Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Estructura de Computadores II Código 614111306
Titulación
Enxeñeiro en Informática
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
1º y 2º Ciclo 2º cuatrimestre
Tercero Obligatoria 7
Idioma
Castellano
Gallego
Prerrequisitos
Departamento Electrónica e Sistemas
Coordinador/a
Fraguela Rodriguez, Basilio Bernardo
Correo electrónico
basilio.fraguela@udc.es
Profesorado
Fraguela Rodriguez, Basilio Bernardo
Correo electrónico
basilio.fraguela@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descripción general O obxectivo desta asignatura é o estudo da arquitectura, organización, función e deseño dos subsistemas de memoria, buses e E/S dun computador.

Competencias del título
Código Competencias de la titulación
A1 Aprender de manera autónoma nuevos conocimientos y técnicas avanzadas adecuadas para la investigación, el diseño y el desarrollo de sistemas y servicios informáticos.
A4 Conocer y aplicar diferentes protocolos de comunicación y sistemas de gestión de red.
A10 Saber especificar, diseñar e implementar una política de seguridad en el sistema.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B11 Razonamiento crítico.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C2 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaje
Competencias de materia (Resultados de aprendizaje) Competencias de la titulación
Coñecer e comprender o funcionamento da xerarquía de memoria e do sistema de E/S dos computadores A1
A4
B2
B3
B11
C1
C2
C6
C8
Avaliar a adecuación dun sistema de computación a uns requerimentos A1
A4
B2
B3
B11
C6
Optimizar un código de xeito que faga o mellor aproveitamento das características do hardware dun sistema de computación, incluíndo os elementos de E/S A10
B2
B3
C3
C6

Contenidos
Tema Subtema
1. Introducción ós Sistemas de Memoria
1. Conceptos básicos
2. A Xerarquía de Memoria
2. A Memoria Caché 1. Introducción ás Cachés
2. Operación dun Sistema Caché
3. Rendemento da Caché
4. Técnicas de Optimización das Cachés
5. Coherencia Caché
3. A Memoria Principal
1. Tipos de Memorias RAM e ROM
2. Organización das Memorias
3. Memorias Entrelazadas
4. A Memoria Virtual 1. Introducción á Memoria Virtual
2. Memoria Virtual Paxinada
3. Memoria Virtual Segmentada
4. Memoria Virtual Segmentada con Paxinación
5. Organización de Entrada/Saída 1. Medidas de Rendimiento
2. Módulos de E/S
3. E/S programada
4. E/S mediante interrupcines
5. Acceso directo a memoria
6. Canales y procesadores de E/S
6. Interconexión con buses 1. Introducción. Estructura e uso básico
2. Elementos de deseño dun bus
3. Arbitraxe do bus
4. Exemplos de buses estándar
7 .Periféricos 1. Introducción
2. Dispositivos de almacenamento
3. Hardware gráfico

Planificación
Metodologías / pruebas Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Sesión magistral 34 51 85
Prácticas de laboratorio 26 26 52
Solución de problemas 7 14 21
Prueba objetiva 4 0 4
Seminario 4 4 8
 
Atención personalizada 5 0 5
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Sesión magistral As clases teóricas, nas que se expón o contido de cada tema. O alumno disporá de copias das transparencias con anterioridade e o profesor promoverá unha actitude activa, realizando preguntas que permitan aclarar aspectos concretos e deixando cuestións abertas para a reflexión do alumno.
Prácticas de laboratorio Reaiizaránse en grupos de dúas persoas polo que fomentan o traballo cooperativo. Permitirán aos alumnos familiarizarse cos aspectos prácticos da asignatura. A maiores as sesións completaránse cunha serie de cuestionarios en moodle que permiten ao alumno comprobar o nivel de coñecemento acadado nestas sesións prácticas.
Solución de problemas Clases nas que o profesor resolverá un número reducido e significativo de problemas que permitirán fixar os conceptos tratados nas clases maxistrais e comprobar como estos se aplican de forma práctica.
Prueba objetiva Proba dos coñecementos adquiridos nas clases teóricas, as prácticas e os seminarios.
Seminario Introduccións a aspectos prácticos da asignatura e as ferramentas a empregar no laboratorio.

Atención personalizada
Metodologías
Sesión magistral
Prácticas de laboratorio
Descripción
Nas prácticas de laboratorio, tutorías e preguntas en clases maxistrais, de problemas, e seminarios.

Sesión maxistral: Recoméndase a asistencia a tutorías como método de axuda á autoevaluación do progreso do estudiante nos coñecemientos adquiridos e que son a base de posteriores sesións maxistrais. Ó final de cada clase maxistral o profesor abrirá un turno de preguntas nas que o alumno poderá formular as súas dúbidas sobre o explicado na sesión.

Prácticas de laboratorio:
Considerase interesante o seguimento personalizado durante a realización destas probas, de xeito que o profesor poida orientar ó estudiante nos pasos que va tomando, máxime cando coa nova metodoloxía docente imprantada nas prácticas o estudante vese estimulado a analizar os aspectos prácticos da materia á luz dos cuestionarios que se lle plantexan en moodle en cada sesión práctica.

Evaluación
Metodologías Descripción Calificación
Prueba objetiva Exame escrito 100
 
Observaciones evaluación

Os exames consistirán na realización de probas obxectivas nas que, en total, o 20% da calificación corresponderá a coñecementos impartidos/acadados nas prácticas de laboratorio e o 80%  corresponderá a coñecementos impartidos/acadados nas sesións maxistrais.




Fuentes de información
Básica H.L. Hennessy y D. A. Patterson (2003). Computer Architecture. A Quantitative Approach.. Morgan Kaufmann Publishers
D. A. Patterson y J. L. Hennessy (2005). Computer Organization and Design. Morgan Kaufmann Publishers
W. Stallings (2006). Organizacion y Arquitectura de Computadores. Prentice Hall

Complementária C. Hamacher, Z. Vranesic y S. Zaky (2003). Organización de computadores. Mc Graw Hill
F. García, J. Carretero, J.D. García y D. Expósito (2009). Problemas Resueltos de Estructura de Computadores. Paraninfo
T. Möller, E. Haines, N. Hoffman (2008). Real-time Rendering . Wellesley, Mass. : A K Peters


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
Arquitectura e Ingeniería de Computadores/614111401

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
Sistemas Operativos II/614111302

Asignaturas que continúan el temario
Tecnología de Computadores/614111104
Programación/614111109
Sistemas Operativos I/614111203
Estructura de Computadores I/614111208

Otros comentarios

Nótese que debido á extinción da docencia desta asignatura, todas as referencias a clases ou actividades de tipo presencial nesta guía deixan de ser de aplicación, habendo únicamente probas obxectivas que permiten superar a asignatura.




(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías