Identifying Data 2014/15
Subject (*) Arquitectura dos sistemas de Información Code 614G01075
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
English
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
Rodriguez Luaces, Miguel
E-mail
miguel.luaces@udc.es
Lecturers
Pedreira Fernández, Oscar
Rodriguez Luaces, Miguel
E-mail
oscar.pedreira@udc.es
miguel.luaces@udc.es
Web
General description Os obxectivos desta asignatura son:

- Coñecer os conceptos básicos da arquitectura dos sistemas de información, os modelos conceptuales para definir estas arquitecturas, e as linguaxes para representalas.

- Saber modelar a arquitectura dun sistema de información utilizando patróns de diseño

- Saber integrar sistemas de información mediante distintas técnicas de software

- Coñecer solucións tecnolóxicas modernas para o desenvolvemento de sistemas de información

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 Capacidade para deseñar, desenvolver, seleccionar e avaliar aplicacións e sistemas informáticos que aseguren a súa fiabilidade, seguranza e calidade, conforme a principios éticos e á lexislación e normativa vixente.
A13 Coñecemento, deseño e utilización de forma eficiente dos tipos e estruturas de datos máis adecuados á resolución dun problema.
A14 Capacidade para analizar, deseñar, construír e manter aplicacións de forma robusta, segura e eficiente, elixindo o paradigma e as linguaxes de programación máis adecuados.
A18 Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura das bases de datos, que permitan o seu adecuado uso, e o deseño e a análise e implementación de aplicacións baseadas nelas.
A19 Coñecemento e aplicación das ferramentas necesarias para o almacenamento, procesamento e acceso aos sistemas de información, incluídos os baseados en web.
A22 Coñecemento e aplicación dos principios, metodoloxías e ciclos de vida da enxeñaría do sóftware.
A23 Capacidade para deseñar e avaliar interfaces persoa-computador que garantan a accesibilidade e usabilidade aos sistemas, servizos e aplicacións informáticas.
A47 Capacidade para determinar os requisitos dos sistemas de información e comunicación dunha organización de acordo cos aspectos de seguridade e cumprimento da normativa e a lexislación vixente.
A48 Capacidade para participar activamente na especificación, deseño, implementación e mantemento dos sistemas de información e comunicación.
A49 Capacidade para comprender e aplicar os principios e as prácticas das organizacións, de forma que poidan exercer como enlace entre as comunidades técnica e de xestión dunha organización, e participar activamente na formación dos usuarios.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Subject competencies (Learning outcomes) Study programme competences
To know the basic concepts of the architecture of information systems A7
A13
A14
A18
A19
A22
A23
A47
A48
A49
B1
B2
B3
B4
C2
C3
C4
C6
C7
C8
To know the conceptual models to define the architecture of information systems A7
A13
A14
A18
A19
A47
A48
A49
B1
B2
B3
B4
C2
C3
C4
C6
C7
C8
To know the languages to represent the architecture of information systems A7
A13
A14
A18
A19
A22
A23
A47
A48
B1
B2
B3
B4
C2
C3
C4
C6
C7
C8
To know how to model the architecture of an information system using design patterns A7
A13
A14
A18
A19
A22
A23
A47
A48
A49
B1
B2
B3
B4
C2
C3
C4
C6
C7
C8
To know how to integrate information systems by means of different software techniques A7
A13
A14
A18
A19
A22
A23
A47
A48
A49
B1
B2
B3
B4
C2
C3
C4
C6
C7
C8
To know how to create an information system using a service-oriented architecture A7
A13
A14
A18
A19
A22
A23
A47
A48
A49
B1
B2
B3
B4
C2
C3
C4
C6
C7
C8
To know modern technological solutions to develop information systems A7
A13
A14
A18
A19
A22
A23
A47
A48
A49
B1
B2
B3
B4
C2
C3
C4
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Conceptos básicos Definición de arquitectura de sistemas de información
Modelos conceptuais para arquitecturas de sistemas de información
Linguaxes para arquitecturas de sistemas de información
Modelado de arquitecturas de sistemas de información Patróns de deseño
Integración de sistemas
Arquitecturas orientadas a servizos
Solucións tecnolóxicas Xestión da infraestrutura
Librerías de desenvolvemento

Planning
Methodologies / tests Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 14 0 14
Collaborative learning 14 0 14
Case study 14 0 14
Supervised projects 0 90 90
Mixed objective/subjective test 0 14 14
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Lectures that will present theoretical contents in combination with practical exercises.
Collaborative learning Resolution by teams of students of problems of reduced size related to the contents of the subject.
Case study Presentation to the students of real cases that have to be resolved using the knowledge acquired in the subject.
Supervised projects Development by each student of projects in which they put in practice what was learnt in the subject.
Mixed objective/subjective test Development of one individual written test where there will be both open questions and questions with brief answers

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Collaborative learning
Case study
Description
After proposing a problem, the professor will debate with the students the possible solutions and typical errors until a satisfactory solution is reached.

In the laboratory practices, there will be a personalized attention to each student because there will be less than 20 people working in small groups, directly on a concrete application, in each computer and the professor will be able to attend punctual doubts to each student or group.

Assessment
Methodologies Description Qualification
Mixed objective/subjective test Individual written test on theoretical and practical contents 50
Supervised projects The quality of the supervised projects will be assesed 40
Case study Seguimiento continuado dos traballos realizados nas aulas 10
 
Assessment comments

To pass you must obtain the following minimum qualifications: 

  • Mixed test: 3 points out of 6 
  • Supervised projects: 2 points out of 4 

To be qualified as "did not attend" is to not submit the mixed test. The criteria for the second opportunity are the same as for the first opportunity.


Sources of information
Basic Hohpe, G., & Woolf, B (2004). Enterprise integration patterns: Designing, building, and deploying messaging solutions. Addison-Wesley Professional
Microsoft Patterns & Practices Team (2009). Microsoft Application Architecture Guide (Patterns & Practices). http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff650706.aspx
Fowler, M (2002). Patterns of enterprise application architecture. Addison-Wesley Longman Publishing Co., Inc

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Integración de Datos/614G01072

Subjects that continue the syllabus
Analise e Desenvolvemento dos Sistemas de Información/614G01041
Xestión de Proceso de Negocio/614G01042

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.