de preguntas ou temas de debate. Esta discusión dirixida pode complementar as sesións de DOCENCIA EXPOSITIVA ou DE, nas clases de grupo grande, ou ben a análise de fontes documentais nas PRÁCTICAS ou TGR.
|
10 |
Traballos tutelados |
2 PROJECTs ou traballos tutelados individuais sobre temas de xénero na literatura en lingua inglesa (vid. temarios).
O traballo de prácticas é obrigatorio e terá un valor de 2 puntos (6-8 páx., 20%).
O traballo correspondente as sesións maxistrais terá un valor dun punto (5 páx., 10%). |
30 |
|
Observacións avaliación |
AVALIACIÓN D.E. (50% da materia; C. Gómez): - Comentarios de texto 1 punto; Ensaio de 5 pax. 1 punto; exame: 3 puntos - Os alumnos que non fagan ou entreguen os comentarios textuais feitos na clase e que non fagan o traballo tutelado farán un exame (5 puntos). AVALIACIÓN PRÁCTICAS (50% da materia; B. Simal): - 25% PROJECT (20%
TRABALLO DIRIXIDO + 5% EXPOSICIÓN) - 15% ANÁLISE DE
FONTES DOCUMENTAIS (análise e comentario de textos) - 10%
DISCUSIÓN DIRIXIDA
OBSERVACIÓNS: Para facer media é necesario un mínimo de 2 puntos por parte/profesor. Na devandita media se debe acadar alomenos 5 puntos para superar a materia. Os traballos escritos deberán ser entregados no prazo estipulado polo profesorado, e sempre antes do remate da docencia da materia. Na oportunidade de xullo o alumnado terá que levar a cabo exercizos escritos ou orais (tipo "análise de fontes documentais") sobre os textos de estudo (50% da nota), ademáis do exame (50% da nota). Aqueles alunos/as que o longo do curso presentaran traballos satisfactoriamente non teñen que realizar ningun traballo ou exercizo adicional. Os alunos/as que non se presenten ás probas obxectivas da primeira ou segunda oportunidade acadarán a cualificación de Non Presentado se non entregaron mais do 50% das actividades avaliables durante o curso. Segundo as directrices do Vicerreitorado de Organización Académica e Titulacións, os alunos/as que suspendan na primeira oportunidade e non se presenten á segunda oportunidade de xullo, figurarán coa nota de "suspenso". O alumnado oficialmente matriculado a tempo parcial e con dispensa académica concedida terá que levar a cabo exercizos escritos ou orais (tipo "análise de fontes documentais") sobre os textos de estudo (50% da nota) e o exame (50% da nota). Ditos/as estudantes deberán comunicar a súa situación aos docentes ao inicio do curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
FONTES PRIMARIAS:
Textos de lectura obrigatoria (Prof. Gómez): Aphra Behn. The Feigned Courtesans Jane Austen. Sense and Sensibility; Pride and Prejudice
PRÁCTICAS - Textos de lectura obrigatoria (Prof. Simal): Relatos ou extractos breves da obra de Eugenides, Twain; Kingston, Morrison; Atwood,
Hwang; Jen, Munro; Bobis, Divakaruni, e Mukherjee.
|
Bibliografía complementaria
|
|
FONTES SECUNDARIAS: Susan Heinzelman (). Women Gender and Literature e-Journal. Univ. of Texas Lizbeth Goodman (1996). Literature and Gender. Routledge. LondonEagleton, Mary (1998). Feminist Literary Criticism. Longman. LondonMiles, Rosalind (1987). The Female Form. Women Writers and the Conquest of the Novel.Routledge.London- Brizee, Allen. Gender Studies and Queer Theory. Purdue Univ. Indiana. 2010.
- Gilbert, Sandra, & Susan Gubar. The Madwoman in the Attic. Yale Univ. Press, 2000.
- Gilbert, S. Feminist Literary Theory and Criticism. Norton, 2007.
- Glen A. Love. Practical Ecocriticism. Univ. of Virginia Press, 2003.
- Ledger, Sally. Fiction and Feminism at the fin de siècle. Manchester: Manchester University Press, 1997.
- Ledger, Sally and Luckhurst, Roger.The Fin de Siécle. A Reader in Cultural History, 1880-1900. Oxford: OUP, 2009.
- Morris, Pam.Literature and Feminism.London: Blackwell, 1993.
- Pykett, Lynn. Engendering Fictions. The English Novel in the Early 20th Century. London: Arnold, 1995.
- Queertheory.com.
- Ruthven, K.K. Feminist Literary Studies. An Introduction. Cambridge:CUP, 1984.
- Showalter, Elaine. A literature of their Own: British Women Novelists from Brontë to Lessing. London: Routledge, 1989.
- Stone, Lawrence. The Family, Sex and Marriage in England, 1500-1800. Abreviada. Penguin, 1990.
- Todd, Janet. The Sign of Angellica: Women, Writing and Fiction, 1600-1800. Columbia UP, 1992.
- Todd, Janet.Feminist Literary History. London: Polity Press, 1988.
WEBBLIOGRAPHY: |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Literatura Inglesa 1/613G03010 | Literatura Inglesa 2/613G03017 | Cultura e Civilización dos Países de Fala Inglesa/613G03022 | Literatura Norteamericana 1/613G03024 | Literatura Poscolonial/613G03026 | Técnicas de Redacción e Argumentación/613G03027 | A Literatura Inglesa e a súa Crítica/613G03032 |
|
|