Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A6 |
Facer arrincar e parar a máquina propulsora principal e a máquina auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión. |
A17 |
Realizar operacións de optimización enerxética das instalacións de abordo utilizando convenientemente os equipos de medida, a nivel de xestión. |
A18 |
Optimizar as características mecánicas de montaxe e posta a punto, e as vibracionais nas instalacións de abordo, utilizando convenientemente os equipos de medida, a nivel de xestión. |
A22 |
Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A23 |
Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así coma representación e interpretación matemática de resultados obtidos. |
A24 |
Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A27 |
Operar, reparar, manter, reformar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría marítima, coma motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; propulsión eléctrica e propulsión con turbina de gas. |
A29 |
Operar, reparar, substituír, optimizar, seleccionar, deseñar, e xestionar as instalacións auxiliares do buque, tales como instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, separadores de sentinas, grupos electróxenos, etc. |
A30 |
Operar, reparar, manter, optimizar, deseñar, seleccionar e xestionar as instalacións auxiliares dos buques que transportan cargas especiais, tales como quimiqueiros, LPG, LNG, petroleiros, cementeiros, etc. |
A31 |
Estimar a potencia propulsor dun buque, definir e especificar os parámetros de funcionamento da planta propulsora, tendo en conta o perfil operativo e os costos de mantemento e operación durante o ciclo de vida. |
A32 |
Estimar e coñecer o balance enerxético xeral, que inclúe o balance termo-eléctrico do buque, o sistema de mantemento da carga, así coma a xestión eficiente da enerxía respectando o medio ambiente. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B14 |
Capacidade para acadar e aplicar coñecementos. |
B15 |
Organizar, planificar e resolver problemas. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
|
A6 A17 A18 A22 A23 A24 A27 A29 A30 A31 A32
|
B2 B3 B14 B15
|
C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I.- CONCEPTOS BÁSICOS Y CINEMÁTICA.
CAPÍTULO 1.- PRESENTACIÓN.
|
1.1.- DEFINICIONES Y MAGNITUDES.
2.1.- CAMPO DE FUERZAS EN LOS FLUIDOS. ECUACIÓN DEL MOVIMIENTO.
3.1.- CAMPO DE VELOCIDAD.
4.1.- DIFERENCIACIÓN E INTEGRACIÓN EN EL CAMPO FLUIDO.
|
PARTE II.- ESTÁTICA.
CAPÍTULO 2.- ESTÁTICA DE FLUIDOS.
|
1.2.- FLUIDOSTÁTICA.
2.2.- HIDROSTÁTICA.
3.2.- DISTRIBUCIÓN DE PRESIONES EN MOVIMIENTO COMO SÓLIDO RÍGIDO.
|
PARTE III.- DINÁMICA.
CAPÍTULO 3.- ANÁLISIS INTEGRAL DE VOLÚMENES DE CONTROL.
|
1.3.- LEYES DE CONSERVACIÓN APLICABLES A UN VOLUMEN DE CONTROL.
2.3.- ECUACIÓN DE CONTINUIDAD.
3.3.- ECUACIÓN DE CONSERVACIÓN DE CANTIDAD DE MOVIMIENTO.
4.3.- CONSERVACIÓN DE MOMENTO CINÉTICO.
5.3.- ECUACIÓN INTEGRAL DE LA ENERGÍA PARA UN VOLUMEN DE CONTROL INDEFORMABLE.
|
CAPÍTULO 4.- ANÁLISIS DIFERENCIAL DE VOLÚMENES DE CONTROL.
|
1.4.- FORMAS DE OBTENER LAS ECUACIONES DIFERENCIALES GENERALES.
2.4.- FORMA DIFERENCIAL DE LA ECUACIÓN DE CONTINUIDAD.
3.4.- FORMA DIFERENCIAL DE LA ECUACIÓN DE CANTIDAD DE MOVIMIENTO.
4.4.- CONSERVACIÓN DE LA ENERGÍA MECÁNICA Y ECUACIÓN DE BERNOULLI. |
CAPÍTULO 5.- ANÁLISIS DIMENSIONAL Y SEMEJANZA.
|
1.5.- INTRODUCCIÓN AL ANÁLISIS DIMENSIONAL.
2.5.- PARÁMETROS ADIMENSIONALES Y SEMEJANZA.
|
CAPÍTULO 6.- FLUJO INTERNO INCOMPRESIBLE Y VISCOSO.
|
1.6.- FLUJO INTERNO LAMINAR.
2.6.- FLUJO LAMINAR TOTALMENTE DESARROLLADO.
3.6.- FLUJO TURBULENTO TOTALMENTE DESARROLLADO.
4.6.- FLUJO TURBULENTO EN TUBERÍAS.
|
PARTE IV.- MAQUINARIA HIDRÁULICA.
CAPÍTULO 7.- TURBOMÁQUINAS HIDRÁULICAS.
|
1.7.- CLASIFICACIÓN DE LA MAQUINARIA HIDRÁULICA.
2.7.- ECUACIÓN DE EULER DE LAS TURBOMÁQUINAS.
3.7.- CURVA MOTRIZ TEÓRICA.
4.7.- ANÁLISIS DIMENSIONAL APLICADO AL ESTUDIO DE LAS TURBOMÁQUINAS.
5.7.- CAVITACIÓN Y NPSH.
6.7.- ACOPLAMIENTO A UN SISTEMA FLUIDO.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
23 |
34.5 |
57.5 |
Proba obxectiva |
3 |
0 |
3 |
Solución de problemas |
12 |
9 |
21 |
|
Atención personalizada |
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Se realizará la explicación detallada de los contenidos de la materia y que se distribuyen en temas. El alumno contará en todo momento con una copia mecanografiada del tema a tratar en cada sesión magistral. Se fomenta la participación en clase, a través de comentarios que relacionan los contenidos teóricos con experiencias de la vida real.
|
Proba obxectiva |
Se realizarán del orden de 3 pruebas parciales escritas, con posibilidad de recuperar materia desde la segunda prueba . Constará de una parte teórica y otra práctica, de tal forma que ambas computan por el 50% de la nota. Los exámenes ordinarios y extraordinarios se regirán por el mismo formato. |
Solución de problemas |
Se resolverán las colecciones de ejercicios propuestas para cada tema, permitiendo la aplicación de los modelos matemáticos más adecuados a cada caso, incluyendo manejo de tablas, aplicación de las hipótesis más adecuadas, relación con los contenidos teóricos desarrollados en las sesiones magistrales y relación con el ejercicio profesional |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Se trata de orientar al alumno en aquellas cuestiones relativas a la materia impartida y que resulten de especial dificultad para su comprensión. También se inclueyen las correspondientes revisiones de exámenes. Los canales de información y contacto serán la Facultad Virtual y las tutorías individualizadas que se desarrollan durante seis horas a lo largo de la semana. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Se valora la asistencia a clase hasta un máximo del 5% de la nota, siempre que se garantice una asistencia a las sesiones magistrales no inferior al 90%. También se tiene en cuenta la participación a través de preguntas u observaciones sobre la materia objeto de explicación |
5 |
Proba obxectiva |
Se valora el grado de conocimiento adquirido sobre la materia en cuestión, teniendo en consideración tanto la parte teórica como la de problemas |
90 |
Solución de problemas |
Se valora la asistencia a clase hasta un máximo del 5 % de la nota, siempre que se garantice una asistencia no inferior al 90%. así como la participación a través de preguntas u observaciones sobre la materia objeto de explicación |
5 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Streeter, V. L. et al. (1998). Fluid Mechanics. McGraw-Hill, USA
Kundu, P. K. y Cohen, I. M. (2002). Fluid Mechanics. Academic Press, New York
White, F. M. (1995). Mecánica de Fluidos. McGraw-Hill, Madrid
Agüera, J. S. (1996). Mecánica de Fluidos Incompresibles y Turbomáquinas Hidráulicas. Ciencia, Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
Munson, B. R. et al. (1999). Fundamentos de Mecánica de Fluidos. Limusa-Wiley, México
Fox, R. W. y McDonald, A. T. (1998). Introduction to Fluid Mechanics . Wiley, USA |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Instalacións Marítimas Auxiliares/631311101 | Turbomáquinas Térmicas/631311203 | Resistencia ao Avance e Propulsión/631311601 |
|
Materias que continúan o temario |
Motores de Combustión Interna/631311202 | Técnicas Enerxéticas/631311204 |
|
|