Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A8 |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira |
A8
|
|
|
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A10
|
|
|
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica |
A15
|
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
|
B1
|
|
Adquirir capacidade de autoformación |
|
B3
|
|
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
|
B4
|
|
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
|
B5
|
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
|
B6
|
|
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
|
B7
|
|
Apreciar a diversidade. |
|
B8
|
C2
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
C2
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Relatar ações ocorridas no passado. Descrever pessoas, objetos e lugares no passado |
1.1. Pretérito Imperfeito do Indicativo. Preposições e locuções prepositivas de movimento, espaço e tempo. Pronomes de CD e CI. maiúsculas e minúsculas
1.2. Descrições e acções habituais no passado. Falsos amigos (I)
|
2. Manifestar a cortesia. Fazer pedidos |
2.1. Imperfeito de cortesia. Demonstrativos. Hífen
2.2. Interação verbal cortês
|
3. Fazer reconto de eventos. Expressar opinião. Estabelecer comparações |
3.1. Participio Passado. Pretérito Mais-que-Perfeito Composto do Indicativo. Grau dos adjetivos e advérbios. Indefinidos. Tão e tanto. Derivação. Consoantes mudas
3.2. Eventos culturais e meios de comunicação social
|
4. Fazer pedidos e recomendações. Argumentar. Reproduzir o que foi dito |
4.1. Presente do Condicional. Discurso direto e indireto.
4.2. Alimentação. Estilos de vida. Falsos amigos (II). Expressões idiomáticas
|
5. Falar de acontecimentos começados no passado e continuados até ao momento da enunciação. Pedir ajuda. Dar instruções |
5.1. Pretérito Perfeito Composto do Indicativo. Imperativo. Acentuação gráfica
5.2. Saúde e lazer
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
1 |
5 |
6 |
Obradoiro |
8 |
12 |
20 |
Prácticas a través de TIC |
1 |
5 |
6 |
Presentación oral |
1 |
3 |
4 |
Proba mixta |
2 |
15 |
17 |
Sesión maxistral |
10 |
10 |
20 |
Traballos tutelados |
2 |
16 |
18 |
Discusión dirixida |
8 |
10.5 |
18.5 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Considérase “lectura” calquera tipo de material (textos de manuais, xornais, revistas, foros de internet etc.) que o/a alumno/a terá que coñecer para a realización de certas actividades de maneira presencial ou non presencial. |
Obradoiro |
Os obradoiros son aulas centradas no desenvolvemento de prácticas de comprensión lectora e de produción escrita (resolución de exercicios, corrección e elaboración de textos). |
Prácticas a través de TIC |
O/a alumno/a deberá facer uso das novas tecnoloxías para preparar actividades propostas nas aulas. |
Presentación oral |
A interacción oral será corrente nas sesións presenciais e poderán ser apresentados oralmente traballos ou atividades específicas.
