Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos. |
A4 |
Coñecer e aplicar diferentes protocolos de comunicación e sistemas de xestión de rede. |
A10 |
Saber especificar, deseñar e implementar unha política de seguridade no sistema. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B11 |
Razoamento crítico. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer e comprender o funcionamento da xerarquía de memoria e do sistema de E/S dos computadores |
A1 A4
|
B2 B3 B11
|
C1 C2 C6 C8
|
Avaliar a adecuación dun sistema de computación a uns requerimentos |
A1 A4
|
B2 B3 B11
|
C6
|
Optimizar un código de xeito que faga o mellor aproveitamento das características do hardware dun sistema de computación, incluíndo os elementos de E/S |
A10
|
B2 B3
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción ós Sistemas de Memoria
|
1. Conceptos básicos
2. A Xerarquía de Memoria |
2. A Memoria Caché |
1. Introducción ás Cachés
2. Operación dun Sistema Caché
3. Rendemento da Caché
4. Técnicas de Optimización das Cachés
5. Coherencia Caché
|
3. A Memoria Principal
|
1. Tipos de Memorias RAM e ROM
2. Organización das Memorias
3. Memorias Entrelazadas |
4. A Memoria Virtual |
1. Introducción á Memoria Virtual
2. Memoria Virtual Paxinada
3. Memoria Virtual Segmentada
4. Memoria Virtual Segmentada con Paxinación |
5. Organización de Entrada/Saída |
1. Medidas de Rendimiento
2. Módulos de E/S
3. E/S programada
4. E/S mediante interrupcines
5. Acceso directo a memoria
6. Canales y procesadores de E/S
|
6. Interconexión con buses |
1. Introducción. Estructura e uso básico
2. Elementos de deseño dun bus
3. Arbitraxe do bus
4. Exemplos de buses estándar |
7 .Periféricos |
1. Introducción
2. Dispositivos de almacenamento
3. Hardware gráfico |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
34 |
51 |
85 |
Prácticas de laboratorio |
26 |
26 |
52 |
Solución de problemas |
7 |
14 |
21 |
Proba obxectiva |
4 |
0 |
4 |
Seminario |
4 |
4 |
8 |
|
Atención personalizada |
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As clases teóricas, nas que se expón o contido de cada tema. O alumno disporá de copias das transparencias con anterioridade e o profesor promoverá unha actitude activa, realizando preguntas que permitan aclarar aspectos concretos e deixando cuestións abertas para a reflexión do alumno. |
Prácticas de laboratorio |
Reaiizaránse en grupos de dúas persoas polo que fomentan o traballo cooperativo. Permitirán aos alumnos familiarizarse cos aspectos prácticos da asignatura. A maiores as sesións completaránse cunha serie de cuestionarios en moodle que permiten ao alumno comprobar o nivel de coñecemento acadado nestas sesións prácticas. |
Solución de problemas |
Clases nas que o profesor resolverá un número reducido e significativo de problemas que permitirán fixar os conceptos tratados nas clases maxistrais e comprobar como estos se aplican de forma práctica.
|
Proba obxectiva |
Proba dos coñecementos adquiridos nas clases teóricas, as prácticas e os seminarios. |
Seminario |
Introduccións a aspectos prácticos da asignatura e as ferramentas a empregar no laboratorio. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Nas prácticas de laboratorio, tutorías e preguntas en clases maxistrais, de problemas, e seminarios.
Sesión maxistral: Recoméndase a asistencia a tutorías como método de axuda á autoevaluación do progreso do estudiante nos coñecemientos adquiridos e que son a base de posteriores sesións maxistrais. Ó final de cada clase maxistral o profesor abrirá un turno de preguntas nas que o alumno poderá formular as súas dúbidas sobre o explicado na sesión.
Prácticas de laboratorio:
Considerase interesante o seguimento personalizado durante a realización destas probas, de xeito que o profesor poida orientar ó estudiante nos pasos que va tomando, máxime cando coa nova metodoloxía docente imprantada nas prácticas o estudante vese estimulado a analizar os aspectos prácticos da materia á luz dos cuestionarios que se lle plantexan en moodle en cada sesión práctica. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Exame escrito |
100 |
|
Observacións avaliación |
Os exames consistirán na realización de probas obxectivas nas que, en total, o 20% da calificación corresponderá a coñecementos impartidos/acadados nas prácticas de laboratorio e o 80% corresponderá a coñecementos impartidos/acadados nas sesións maxistrais.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
H.L. Hennessy y D. A. Patterson (2003). Computer Architecture. A Quantitative Approach.. Morgan Kaufmann Publishers
D. A. Patterson y J. L. Hennessy (2005). Computer Organization and Design. Morgan Kaufmann Publishers
W. Stallings (2006). Organizacion y Arquitectura de Computadores. Prentice Hall |
|
Bibliografía complementaria
|
C. Hamacher, Z. Vranesic y S. Zaky (2003). Organización de computadores. Mc Graw Hill
F. García, J. Carretero, J.D. García y D. Expósito (2009). Problemas Resueltos de Estructura de Computadores. Paraninfo
T. Möller, E. Haines, N. Hoffman (2008). Real-time Rendering . Wellesley, Mass. : A K Peters |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Arquitectura e Enxeñaría de Computadores/614111401 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Sistemas Operativos II/614111302 |
|
Materias que continúan o temario |
Tecnoloxía de Computadores/614111104 | Programación/614111109 | Sistemas Operativos I/614111203 | Estrutura de Computadores I/614111208 |
|
Observacións |
Nótese que debido á extinción da docencia desta asignatura, todas as referencias a clases ou actividades de tipo presencial nesta guía deixan de ser de aplicación, habendo únicamente probas obxectivas que permiten superar a asignatura.
|
|