Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A8 |
Capacidade para planificar, concibir, despregar e dirixir proxectos, servizos e sistemas informáticos en todos os ámbitos, liderando a súa posta en marcha e a súa mellora continua e valorando o seu impacto económico e social. |
A9 |
Capacidade para comprender a importancia da negociación, os hábitos de traballo efectivos, o liderado e as habilidades de comunicación en todos os contornos de desenvolvemento de sóftware |
A25 |
Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware. |
A26 |
Capacidade para valorar as necesidades do cliente e especificar os requisitos sóftware para satisfacer estas necesidades, reconciliando obxectivos en conflito mediante a procura de compromisos aceptables dentro das limitacións derivadas do custo, do tempo, da existencia de sistemas xa desenvolvidos e das propias organizacións. |
A28 |
Capacidade de identificar e analizar problemas, e deseñar, desenvolver, implementar, verificar e documentar solucións sóftware sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais. |
A29 |
Capacidade de identificar, avaliar e xestionar os riscos potencias asociados que se puideren presentar. |
A47 |
Capacidade para determinar os requisitos dos sistemas de información e comunicación dunha organización de acordo cos aspectos de seguridade e cumprimento da normativa e a lexislación vixente. |
A50 |
Capacidade para comprender e aplicar os principios da avaliación de riscos e aplicalos correctamente na elaboración e execución de plans de actuación. |
A51 |
Capacidade para comprender e aplicar os principios e as técnicas de xestión da calidade e da innovación tecnolóxica nas organizacións. |
A52 |
Capacidade para comprender o contorno dunha organización e as súas necesidades no ámbito das tecnoloxías da información e as comunicacións. |
A53 |
Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar, avaliar, construír, xestionar, explotar e manter as tecnoloxías de hárdware, sóftware e redes dentro dos parámetros de custo e calidade adecuados. |
A56 |
Capacidade para seleccionar, despregar, integrar e xestionar sistemas de información que satisfagan as necesidades da organización, cos criterios de custo e calidade identificados. |
A58 |
Capacidade para comprender, aplicar e xestionar a garantía e seguranza dos sistemas informáticos. |
A59 |
Exercicio orixinal que se realizará individualmente e se presentará e defenderá perante un tribunal universitario, consistente nun proxecto no ámbito das tecnoloxías específicas da enxeñaría en informática de natureza profesional en que se sinteticen e integren as competencias adquiridas nas ensinanzas. Este proxecto realizarase no contexto da tecnoloxía específica elixida polo estudante de entre as cinco ofertadas. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B2 |
Traballo en equipo |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
B4 |
Capacidade para organizar e planificar |
B7 |
Preocupación pola calidade |
B8 |
Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar |
B9 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade) |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Capacidade para comprender a importancia do control de prazos e custos na implantacion dun proxecto software |
A8 A9 A25 A26 A28 A29 A47 A50 A51 A52 A53 A56 A58
|
B2 B3 B4 B7 B8 B9
|
C1 C2 C4
|
Saber utilizar técnicas de estimación |
A8 A9 A25 A26 A28 A29 A52 A59
|
B1 B2 B3 B4 B8 B9
|
C1 C2 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Teoría |
Tema 1. Técnicas de estimación. Puntos de Función. Casos de Uso, SLIM, COCOMO II, etc.
Tema 2. Dimensions dun proxecto software (peopleware).
Tema 3. Ciclos de vida e vinculación coa xestión de proxectos. |
Práctica |
Exercicios sobre técnicas de estimación. |
Traballos tutelados |
Traballos propostos para o seu desenvolvemento polo alumno |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
21 |
42 |
63 |
Traballos tutelados |
6 |
24 |
30 |
Prácticas de laboratorio |
14 |
28 |
42 |
Proba obxectiva |
2 |
12 |
14 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O método maxistral utilízase para a presentación dos coñecementos teóricos relacionados cos distintos temas |
Traballos tutelados |
O traballo autónomo é un grupo tutelado que permite aos alumnos levar a práctica, a través de exercicios propostos por eles mesmos, dos coñecementos adquiridos ao longo do curso. |
Prácticas de laboratorio |
As clases prácticas dedicásense a realizar prácticas e exercicios vinculados co temario exposto a trave
és do método maxistral. |
Proba obxectiva |
Exame escrito para valorar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Combínanse tanto a exposición maxistral coma as prácticas, nas que se combina o traballo autónomo e o tutelado.
O método maxistral utilízase para a presentación dos coñecementos teóricos relacionados cos distintos temas.
As clases prácticas dedicásense á realización de prácticas e exercicios relacionados co temario exposto a través do método maxistral.
O traballo autónomo e en grupo tutelado permite aos alumnos levar á práctica os coñecementos adquiridos ao longo do curso.
En todo momento se fomentará a participación dos alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Dominio dos coñecementos teóricos e prácticos da materia a través dun exame escrito individual |
50 |
Traballos tutelados |
Nestas prácticas os alumnos terán que resolver, de xeito autónomo, o traballo proposto polo profesor |
20 |
Prácticas de laboratorio |
Valoraranse nas prácticas, tanto o nivel técnico coma a completitud, claridade e xustificación desta, así como o participación activa na súa realización. |
30 |
|
Observacións avaliación |
O obxectivo
da avaliación é constatar que os alumnos pousen as competencias fundamentais
necesarias.
A nota final
de cada alumno, consta de tres partes:
- Exame escrito individual: 50%
- Práctica sobre o obxectivo do curso: 30%
- Traballo tutelado: 20%
Para aprobar
a materia é preciso obter unha puntuación global minima de 5 puntos sobre 10 e
cumprir as seguintes restricións:
- É necesario ter un mínimo de 4,5 puntos
sobre 10 no exame escrito.
- É necesario ter un mínimo de 4,5 puntos
sobre 10 na práctica.
- É necesario ter a calificación de APTO no
traballo tutelado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- “Ingeniería del software. Un enfoque práctico”. Roger
S. Pressman. 7ª edición. McGraw-Hill.
- “Software engineering”. Ian Sommerville. 9ª edición.
Addison-Wesley.
- “Desarrollo y gestión de proyectos informáticos”. Steve
McConnell. McGraw-Hill.
- “Ingeniería del software. Aspectos de gestión. Tomo 1:
Conceptos básicos, teoría, ejercicios y herramientas”. Román López-Cortijo y
García y Antonio de Amescua Seco. Instituto Ibérico de la
Industria del Software (www.iiis.es).
- “IEEE standard for software configuration management
plans”. Estándar IEEE 828-1990.
- “IEEE guide to software configuration management”. Guía
IEEE 1042-1987.
- “Metrics and models in software quality engineering”.
Stephen H. Kan. Addison-Wesley.
- Software Engineering Institute:
http://www.sei.cmu.edu/.
- International
Function Point Users’ Group (IFPUG): http://www.ifpug.org. - Peopleware Productivite Projects and Teams. Third Edition (2013). Tom DeMarco y Timothy Lister. Dorset House Publishing. - Practical Softwre Project Estimation. 3rd. Edition (2010). ISBSG. McGraw-Hill.
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|