A calidade da lingua utilizada, os recursos e estratexias expositivas empregados, así como a clareza e arrumazón dos contidos vehiculados constitúen os principais elementos a levar en conta polo alumnado neste tipo de actividade. |
Proba mixta |
Consta fundamentalmente de unha proba escrita que permite avaliar coñecementos, capacidades, habilidades etc. en destrezas como a comprensión e a produción escritas. Pode combinar preguntas de resposta múltipla, de resposta breve, de ordenación, de asociación, de discriminación… |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais consistirán en exposicións orais de carácter fundamentalmente teórico á volta dos contidos básicos da materia. Nestas aulas utilizaranse diversos textos seleccionados especificamente para a análise e a comprensión dos contidos; resolveranse as dúbidas a respecto dos temas propostos e facilitarase bibliografía específica. Nestas sesións guiarase o alumnado no proceso de aprendizaxe e mostraranse recursos que faciliten o desenvolvemento do traballo autónomo. |
Traballos tutelados |
Baixo a coordinación do/da docente, os/as alumnos/as levarán a cabo diversas actividades, ben de maneira individual ben organizados en pequenos grupos, a fin de partillaren información, coñecementos e habilidades. |
Discusión dirixida |
Actividades desenvolvidas polo alumnado en grupos pequenos, en que serán postos en práctica a expresión e a comprensión orais en lingua portuguesa. Serán apresentados e comentados diversos temas baixo a supervisión do/da docente. Nestas sesións prestarase unha especial atención á participación activa do estudantado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para a realización dos traballos tutelados, é fundamental que o/a alumno/a informe periodicamente tanto dos seus progresos como das súas dificultades co obxectivo de atinxir unha orientación adecuada. Alén diso, o/a estudante poderá realizar todo tipo de consultas a respecto de desenvolvemento do traballo, quer no horario de atendemento, quer por medio do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
As intervencións, orais e escritas, do/da estudante durante as sesións presenciais serán obxecto de avaliación, levando en conta especialmente os recursos comunicativos de cada alumno/a e a sua capacidade para resolver os problemas colocados. |
10 |
Obradoiro |
Serán realizadas atividades de diferente tipoloxía e con variados obxectivos (léxico, gramática, fonética, ...) destinadas a aumentar a capacidade comunicativa do estudantado. |
20 |
Presentación oral |
Cada alumno terá de realizar unha proba oral, orientada á demostración da súa competencia comunicativa en lingua portuguesa.
Para alén da interacción oral corrente na sala de aulas, cada estudante deberá realizar unha prova de leitura e outra de interacción linguística. |
15 |
Proba mixta |
Cada estudante deberá realizar unha proba mixta de comprensión oral e escrita e de produción escrita (exercicios, elaboración de textos breves), en que se avaliarán os coñecementos adquiridos tanto nas sesións maxistrais como nos grupos intermedios e pequenos. |
40 |
Traballos tutelados |
Serán avaliadas a corrección lingüística, as estratexias e procedementos expositivos utilizados, a participación ao longo dos traballos realizados nas sesións presenciais destinadas ao efecto, os conteúdos focados e os resultados do proceso ensino-aprendizaxe canto á consecución dos obxectivos procurados co "Traballo Tutelado".
Valorarase especialmente a aprendizaxe colaborativa.
|
15 |
|
Observacións avaliación |
Todas as actividades deberán ser entregadas de acordo cos prazos e os
procedementos fixados no cronograma que o profesorado fornecerá ao
alumnado no inicio das sesións e pendurará na plataforma moodle. Para superar a materia, a cualificación mínima da
proba mixta deberá atinxir no mínimo 40% do total atribuído neste guía a esta metodoloxía. O
estudantado a tempo parcial e con dispensa académica realizará ou
entregará as actividades obrigatorias nunha data concertada previamente
cos profesores. Este alumnado deberá realizar e entregar as mesmas
probas e exercicios que o restante e, se non puider asistir ás titorías,
deberá pórse en contacto co profesor a través do correo electrónico. Se
