Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Idioma Moderno 2: Italiano Código 613G03053
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Italiano
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Tucci , Emiliana
Correo electrónico
emiliana.tucci@udc.es
Profesorado
Tucci , Emiliana
Vallin Blanco, Gema
Correo electrónico
emiliana.tucci@udc.es
g.vallin@udc.es
Web
Descrición xeral Consolidar os coñecementos prácticos e teóricos adquiridos no nivel anterior, engadindo instrumentos que lle permitan ao alumno construír enunciados algo máis complexos tanto no nivel escrito como no oral.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A4 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua galega.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B8 Apreciar a diversidade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A1
A4
A5
A10
A11
A14
A15
B1
B2
B3
B4
B8
B10
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Tempi verbali. 1.1 Il futuro.
1.2 Il passato prossimo.
1.3 Il participio passato.
1.4 Il gerundio.
1.5. L´imperfetto
2. I pronomi. 2.1 Studio e uso di alcuni pronomi atoni e tonici.
2.2 Forme accoppiate del pronome atono.
3. Gli avverbi. 3.1 Studio e uso degli avverbi di luogo.
3.2 Studio e uso degli avverbi di modo.
3.3 Studio e uso degli avverbi di tempo.
4. Le preposizioni. 4.1 Ripasso delle preposizioni articolate.
5. 'C'è' y 'ci sono'. 5.1 Ripasso di 'c'è' e 'ci sono' e differenze con le forme spagnole 'hay' e 'estar'.
6. Esclamazioni. 5.1 Uso delle forme esclamative tipiche del linguaggio orale italiano: 'dai!', 'su!', 'forza!', ecc.
7. Gradi dell'aggettivo. 7.1 Grado superlativo.
7.2 Grado comparativo.
8. Lingua e cultura. 8.1 La musica italiana.
8.2 La letteratura italiana.
8.3 Cenni di storia italiana.
9. La lingua italiana nella vita di tutti i giorni. 9.1 Cercare lavoro.
9.2 I vestiti.
9.3 I lavori di casa.
9.4 Viaggiare.
9.5 La salute.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Presentación oral 0.5 4 4.5
Prácticas a través de TIC 1 0 1
Discusión dirixida 3 9 12
Lecturas 1 3 4
Sesión maxistral 16 16 32
Proba mixta 4 28 32
Proba oral 0.5 3 3.5
Actividades iniciais 10 5 15
Resumo 0 7 7
 
Atención personalizada 1.5 0 1.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Exposición na aula dun tema proposto de antemán polo profesor.
Prácticas a través de TIC Prácticas a través de TIC para o coñecemento e o uso dos recursos, da bibliografía e dos programas relacionados coa materia.
Discusión dirixida Participación do alumnado nun tema de debate suscitado polo profesor, seguindo para iso as pautas marcadas previamente por este.
Lecturas Realización de lecturas fose e dentro da aula.
Sesión maxistral Clases de carácter teórico e práctico impartidas polo profesor sobre os contidos da materia.
Proba mixta Proba con preguntas de diversa índole que permita avaliar os coñecementos e as competencias adquiridos polo alumno nas distintas destrezas.
Proba oral Realización dunha proba oral que permita coñecer os avances do alumno no coñecemento e a competencia da lingua falada.
Actividades iniciais Contan como actividades iniciais participación na aula (audicións, lecturas, comprensión oral...), exercicios en casa e nas aulas e a participación nas actividades programadas relacionadas coa materia.
Resumo Elaboración dun traballo de redacción e de síntese sobre o libro de lectura obrigada.

Atención personalizada
Metodoloxías
Resumo
Prácticas a través de TIC
Proba oral
Actividades iniciais
Discusión dirixida
Sesión maxistral
Descrición
A aprendizaxe colaborativa, a discusión dirixida, e as prácticas de laboratorio así como a exposición oral dirixida realizaranse dentro da aula. Deste xeito esta metodoloxía permite que o tempo de atención divídase entre todos os alumnos. A proba oral será individual. Así mesmo, levarán a cabo sesións de tutorías de carácter individual.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Resumo Terase en conta o grao de elaboración e corrección lingüísticas. O traballo terá que ser entregado no prazo indicado para poder ser avaliado. 15
Presentación oral Terase en conta tanto a elaboración como a presentación como o grao de corrección lingüística adquirido no nivel oral. 15
Proba oral Avaliaranse os coñecementos así como as competencias relativas ao nivel falado da lingua. 20
Proba mixta Proba escrita con preguntas de diverso carácter para avaliar os coñecementos e as competencias adquiridas. 30
Actividades iniciais Considerase actividades iniciais o conxunto das seguintes actividades: exercizos en clase, participación nas aulas, lecturas, audicións e participación nas actividades programadas relacionadas coa materia. 15
Sesión maxistral Terase en conta a asistencia a clase e a participación activa na aula. Non se adquirirá a puntuación se se produce unha falta de asistencia superior ao 10%. 5
 
Observacións avaliación
Cabe a posibilidade de que eventualmente se produza algún cambio nas probas.

Criterios de avaliación: na primeira oportunidade, o alumno ten que cumprir as seguintes condicións:

1. Aprobar o conxunto da Proba mixta e da Proba oral.

2. Facer polo menos a metade das actividades propostas na avaliación.

Non se terán en conta as actividades entregadas fóra de prazo. Considerarase como Non Presentado aquel alumno que non faga o conxunto das Probas mixta e oral, salvo se realizou o 50% ou mais das actividades propostas.

Na segunda oportunidade se o alumno aprobou o conxunto das probas mixta e oral só terá que completar as actividades restantes. Se o alumno non aprobou o conxunto das probas mixta e oral terá que repetilas na sesión de xullo. No caso de non ter feitas ou suspendidas as demais actividades tamén terá que repetilas.

Obterá unha cualificación de "non presentado" quen non realice a proba mixta e, ademais, entregase menos do 50% das actividades do curso.

Ao comezo do curso darase un calendario onde se especifique os días de entrega dos traballos e das diferentes actividades de avaliación.

Os alumnos con dispensa académica de asistencia e a tempo parcial deberán presentarse ao comezo do curso para recibir indicacións sobre como aprobar o exame, e recibir avaliación continua ao longo de todo o curso.

Fontes de información
Bibliografía básica Carrera Díaz, M. (1994-97). Curso de lengua italiana. Barcelona: Ariel
londero, Eleanor (1992). diccionario Español-Italiano Italiano-Spagnolo. . Barcelona, Collins Grjalbo
guastalla, Carlo y Ciro Massimo Naddeo (2011). Domani 2. Corso di lingua e cultura italiana. Alma Edizioni: Firenze
Sanmarco Bande, M.T. (2002). Gramatica italiana 1. Citania
Sañé, Secundi (2009). Il dizionario spagnolo italiano. El diccionario italiano-español. Bologna: Vox
Arbia, M.T. (2006). Italiano: gramática esencial. Barcelona: Difusión
Zingarelli, Nicola (1994). Lo Zingarelli. Vocabolario della lingua italiana. . Bologna:Zingarelli

Bibliografía complementaria Zingarelli, Nicola (2009). Lo Zingarelli. Vocabolario della lingua italiana. . Bologna: Zingarelli
Diaco, Mimma (2005). Verbos conjugados: italianos. Barcelona: Difusión


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Idioma Moderno 3: Italiano/613G03056

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Idioma Moderno: Italiano/613G03050

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías