Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A22 |
Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A23 |
Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así coma representación e interpretación matemática de resultados obtidos. |
A24 |
Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A25 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos en outras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos en outras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B9 |
Versatilidade. |
B10 |
Capacidade de adaptación a novas situacións. |
B11 |
Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información. |
B12 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B13 |
Capacidade de análise e síntese. |
B15 |
Organizar, planificar e resolver problemas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Do listado de competencias da titulación |
A22 A23 A24 A25
|
|
|
Do listado de competencias da titulación |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15
|
|
Do listado de competencias da titulación |
|
|
C1 C2 C3 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Introducción: Número, Algoritmo y Errores |
1.1.- Introducción
1.2.- Números: Representación y Almacenamiento
1.3.- Algoritmos
1.4.- Errores: Clasificación y Propagación
|
Tema 2.- Resolución de una Ecuación (Ceros de Funciones) |
2.1.- Introducción
2.2.- Método de la Bisección
2.3.- Método de Newton-Raphson
2.4.- Método de la Secante
2.5.- Método del Punto Fijo
|
Tema 3.- Resolución de Sistemas de Ecuaciones Lineales |
3.1.- Consideraciones Generales
3.2.- Métodos Directos:
3.2.1.- Sistemas con Solución Inmediata
3.2.1.1.- Matriz Diagonal
3.2.1.2.- Matriz Triangular Superior
3.2.1.2.- Matriz Triangular Inferior
3.2.2.- Métodos de Eliminación o Transformación
3.2.2.1.- Método de Gauss
3.2.2.1.- Método de Gauss-Jordan
3.2.3.- Métodos de Descomposición: Factorización LU
3.2.3.1.- Método de Doolittle
3.2.3.2.- Método de Crout
3.2.3.3.- Método de Cholesky
3.3.- Métodos Iterativos
3.3.1.- Método de Jacobi
3.3.2.- Método de Gauss-Seidel
|
Tema 4.- Interpolación. Derivación Numérica. |
4.1.- Introducción
4.2.- Interpolación Polinomial de Lagrange
4.3.- Interpolación de Hermite
4.4.- Diferencias Divididas. Fórmula de Newton.
4.5.- Diferencias Finitas
4.6.- Derivación Numérica
|
Tema 5.- Integración Numérica
|
5.1.- Introducción
5.2.- Aproximaciones Rectangulares
5.3.- Método de los Trapecios
5.4.- Regla de Simpson |
Tema 6.- Métodos Numéricos de Resolución de Ecuaciones Diferenciales
|
6.1.- Consideraciones Generales
6.2.- Métodos de Taylor
6.3.- Método de Euler
6.4.- Método de Heun
6.5.- Métodos de Runge-Kutta
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
18 |
0 |
18 |
Sesión maxistral |
12 |
0 |
12 |
Esquemas |
6 |
0 |
6 |
Proba obxectiva |
6 |
0 |
6 |
Traballos tutelados |
8 |
11 |
19 |
Prácticas a través de TIC |
24 |
10 |
34 |
|
Atención personalizada |
30 |
0 |
30 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Resolución de ejercicios propuestos tras observar los resueltos |
Sesión maxistral |
En cada tema se hará una exposición de los contenidos principales y de ejercicios resueltos. |
Esquemas |
El alumno resumirá las fórmulas empleadas para la resolución de ejercicios en cada tema. |
Proba obxectiva |
Se propondrán ejercicios prácticos a resolver en el ordenador. |
Traballos tutelados |
Trabajos a realizar de forma individual o en grupo para completar el aprendizaje de la materia. |
Prácticas a través de TIC |
En el Aula de Informática se desarrollan las prácticas de la asignatura con los programas Mathematica y Mat Lab. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Esquemas |
Traballos tutelados |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Ayuda mediante tutoría en el aula.
Colaborar con ejemplos para mejorar la capacidad de síntesis.
En el momento de proponerlos se darán las pautas de realización.
Atención personalizada a cada alumno en su ordenador con las dudas que se planteen. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
Planteamiento y solución correcta.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B4, B5, B6, B8, B9, B10, B11, C1, C3, C6, C7 y C8. |
30 |
Sesión maxistral |
Asistencia y participación.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B3, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C3, C5, C6, C7 y C8. |
5 |
Esquemas |
Se valorará la capacidad de síntesis.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B4, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C5, C6, C7 y C8. |
5 |
Proba obxectiva |
Cuestiones teóricas y ejercicios.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C6, C7 y C8. |
20 |
Traballos tutelados |
Realización de trabajos propuestos.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B4, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C5, C6, C7 y C8. |
10 |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas en ordenador obligatorias.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B3, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C3, C5, C6, C7 y C8. |
30 |
|
Observacións avaliación |
A proba obxetiva non é necesaria para os alumnos con asistencia igual ou superior al 80%. Por ser unha materia sin docencia, dun plan anterior, computaranse as asistencias ás titorías como presenciais.
Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-II/1, A-II/2, A-III/1 e A-III/2 do Código STCW e as súas enmendas relacionados con esta materia teranse en conta á hora de deseñar e realizar a súa avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Burden-Faires (). ANÁLISIS NUMÉRICO . Thomson
Curtis F. Gerald (). ANÁLISIS NUMÉRICO . Alfaomega
García Merayo-Nevot Luna (). ANÁLISIS NUMÉRICO .
Carnahan-Luther-Wilkes (). CALCULO NUMÉRICO. MÉTODOS .APLICACIONES. . Rueda
(). http://mathworld.wolfram.com/.
Huerta-Sarrate-Rodríguez Ferrán (). MÉTODOS NUMÉRICOS . Edicions UPC
Michavila-Gavete (). PROGRAMACIÓN Y CÁLCULO NUMÉRICO . Reverté |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|