houver criterios específicos de avaliación para algunha das tarefas
propostas, estes serán oportunamente disponibilizados polo profesor
responsábel da materia na sala de aulas ou a través
do moodle. O docente fornecerá, igualmente, as oportunas instrucións
para o correcto desenvolvemento de cada unha das actividades previstas. As
persoas que non superaren a materia de acordo coa avaliación continuada
deberán entregar en xullo, nas datas marcadas aos efectos de avaliación
pola Facultade de Filoloxía, os traballos que foren solicitados e
superar tamén aquelas probas (orais e/ou escritas) marcadas polo
profesorado responsábel da materia. Será considerado Non
Presentado aquel alumno ou alumna que non se presentar ás probas
escritas ou que non realizar os traballos tutelados.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Costal, J. A. / Melo, A. S. (2003). Dicionário da Língua Portuguesa. Porto: Porto Editora
Casteleiro, J. M. (coord.) (2001). Dicionario da Língua Porutguesa. Lisboa: Verbo
Monteiro, D. / Pessoa, B. (2004). Guia prático dos verbos portugueses. Lisboa: Lidel
Cintra, L. / Cunha, C (1984). Nova Gramática do Português Contemporâneo. Lisboa: Sá da Costa
Reis, N. / Berström, M. (1997). Prontuário Ortográfico e Guia da Língua Portuguesa. Lisboa: Notícias |
|
Bibliografía complementaria
|
S/A (2008). Acordo Ortográfico – Guia Prático. Porto: Porto Editora
Oliveira, C. , Coelho, L. (2008). Aprender Português 2, Compreensão Oral. B1-B2. . Lisboa: Texto
Oliveira, C. (2007). Aprender Português 2. B1-B2 . . Lisboa: Texto
S/A (2009). Bom Português. Porto: Porto Editora
Lemos, H. (2003). Comunicar em Português. Lisboa: Lidel
Dias, H. B. M. (1994). Exercícios e notas gramaticais. Curso básico de português-língua estrangeira. Lisboa: Colibri
Coimbra, O. M. / Coimbra, I. (2001). Gramática activa 1. Lisboa: Lidel
Coimbra, O. M. / Coimbra, I. (2001). Gramática activa 2. Lisboa: Lidel
Oliveira, C. , Coelho, L. (2007). Gramática Aplicada, Níveis Inicial e Elementar. A1, A2 e B1. Lisboa: Texto
Direcção-Geral de Inovação e de Desenvolvimento Curricular (2001). Navegar em português 1 . Lisboa: Lidel
Vázquez Cuesta, P. (2002). O Que Um Falante de Português Deve Saber Sobre o Galego. Lisboa: Colibri
Carmo, L. (2004). Olá! Como está?– CD audio duplo. Lisboa: Lidel
Carmo, L. (2004). Olá! Como está?– Livro de actividades. Lisboa: Lidel
Carmo, L. (2004). Olá! Como está?– Livro de textos. Lisboa: Lidel
Ramos, E. (2006). Portugalizar. Português para galegofalante. Vigo: Xerais
Pinheiro, M. C. (2007). Português ao vivo. Textos e exercícios. Lisboa: Lidel
Tavares, A. (2004). Português XXI - 2 . Lisboa: Lidel
S/A (2008). Prontuário Ortográfico da Língua Portuguesa. Porto: Porto Editora
VVAA (2009). SOS Português! Língua não materna A1/B1. Porto: Porto Editora
Rosa, L. M. (2004). Vamos lá continuar!. . Lisboa: Lidel |
OUTRAS FONTES: RECURSOS WEB
Cursos:
Linguas net: http://www.linguasnet.com/lessons/home_pt.html
Português para nós: http://www.portuguesparanos.com/
Dicionários e compêndios léxicos:
Dicionário Priberam: http://www.priberam.pt/dlpo/dlpo.aspx
Dicionário Universal da Língua Portuguesa: http://www.universal.pt/
Dicionários da Porto Editora: http://www.infopedia.pt/
Moderno Dicionário Michaelis: http://www2.uol.com.br/michaelis/
Exercícios:
Centro Virtual Camões: http://www.instituto-camoes.pt/cvc/aprender.html
Classe Virtual de português: http://www.clt.be/clavipo/clpo.htm
Escolovar (exercícios): http://web.educom.pt/escolovar/lp_exercicio.htm
Escolovar (vocabulário): http://web.rcts.pt/escolovar/lp_forca.htm
Português Língua Estrangeira: http://portugueslinguaestrangeiraespanha.blogspot.com/
Ferramentas de pronúncia:
SitePal: http://www.oddcast.com/home/demos/tts/tts_example.php?sitepal
Ferramentas de tradução:
Traducíndote: http://ieschandomonte.edu.es/traducindote/
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Idioma Moderno 3: Portugués/613G03057 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Idioma Moderno: Portugués/613G03051 |
|
Observacións |
Todas as cuestións non contempladas explicitamente nesta guía ou as eventuais dúbidas en relación co desenvolvemento da materia serán resolvidas polo profesorado no seu horario de atendemento, nas sesións presenciais ou no correo electrónico que figura no lugar correspondente. |
|