Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A2 |
Definir, avaliar e seleccionar a arquitectura e o software máis axeitado para a resolución dun problema. |
A4 |
Profundizar no coñecemento das ferramentas de programación e particularmente en entornos Unix e linguaxes C e Fortran. |
A5 |
Coñecer as arquitecturas emerxentes no campo da supercomputación. |
A6 |
Analizar, deseñar e implementar algoritmos e aplicacións paralelas eficientes. |
A12 |
Coñecer as tendencias en supercomputación así como a súa utilización práctica nos sectores industrial, académico e público. |
B1 |
Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Comunicar conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Coñecer e experimentar o método científico de investigación. |
B6 |
Capacidade de análise e síntese. |
B8 |
Motivación pola calidade e mellora contínua. |
B9 |
Usar as novas tecnoloxías. |
B10 |
Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo. |
B13 |
Expor, defender e discutir propostas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Definir, avaliar e seleccionar a arquitectura e o software máis axeitado para a resolución dun problema científico
|
AI2 AI5 AI6
|
BI5 BI6 BI9 BI10
|
CM3 CM7
|
Evaluar a eficiencia de diferentes
implementaciones |
AI2 AI6
|
BI6
|
CM6
|
Coñecemento das tecnoloxías, que
capaciten para a aprendizaxe e desenvolvemento
de novas propostas, así como a capacidade
para enfrontarse a outras arquitecturas
emerxentes |
AI4 AI12
|
BI1 BI5
|
CM4
|
Capacidade para resolver problemas con iniciativa,
toma de decisións, autonomía e
creatividade. Capacidade para saber
comunicar e transmitir os coñecementos |
|
BI3 BI8 BI13
|
CM1 CM2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I.
1.Introducción
|
1. La crisis del hardware
2. Arquitecturas emergentes:
2.1 Multinúcleos heterogéneos.
2.2 FPGAs
2.3 GPU (Graphics Processing Unit)
|
PARTE II.
2. Arquitectura de la GPU |
1. Introducción. Generaciones de la GPU
2. Estructura de la GPU
3. Arquitectura Tesla de Nvidia
4. Arquitectura Streaming de AMD
|
3. Programación de la GPU para propósito general |
1. Introducción.
2. Modelo de programación
3. Lenguajes de programación para propósito general:
2.1 CUDA de Nvidia
2.2 OpenCL
|
4. Técnicas de optimización |
1. Utilización de instrucciones intrínsecas
2. Optimización del uso de la memoria de la GPU
3. Minimización de la transferencia CPU-GPU
4. Planificación de tareas
|
PARTE III.
5.- FPGAs
|
1.- Dispositivos configurables
2.- Estructura de las FPGASs
3.- Metodología de diseño y prototipado. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
8 |
12 |
20 |
Traballos tutelados |
1 |
22 |
23 |
Prácticas de laboratorio |
15 |
15 |
30 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución de fases de debate cos estudantes. Todo iso coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Realizaranse sesións magistrales sobre gran parte dos contidos do temario, normalmente como punto de partida para o resto de actividades previstas para cada punto. |
Traballos tutelados |
Actividade que permite aos alumnos estudar en maior profundidade unha aplicación específica directamente relacionada con algún dos contidos da materia. Unha vez desenvolvido terá que entregar un informe sobre o mesmo. |
Prácticas de laboratorio |
Actividade que permite aos estudantes aprender e afianzar os coñecementos xa adquiridos mediante a realización de sesións prácticas en ordenadores.
As prácticas faranse utilizando tarxetas gráficas utilizando linguaxes de programación de última xeración. Os alumnos traballarán individualmente na súa realización. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada na realización dos traballos tutelados e as prácticas de laboratorio é imprescindible para dirixir a cada grupo de alumnos no desenvolvemento do traballo que lles foi asignado. Ademais, esta atención servirá para validar e evaluar o traballo que vai sendo realizado polos alumnos nas súas distintas fases de desenvolvemento ata chegar ao seu finalización. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
É obligatoria a asistencia e a realización das prácticas de laboratorio estipuladas nos boletines |
40 |
Traballos tutelados |
Realización de traballos propostos polo profesor para profundar nalgún aspecto da materia |
60 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia a clases e prácticas e a entrega de traballos é un requisito obligatorio para superar a materia. O número de horas que o alumno pode faltar, sempre por causa xustificada, non debe ser superior ao 10% do total de horas de prácticas. O requerimiento de asistencia ás clases e prácticas xustifícase na natureza das mesmas, en que forma parte da avaliación da materia e en que o traballo realizado nelas permite ao profesor seguir o progreso do alumno. A avaliación realizarase da mesma forma en todas as oportunidades: asistencia a clase, realización de prácticas, e entrega de traballos. Nesta materia non se realizarán exames. Para poder presentarse á avaliación será condición indispensable o asistir ás clases e realizado as prácticas durante o cuatrimestre. Pola súa banda, os traballos deberán presentarse antes da data de comezo do período de exames, en calquera das dúas oportunidades. A condición de non presentado virá dada polo non cumprimento de calquera dos requisitos da avaliación (non asistencia ás clases, non realización de prácticas ou non presentación de traballos). Manterase o aprobado da parte da materia realizada e superada nas oportunidades anteriores: asistencia ás clases e realización de prácticas por unha banda e presentación de traballos polo outro. Os alumnos que cursen a asignatura a tempo parcial realizarán as mesmas probas de avaliación que os alumnos que as cursen a tempo completo. Asegurarase que os seus horarios de clase e os horarios das probas a realizar sexan compatibles co horario que teñan estipulado que deben asistir ao centro.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
D. B. Kirk and W.-M. Hwu (2010). Programming Massively Parallel Processors: A Hands-on Approach. Morgan Kaufmann
T. Akenine-Möller and E. Haines (2008). Real-Time Rendering. A. K. Peters
P. J. Ashenden (2002). The Designer's guide to VHDL. Morgan Kaufmann |
|
Bibliografía complementaria
|
W.-M. Hwu (2011). GPU Computing Gems. Morgan Kaufmann
D. C. Black, J. Donovan, B. Bunton and A. Keist (2004). SystemC: From the Ground Up. Springer |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Arquitectura e Tecnoloxía de Computadores/614473001 | Programación Paralela/614473004 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Técnicas de Optimización e Paralelización/614473005 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|