Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos. |
A5 |
Saber especificar, deseñar e implementar sistemas intelixentes cando as solucións convencionais non resultaren satisfactorias. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Aprendizaxe autónoma. |
B11 |
Razoamento crítico. |
B12 |
Capacidade para a análise e a síntese. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Introducir o concepto de Sistemas Multiaxente a partir da necesidade de arquitecturas distribuidas nos sistemas intelixentes |
A1 A5
|
B1 B4
|
|
Comprender as diferentes aproximacions ás arquitecturas dos axentes intelixentes |
A1 A5
|
B1 B4
|
|
Comprender a noción de Negociación como un aspecto básico inherente os sistemas multiaxentes |
A1 A5
|
B1 B4
|
|
Comprender as nocións e os aspectos básicos da coordinación, a cooperación e a comunicación |
A1 A5
|
B1 B4
|
C2
|
Coñecer aplicacións de este tipo de sistemas en entornos industriais, biomédicos, informáticos, etc. |
A1 A5
|
B12
|
C6 C7
|
Capacitar o alumno para recoñecer aqueles problemas que necesiten dunha arquitectura distribuida que no esté prefixada durante o deseño do sistema, problemas que serán adecuados para á implementación de sistemas multiaxente intelixentes, dada a sua maior flexibilidade. |
A5
|
B11
|
C6
|
Capacitar o alumno para a resolución de problemas, neste caso no desenvolvemente e a implementación dun sistema multiaxente |
A5
|
B2 B3 B12
|
C1
|
Capacitar o alumno para aplicar os coñecementos adquiridos a práctica |
A5
|
B2 B3
|
C3 C6 C7 C8
|
Capacitar o alumno para manter a coherencia e a integridade dun sistema que necesita un alto grado de interaccións. |
A5
|
B2 B3
|
C3 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
MÓDULO 1.- CONCEPTOS BÁSICOS |
|
Tema 1. Los Sistemas Expertos. Introducción |
1.1. Introducción histórica a los Sistemas Expertos
1.2. Definición y estructura básica de un Sistema Experto
1.3. Inteligencia Artificial Distribuida
1.4. Los agentes y los Sistemas Multiagente (SMA)
1.5. Retos para el futuro |
Tema 2. Agentes. Generalidades |
2.1. Introducción
2.2. Definición de agente
2.3. Definición de agente inteligente
2.4. Los sistemas multiagente
2.5. Agentes y otros paradigmas
2.6. Tipos de entornos |
Tema 3. Agentes inteligentes. Arquitecturas |
3.1. Los agentes como sistemas intencionales
3.2. Arquitecturas abstractas para agentes inteligentes
3.3. Cómo decirles qué hacer
3.4. Sintetizando agentes |
MÓDULO 2.- ARQUITECTURAS DE AGENTES |
|
Tema 4. Agentes de razonamiento deductivo |
4.1. Introducción
4.2. Los agentes como probadores de teoremas
4.3. Programación orientada a agentes
4.4. Concurrent MetateM |
Tema 5. Agentes de razonamiento práctico |
5.1. El razonamiento práctico
5.2. Las intenciones en el razonamiento práctico
5.3. Planificación
5.4. Implementación de un agente con razonamiento práctico
5.5. HOMER: Un agente que plani¯ca
5.6. El sistema de razonamiento procesal |
Tema 6. Agentes reactivos y agentes híbridos |
6.1. La arquitectura de Brooks
6.2. Las limitaciones de los agentes reactivos
6.3. Los agentes híbridos |
MÓDULO 3.- INTERACCIÓN, COOPERACIÓN Y NEGOCIACIÓN EN SISTEMA MULTIAGENTE |
|
Tema 7. Interacciones multiagente |
7.1. Utilidades y preferencias
7.2. Los encuentros multiagente
7.3. Las estrategias dominantes y el equilibrio de Nash
7.4. Interacciones competitivas y de suma cero
7.5. El dilema del prisionero
7.6. Otras interacciones simétricas 2x2
7.7. Relaciones de dependencia en sistemas multiagente. |
Tema 8. La negociación |
8.1. El diseño de mecanismos
8.2. Las subastas
8.3. La negociación
8.4. La argumentación |
Tema 9. La comunicación |
9.1. Los actos de hablar
9.2. Los lenguajes de comunicación de agentes
9.3. Las ontologías para la comunicación de agentes
9.4. Los lenguajes de coordinación |
Tema 10. Trabajando juntos |
10.1. La resolución de problemas cooperativa distribuida
10.2. Compartir tareas y compartir resultados
10.3. Combinar compartir tareas y resultados
10.4. Manejar inconsistencias
10.5. La coordinación
