Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Programación Paralela Código 614473004
Titulación
Mestrado Universitario en Computación de Altas Prestacións
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Electrónica e Sistemas
Coordinación
Martin Santamaria, Maria Jose
Correo electrónico
maria.martin.santamaria@udc.es
Profesorado
Martin Santamaria, Maria Jose
Touriño Dominguez, Juan
Correo electrónico
maria.martin.santamaria@udc.es
juan.tourino@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia está estrechamente relacionada con la materia “Arquitectura y Tecnología de Supercomputadores”. Los objetivos globales de esta materia son: formar al alumno en los
diversos paradigmas de programación de computadores paralelos, incidir en técnicas
software para el diseño e implementación de algoritmos y aplicaciones paralelas
eficientes, y aplicar estas técnicas de forma práctica para la programación de
computadores paralelos con diferentes arquitecturas, utilizando recursos de
supercomputación disponibles en la Comunidad Autónoma de Galicia.
Una vez finalizada la materia, el alumno dispondrá de los conocimientos teóricos y
prácticos necesarios para abordar con rigor el diseño de algoritmos paralelos sobre
arquitecturas multiprocesador.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Analizar e mellorar o rendemento dunha arquitectura ou un software dado.
A2 Definir, avaliar e seleccionar a arquitectura e o software máis axeitado para a resolución dun problema.
A5 Coñecer as arquitecturas emerxentes no campo da supercomputación.
A6 Analizar, deseñar e implementar algoritmos e aplicacións paralelas eficientes.
A12 Coñecer as tendencias en supercomputación así como a súa utilización práctica nos sectores industrial, académico e público.
A13 Integrarse na operativa diaria dun centro relacionado coa supercomputación.
B1 Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Aplicar habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que deberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
B6 Capacidade de análise e síntese.
B9 Usar as novas tecnoloxías.
B10 Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo.
B11 Manter e estender formulacións teóricas fundados para permitir a introdución e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas.
B12 Traballar en equipo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AI1
AI2
AI5
AI6
AI12
AI13
BI1
BI4
BI6
BI9
BI10
BI11
BI12
CM1
CM2
CM3
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Paradigmas de programación paralela
-Paradigma de memoria distribuida
-Paradigma de memoria compartida
-Paradigma data-parallel
-Paradigma PGAS
-Nuevos lenguajes de programación paralela (X10, chapel, Fortress)
Tema 2. Programación mediante directivas de memoria compartida: OpenMP -Introducción a la programación con OpenMP
-Directivas para la construcción de paralelismo
-Directivas de sincronización
-Biblioteca de rutinas OpenMP
-Variables de entorno
Tema 3. Programación mediante el paradigma de paso de mensajes: MPI -Características generales de MPI
-Comunicaciones punto a punto
-Comunicaciones colectivas
-Tipos de datos derivados
-Topologías virtuales y comunicadores
-Nuevas funcionalidades de MPI-2
-Programación híbrida: MPI + OpenMP

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio 28 28 56
Sesión maxistral 36 54 90
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Actividad que permite a los estudiantes aprender y afianzar los conocimientos ya adquiridos mediante la realización de sesiones prácticas en supercomputadores.
Sesión maxistral Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de fases de debate con los estudiantes. Todo ello con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje. Se realizarán sesiones magistrales sobre gran parte de los contenidos del temario, normalmente como punto de partida para el resto de actividades previstas para cada punto.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Descrición
La atención personalizada en la realización de las prácticas de laboratorio se antoja imprescindible para dirigir los alumnos en el desarrollo del trabajo. Además, esta atención servirá para validar y evaluar el trabajo que va siendo realizado por los alumnos en distintas fases de su desarrollo hasta llegar a su finalización.

Por otro lado, se recomendará a los alumnos la asistencia a tutorías como método de ayuda.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio Esta asignatura se evaluará en la primera oportunidad a través de la realización de prácticas de laboratorio utilizando los lenguajes de programación paralelos visto en teoría y sobre sistemas de supercomputación del Centro de Supercomputación de Galicia. En la segunda oportunidad la evaluación consistirá de una prueba escrita sobre los contenidos teóricos y prácticos tratados durante el curso. 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías