Competencias del título |
Código
|
Competencias de la titulación
|
A1 |
Aprender de manera autónoma nuevos conocimientos y técnicas avanzadas adecuadas para la investigación, el diseño y el desarrollo de sistemas y servicios informáticos. |
A4 |
Conocer y aplicar diferentes protocolos de comunicación y sistemas de gestión de red. |
A10 |
Saber especificar, diseñar e implementar una política de seguridad en el sistema. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B11 |
Razonamiento crítico. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaje) |
Competencias de la titulación |
Coñecer e comprender o funcionamento da xerarquía de memoria e do sistema de E/S dos computadores |
A1 A4
|
B2 B3 B11
|
C1 C2 C6 C8
|
Avaliar a adecuación dun sistema de computación a uns requerimentos |
A1 A4
|
B2 B3 B11
|
C6
|
Optimizar un código de xeito que faga o mellor aproveitamento das características do hardware dun sistema de computación, incluíndo os elementos de E/S |
A10
|
B2 B3
|
C3 C6
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
1. Introducción ós Sistemas de Memoria
|
1. Conceptos básicos
2. A Xerarquía de Memoria |
2. A Memoria Caché |
1. Introducción ás Cachés
2. Operación dun Sistema Caché
3. Rendemento da Caché
4. Técnicas de Optimización das Cachés
5. Coherencia Caché
|
3. A Memoria Principal
|
1. Tipos de Memorias RAM e ROM
2. Organización das Memorias
3. Memorias Entrelazadas |
4. A Memoria Virtual |
1. Introducción á Memoria Virtual
2. Memoria Virtual Paxinada
3. Memoria Virtual Segmentada
4. Memoria Virtual Segmentada con Paxinación |
5. Organización de Entrada/Saída |
1. Medidas de Rendimiento
2. Módulos de E/S
3. E/S programada
4. E/S mediante interrupcines
5. Acceso directo a memoria
6. Canales y procesadores de E/S
|
6. Interconexión con buses |
1. Introducción. Estructura e uso básico
2. Elementos de deseño dun bus
3. Arbitraxe do bus
4. Exemplos de buses estándar |
7 .Periféricos |
1. Introducción
2. Dispositivos de almacenamento
3. Hardware gráfico |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Horas presenciales |
Horas no presenciales / trabajo autónomo |
Horas totales |
Sesión magistral |
34 |
51 |
85 |
Prácticas de laboratorio |
26 |
26 |
52 |
Solución de problemas |
7 |
14 |
21 |
Prueba objetiva |
4 |
0 |
4 |
Seminario |
4 |
4 |
8 |
|
Atención personalizada |
5 |
0 |
5 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Sesión magistral |
As clases teóricas, nas que se expón o contido de cada tema. O alumno disporá de copias das transparencias con anterioridade e o profesor promoverá unha actitude activa, realizando preguntas que permitan aclarar aspectos concretos e deixando cuestións abertas para a reflexión do alumno. |
Prácticas de laboratorio |
Reaiizaránse en grupos de dúas persoas polo que fomentan o traballo cooperativo. Permitirán aos alumnos familiarizarse cos aspectos prácticos da asignatura. A maiores as sesións completaránse cunha serie de cuestionarios en moodle que permiten ao alumno comprobar o nivel de coñecemento acadado nestas sesións prácticas. |
Solución de problemas |
Clases nas que o profesor resolverá un número reducido e significativo de problemas que permitirán fixar os conceptos tratados nas clases maxistrais e comprobar como estos se aplican de forma práctica.
|
Prueba objetiva |
Proba dos coñecementos adquiridos nas clases teóricas, as prácticas e os seminarios. |
Seminario |
Introduccións a aspectos prácticos da asignatura e as ferramentas a empregar no laboratorio. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Sesión magistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descripción |
Nas prácticas de laboratorio, tutorías e preguntas en clases maxistrais, de problemas, e seminarios.
Sesión maxistral: Recoméndase a asistencia a tutorías como método de axuda á autoevaluación do progreso do estudiante nos coñecemientos adquiridos e que son a base de posteriores sesións maxistrais. Ó final de cada clase maxistral o profesor abrirá un turno de preguntas nas que o alumno poderá formular as súas dúbidas sobre o explicado na sesión.
Prácticas de laboratorio:
Considerase interesante o seguimento personalizado durante a realización destas probas, de xeito que o profesor poida orientar ó estudiante nos pasos que va tomando, máxime cando coa nova metodoloxía docente imprantada nas prácticas o estudante vese estimulado a analizar os aspectos prácticos da materia á luz dos cuestionarios que se lle plantexan en moodle en cada sesión práctica. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Descripción
|
Calificación
|
Prueba objetiva |
Exame escrito |
100 |
|
Observaciones evaluación |
Os exames consistirán na realización de probas obxectivas nas que, en total, o 20% da calificación corresponderá a coñecementos impartidos/acadados nas prácticas de laboratorio e o 80% corresponderá a coñecementos impartidos/acadados nas sesións maxistrais.
|
Fuentes de información |
Básica
|
H.L. Hennessy y D. A. Patterson (2003). Computer Architecture. A Quantitative Approach.. Morgan Kaufmann Publishers
D. A. Patterson y J. L. Hennessy (2005). Computer Organization and Design. Morgan Kaufmann Publishers
W. Stallings (2006). Organizacion y Arquitectura de Computadores. Prentice Hall |
|
Complementária
|
C. Hamacher, Z. Vranesic y S. Zaky (2003). Organización de computadores. Mc Graw Hill
F. García, J. Carretero, J.D. García y D. Expósito (2009). Problemas Resueltos de Estructura de Computadores. Paraninfo
T. Möller, E. Haines, N. Hoffman (2008). Real-time Rendering . Wellesley, Mass. : A K Peters |
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
Arquitectura e Ingeniería de Computadores/614111401 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Sistemas Operativos II/614111302 |
|
Asignaturas que continúan el temario |
Tecnología de Computadores/614111104 | Programación/614111109 | Sistemas Operativos I/614111203 | Estructura de Computadores I/614111208 |
|
Otros comentarios |
Nótese que debido á extinción da docencia desta asignatura, todas as referencias a clases ou actividades de tipo presencial nesta guía deixan de ser de aplicación, habendo únicamente probas obxectivas que permiten superar a asignatura.
|
|