Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A5 |
Capacidade de comprender e saber aplicar o funcionamento e organización da internet, as tecnoloxías e protocolos de redes de nova xeración, os modelos de compoñentes, sóftware intermediario e servizos. |
A12 |
Capacidade para aplicar métodos matemáticos, estatísticos e de intelixencia artificial para modelar, deseñar e desenvolver aplicacións, servizos, sistemas intelixentes e sistemas baseados no coñecemento. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas. |
B2 |
Traballo en equipo. |
B3 |
Capacidade de análise e síntese. |
B5 |
Habilidades de xestión da información. |
B6 |
Toma de decisións. |
B8 |
Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar. |
B10 |
Capacidade para proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos e instalacións en todos os ámbitos da enxeñaría informática |
B11 |
Capacidade para a dirección de obras e instalacións de sistemas informáticos, cumprindo a normativa vixente e asegurando a calidade do servizo |
B12 |
Capacidade para dirixir, planificar e supervisar equipos multidisciplinares |
B13 |
Capacidade para o modelado matemático, cálculo e simulación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría de empresa, particularmente en tarefas de investigación, desenvolvemento e innovación en todos os ámbitos relacionados coa Enxeñaría en Informática |
B14 |
Capacidade para a elaboración, planificación estratéxica, dirección, coordinación e xestión técnica e económica de proxectos en todos os ámbitos da Enxeñaría en Informática seguindo criterios de calidade e ambientais |
B17 |
Capacidade para a aplicación dos coñecementos adquiridos e de resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares, sendo capaces de integrar estes coñecementos |
B21 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B22 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B23 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B24 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B25 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer, entender e implementar solucións á problemática da integración de datos nos sistemas de información orientados á toma de decisións |
AP5
|
BP1 BP2 BP3 BP5 BP6 BP8 BM1 BM2 BM3 BM4 BM5
|
CP1 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Coñecer as características das bases de datos da contorna analítica e ter capacidade para entender e solucionar os problemas de deseño que presentan. |
AP12
|
BP1 BP2 BP3 BP5 BP6 BP8 BM1 BM2 BM3 BM4 BM5
|
CP1 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Coñecer, entender e implementar solucións para analizar datos estratéxicos dunha organización, extraer conclusións e obter resultados descoñecidos. |
AP12
|
BP1 BP2 BP3 BP5 BP6 BP8 BP10 BP11 BP12 BP13 BP14 BP17 BM1 BM2 BM3 BM4 BM5
|
CP1 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución
|
|
Arquitectura de Integración de Datos
|
|
Bases de Datos Multidimensionais - Deseño de DW
|
|
Minería de Datos |
|
Técnicas de Estatística de Negocio: Dashboard, KPI. |
|
Análise de Big Data
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
20 |
30 |
50 |
Solución de problemas |
0 |
15 |
15 |
Lecturas |
0 |
10 |
10 |
Proba mixta |
3 |
0 |
3 |
Traballos tutelados |
0 |
12 |
12 |
Sesión maxistral |
20 |
40 |
60 |
|
Atención personalizada |
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Son clases nas que se desenvolven as competencias procedimentais relacionadas cos contidos da materia.
Nelas realizaranse, por unha parte, exercicios cuxo obxetivo é madurar os conceptos das clases teóricas, e por otra, introduciranse novos conceptos de carácter práctico que acompañaranse de exercicios. |
Solución de problemas |
Son probas que plantexan uns supostos de carácter práctico que os estudantes deben resolver para complementar as habilidades adquiridas nas prácticas de laboratorio. |
Lecturas |
Propondrase a lectura de diversos traballos que complementen e axuden a entender os conceptos plantexados. |
Proba mixta |
Exame da materia que combina conceptos teóricos, prácticos e problemas. |
Traballos tutelados |
Traballos realizados baixo a orientación do profesorado, cuxo objetivos é que os estudantes asuman a responsabilidade do seu propio aprendizaxe e que aprenden "cómo facer". |
Sesión maxistral |
Clases teóricas nas que se exponen os contidos fundamentais da materia,
que poden acompañarse da propuesta e da resolución de exemplos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Atenderanse as dúbidas e as preguntas que se orixinen, podendo aportar solucións ou ideas que orienten a algunha solución. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A nota máxima dos traballos, probas e exercicios será de 4 puntos sobre o total de 10 da asignatura.
Realizarase unha avaliación continua polo que a nota das probas deste apartado contabiliza tanto para a primeira como para a segunda oportunidade. Estas probas poderán repetirse na segunda oportunidade. |
40 |
Proba mixta |
A nota máxima será de 5 puntos sobre o total de 10 da asignatura.
A proba consiste nun exame que poderá tratar tanto sobre os conceptos teóricos como sobre a asimilación práctica da asignatura.
Esta proba poderase repetir na segunda oportunidade. |
50 |
Traballos tutelados |
Avaliarase o resultado dos traballos, que terán unha única data de entrega cada un, anunciada coa suficiente antelación. Estes traballos non se repetirán na segunda oportunidade. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Aqueles estudantes con matrícula a tempo parcial ou calquer circunstancia que impida a asistencia ás clases, deberán contactar cos docentes para determinar alternativas ao seguimento e á avaliación da materia
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Turban, E.; Sharda, R. (2011). Business Intelligence: A managerial approach (2 ed.). Prentice Hall
Vercellis, C. (2009). Business Intelligence: Data Mining and Optimization for Decision Making . Wiley
Tan, P.; Steinbach, M.; Kumar, V. (2006). Introduction to Data Mining . Addison-Wesley
Kimball, R.; Ross, M. (2013). The Data Warehouse Toolkit (3 ed.). Wiley |
|
Bibliografía complementaria
|
Witten, I.; Frank, E.; Hall, M. (2011). Data Mining . Morgan Kaufmann
Williams, G. (2011). Data Mining with Rattle and R. Springer
Golfarelli, M.; Rizzi, S. (2009). Data Warehouse Design: Modern Principles and Methodologies. McGraw-Hill
Conesa Caralt, J.; Curto Díaz, J. (2010). Introducción al Business Intelligence . UOC
Kimball, R.; Ross, M.; Thornthwaite, W.; Mundy, J.; Becker, B. (2008). The Data Warehouse Lifecycle Toolkit (2nd ed) . John Wiley and Sons |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|