Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Calidade na Xestion TIC Código 614G01046
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Electrónica e Sistemas
Coordinación
Padron Gonzalez, Emilio Jose
Correo electrónico
emilio.padron@udc.es
Profesorado
Martin Santamaria, Maria Jose
Padron Gonzalez, Emilio Jose
Correo electrónico
maria.martin.santamaria@udc.es
emilio.padron@udc.es
Web
Descrición xeral Introdución á xestión de servizos TIC dentro do contorno dunha organización. Prestarase especial atención ás recomendacións ITIL.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A52 Capacidade para comprender o contorno dunha organización e as súas necesidades no ámbito das tecnoloxías da información e as comunicacións.
A53 Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar, avaliar, construír, xestionar, explotar e manter as tecnoloxías de hárdware, sóftware e redes dentro dos parámetros de custo e calidade adecuados.
A56 Capacidade para seleccionar, despregar, integrar e xestionar sistemas de información que satisfagan as necesidades da organización, cos criterios de custo e calidade identificados.
A58 Capacidade para comprender, aplicar e xestionar a garantía e seguranza dos sistemas informáticos.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
B7 Preocupación pola calidade
B8 Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade)
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Comprender a problemática na xestión dun servizo A52
B1
B3
B7
B8
C1
C2
C4
C6
Comprender o contorno dunha organización e as súas necesidades no ámbito das TIC A52
A56
B1
B3
B4
B7
C1
C2
C4
C6
C7
C8
Capacidade para deseñar, despregar e xestionar un servizo TIC A53
A56
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
C1
C2
C4
C6
C8
Capacidade para a xestión da garantía e seguridade dos sitemas informáticos A58
B1
B2
B3
B4
B7
C1
C2
C4
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
Introdución Organizacións e TIC
Xestión de servizos
Boas prácticas de xestión de servizos Conceptos xerais
Introdución a ITIL v3
O ciclo de vida dun servizo Ciclo de vida dun servizo
Estratexia do servizo
Deseño do servizo
Transición do servizo
Operación do servizo
Mellora continua do servizo
Deseño de servizos Conceptos xenéricos e definicións
Principios clave e modelos
Procesos
Transición de servizos Conceptos xenéricos e definicións
Principios clave e modelos
Procesos
Operación de servizos Conceptos xenéricos e definicións
Principios claves e modelos
Procesos
Funcións
Estratexia de servizos Introdución
Procesos
Mellora continua de servizos Principios clave e modelos
Procesos

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 20 54 74
Solución de problemas 10 27 37
Traballos tutelados 10 27 37
Proba obxectiva 2 0 2
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición dos contidos teóricos da materia
Solución de problemas Análise de casos prácticos relacionados cos contidos teóricos
Traballos tutelados Preparación e exposición dun tema relacionado coa materia
Proba obxectiva Avaliación mediante proba escrita dos contidos da matería

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
O estudantado disporá de atención personalizada en todas as fases da aprendizaxe, tanto práctico como teórico.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Solución de problemas Avaliación da posta en práctica dos coñecementos adquiridos 40
Proba obxectiva Avaliación dos coñecementos teóricos da materia 40
Traballos tutelados Preparación e exposición de traballos sobre contidos da materia 20
 
Observacións avaliación

A avaliación do alumnado a tempo parcial terá en conta as súas circunstancias especiais en canto a flexibilidade horaria.


Fontes de información
Bibliografía básica Brady Orand (2011). Foundations of IT Service management with ITIL 2011. CreateSpace
Peter Farenden (2011). ITIL for dummies. Oxford : John Wiley & Sons
Office of Government Commerce (2012). Passing your ITIL Foundation exam. The Stationery Office

Bibliografía complementaria Cabinet Office (2011). ITIL Continual Service Improvement. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Design. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Operation. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Strategy. TSO (The Stationery Office)
Cabinet Office (2011). ITIL Service Transition. TSO (The Stationery Office)


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Calidade en Sistemas de Información/614G01044
Aseguramento da Calidade/614G01223

Materias que continúan o temario
Xestión de Proxectos/614G01021

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías