Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos. |
A3 |
Concibir e planificar o desenvolvemento de aplicacións informáticas complexas ou con requisitos especiais. |
A7 |
Saber especificar, deseñar e implementar un sistema de información, empregando bases de datos. |
A8 |
Concibir, despregar, organizar e xestionar un servizo informático complexo. |
A9 |
Dirixir equipos de traballo ligados ao deseño de produtos, procesos, servizos informáticos e outras actividades profesionais. |
A10 |
Saber especificar, deseñar e implementar unha política de seguridade no sistema. |
A11 |
Implantar sistemas de calidade segundo estándares internacionais. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Aprendizaxe autónoma. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno de traballo. |
B8 |
Traballar en equipos de carácter interdisciplinar. |
B9 |
Capacidade para tomar decisións. |
B11 |
Razoamento crítico. |
B12 |
Capacidade para a análise e a síntese. |
B13 |
Capacidade de comunicación. |
B15 |
Motivación pola calidade. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Demostrar coñecemento e comprensión dos conceptos, principios e teorías básicas relacionadas coas bases de datos. |
A1 A3 A7
|
B3 B4 B11
|
C6
|
Modelar e deseñar bases de datos co obxectivo de permitir o almacenamento da información necesaria para dominios de aplicación concretos, tendo especial coidado con la integridade dos propios datos. |
A1 A3 A7
|
B2 B3 B11 B12 B15
|
C3
|
Xestionar bases de datos mediante a execución de sentencias SQL. |
A7 A11
|
B4
|
C6
|
Administrar basicamente Sistemas Xestores de Bases de Datos (SXBD) en aspectos relacionados coa xestión de usuarios e a recuperación. |
A7 A8 A10 A11
|
B3 B5 B6 B8 B9
|
C6
|
Adestrar e prestar apoio a usuarios de SXBDs. |
A9
|
B5 B6 B7 B8 B13
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Revisión dos sistemas de ficheiros |
Conceptos Xerais.
Fecheiros secuenciais.
Fecheiros relativos.
Técnicas de hashing: estático e dinámico.
Técnicas de indexación: estática e dinámica.
Ficheiros multiíndice.
|
Introducción ás Bases de Datos |
Dos sistemas de ficheiros ás Bases de Datos.
Obxectivos e características dun sistema de Bases de Datos.
Concepto de Base de Datos.
Compoñentes dun sistema de Base de Datos. Arquitectura.
|
Modelo conceptual |
Introducción ao modelo E/R |
Modelo relacional |
Definición de relación.
Dominios e atributos.
Claves.
Regras de integridade.
Álxebra relacional.
|
Deseño lóxico de bases de datos relacionais |
Dependencias funcionais.
Teoría de normalización: 1FN, 2FN, 3FN e FNBC. |
Outras características dos xestores de bases de datos relacionais |
Transaccións.
Recuperación.
Concorrencia.
Seguridade.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
25 |
37.5 |
62.5 |
Solución de problemas |
20 |
20 |
40 |
Prácticas de laboratorio |
26 |
19.5 |
45.5 |
Proba mixta |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases teóricas de aula. Nelas exporanse os contidos fundamentais da materia. Constan de exposición de obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resumen. |
Solución de problemas |
Clases de problemas onde primeiro se expón un problema a solucionar. A continuación déixase algún tempo para que o/a alumno/a intente solucionalo e reflexione sobre distintos aspectos a tratar para resolvelo. Finalmente resólvese na pizarra, posiblemente mostrando erros típicos nas solucións aportadas polos alumnos/as. |
Prácticas de laboratorio |
Nas clases de laboratorio expóñense os coñecementos necesarios para adquirir as habilidades propostas. Nas prácticas de laboratorio realizaranse os exercicios que leven a desenvolver as competencias procedimentais. |
Proba mixta |
Exame da materia que combinará preguntas sobre a teoría con problemas a resolver. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Nas prácticas de laboratorio haberá unha atención (semi)personalizada ao haber grupos de ao redor de 30 persoas traballando en pequenos grupos, directamente sobre unha aplicación concreta, en cada ordenador. O profesor atenderá dúbidas puntuais a cada estudante ou grupo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
O exame da materia avaliará os seguintes aspectos: Conceptos da materia: Dominio dos coñecementos teóricos e operativos da materia Asimilación práctica de materia: Asimilación e compresión dos coñecementos teóricos e operativos da materia |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2006). Fundamentos de Bases de Datos. McGraw Hill
Elmasri, R.; Navathe, S. (2007). Fundamentos de Sistemas de Bases de Datos . Addison-Wesley
Rivero, E., Martinez, L., Reina, L., Benavides, J. y Olaizola, J. (2002). Introducción al SQL para Usuarios y Programadores. Thomson |
|
Bibliografía complementaria
|
Cuadra, D.; Castro, E.; Iglesias, A. M.; Martínez, P.; Calle, F. J.; de Pablo, C.; Al-Jumaly, H.; Mo (2007). Desarrollo de Bases de Datos: casos prácticos desde el análisis a la implementación. Ra-ma
de Miguel, A,; Martínez, P.; Castro, E.; Cavero, M., Cuadra, D.; Iglesias, A. M.; Nieto, C. (2001). Diseño de bases de datos. Problemas resueltos.. Ra-ma
Connolly, T.; Begg, C. (2005). Sistemas de Bases de Datos. Un enfoque práctico para diseño, implementación y gestión. Pearson
Piattini, M. G.; Marcos, E.; Calero, C.; Vela, B. (2006). Tecnología y diseño de Bases de Datos.. Ra-ma |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estrutura de Datos e da Información/614211102 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|