10.6. La planificación y la sincronización multiagente
|
MÓDULO 4.- EJEMPLOS DE SISTEMAS MULTIAGENTE |
|
Tema 11. Aplicaciones |
|
MÓDULO 5.- TEMARIO PRÁCTICO |
|
Introducción a JADE |
|
Creación de un SMA con JADE: Arquitecturas inteligentes |
|
Creación de un SMA coordinado: Comunicación entre agentes |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
0 |
100 |
100 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba de avaliación que se realizará ao final de curso nas correspondentes convocatorias oficiais. Consistirá nunha proba escrita na que haberá que responder a diferentes tipos de preguntas tanto de tipo teórico como práctico. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Los alumnos pueden consultar en horario de tutorías todas las dudas que se les planteen sobre los trabajos. Si los trabajos se realizan en grupo, las consultas deberán realizarse en grupo, preferentemente, de modo que ambos miembros del grupo resuelvan la duda que se les ha planteado.
Durante las prácticas de laboratorio, el profesor responderá a todas las dudas sobre el uso de la herramienta JADE ya a las posibles dudas sobre la implementación concreta de la práctica.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Proba final da materia que consistirá na realización dun exame individual e por escrito. Esta proba terá unha parte de teoría e outra de práctica. A parte teórica valórase con 70% da nota e a parte práctica co 30%, pero é necesario aprobar as duas partes. |
100 |
|
Observacións avaliación |
A evaluación da asignatura realizarase mediante unha proba obxetiva que abordará contidos teóricos e prácticos dacordo co temario da asignatura.
A ponderación entre o valor da parte práctica e teórica da proba obxetiva é do 30%-70%, respectivamente, sendo imprescindible aprobar cada parte por separado, é dicir, que a nota mínima da teoría e da práctica é dun 5.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
A.Mas (2002). Agentes software y sistemas multiagente: Conceptos, Arquitecturas y Aplicaciones. Pearson Educación
M. Wooldridge (2002). An introduction to multiagent systems . John Wiley and Sons
F. L. Bellifemine, G. Caire, D. Greenwood (2007). Developing Multi-Agent Systems with JADE.. Wiley
J.C. Giarratano, G. Riley (1998). Expert systems: Principles and Programming . Boston. PWS Pub. Co.
G. Weiss (1999). Multiagent systems: A modern approach to distributed artificial intelligence . MIT Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Multiagent systems: An Introduction to distributed artificial intelligence
Addison-Wesley
Readings in Agents
Morgan-Kauffman Pub.
Intelligent information agents. Agent-based discovery and management on the Internet.
Springer-Verlag
Recursos web:
Además
como recursos adicionales, el alumno dispone de la
plataforma moodle en la dirección http://lidia.dc.fi.udc.es/moodle/.
En la página de esta asignatura el alumno puede obtener . En la página de esta asignatura el alumno puede obtener:
·
La
guía docente de la asignatura, incluyendo el temario, bibliografía comentada,
horas de tutorías, actividades, evaluación, etc.
·
Apuntes
de apoyo para la materia en formato electrónico.
·
Transparencias
empleadas en las clases magistrales de todos los temas de la materia.
·
Enunciados
de los trabajos y prácticas de entrega obligatoria.
·
La
herramienta informática para realizar las prácticas.
·
Una
agenda con los eventos más importantes de la asignatura (entrega de prácticas o
trabajos, exámenes, etc.)
·
Enlaces
de interés.
·
Tutorías
virtuales.
·
Preguntas
frecuentes.
·
Foros
de discusión.
Outros materiais de apoio:
Para la
realización de las prácticas, el alumno utilizará la herramienta JADE. En la
página web http://jade.tilab.com/ se
pueden consultar diversos manuales y ejemplos de apoyo para la asignatura
además de ser posible la descarga del propio programa.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Redes de Neuronas Artificiais/614111638 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|