Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A2 |
Coñecer e ser capaz de aplicar os códigos, normas e regulamentos relativos á operación de buques e artefactos relacionados coa explotación dos recursos mariños. |
A3 |
Coñecer o efecto dos cambios nas condicións e parámetros de operación do buque sobre a resistencia ao avance e a maniobrabilidade ante os efectos perturbadores das correntes, vento e ondas, as condicións de carga e as demais restricións á navegación. |
A4 |
Estimar a potencia propulsora dun buque ou artefacto mariño e definir e especificar os parámetros operativos da planta propulsora tendo en conta o perfil operativo e os costos de explotación e mantemento durante o ciclo de vida. |
A5 |
Estimar e coñecer o balance enerxético xeral dun buque, artefacto ou complexo marítimo, e o sistema de mantemento da carga, así coma xestionalo uso eficiente da enerxía en xeral e especificalas condicións de óptima eficiencia enerxética respectando o medioambente. |
A6 |
Saber calcular e coñecer o balance de costos globais derivados da explotación dun buque e/ou dun complexo marítimo e definir e especificar as condicións óptimas de eficiencia na explotación do artefacto en condición de seguridade. |
A7 |
Posuír o debido coñecemento global coa capacidade de análises da planta principal e os equipos auxiliares así coma a toma de decisións para resolver problemas ante severas avarías, que comprende as tarefas de reparar, re-configurar ou adaptar os sistemas a novos criterios de operación. |
A12 |
Coñecelas restricións e condicionantes á explotación eficiente, á mantenibilidade, e ás operacións de reparación do buque e dos seus compoñentes. |
A13 |
Capacidade para detectar necesidades de mellora así como de innovar e implementar métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes mais eficientes. |
B2 |
Coñecemento sobre técnicas de xestión, comunicación, elaboración de informes e dirección de proxectos. |
B3 |
Coñecemento técnico de procesos industriais e a súa re-enxeñaría. |
B4 |
Coñecementos xenéricos e concretos da organización do traballo. |
B6 |
Fundamentos de economía da empresa. Fundamentos de técnicas comerciais e estudios de mercado. |
B7 |
Coñecementos xurídicos sobre contratos. |
B11 |
Adquirir habilidades para integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos, a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e decisións. |
B15 |
Capacidade para identificarse cos distintos puntos de vista enfrontados. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Realizar auditorias sobre los sistemas de generación y consumo de energía. |
AM2 AM3 AM4 AM5 AM6 AM7 AM12 AM13
|
BM3 BM6 BM11 BM15
|
CM4 CM5 CM6 CM7
|
Ser capaz de determinar los parámetros de análisis en las auditorías energéticas, realizar la recopilación de datos y tratamiento adecuado de los formularios pertinentes. |
AM2 AM3 AM4 AM5 AM6 AM7 AM12 AM13
|
BM3 BM4 BM15
|
CM3 CM8
|
Realizar los cálculos correspondientes para los distintos tipos de auditorías, así como sacar conclusiones y proponer soluciones en cada caso. |
AM2 AM3 AM4 AM5 AM6 AM7 AM12 AM13
|
BM2 BM3 BM7 BM15
|
CM3 CM5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
AUDITORÍAS ENERGÉTICAS |
1. Complementos a la auditoría energética.
2. Medios materiales para la auditoría energética.
3. Formularios.
4. La recopilación de datos.
5. Cálculos.
6. Soluciones específicas.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
2 |
24 |
26 |
Solución de problemas |
2 |
10 |
12 |
Estudo de casos |
3 |
12 |
15 |
Análise de fontes documentais |
1 |
2 |
3 |
|
Atención personalizada |
19 |
0 |
19 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Se propondrá la realización de trabajos sobre la resolución de casos de procesos reales, haciendo el consiguiente seguimiento. |
Solución de problemas |
Resolver los problemas en cuanto al diseño y comportamiento real. |
Estudo de casos |
Propuesta de casos prácticos, análisis, resolución, validación y crítica. |
Análise de fontes documentais |
Se llevará a cabo un análisis y selección de las fuentes de documentación más actualizadas, con ayuda de nuevas tecnologías, para alcanzar los objetivos planteados. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
Estudo de casos |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
ANÁLISIS DE FUENTES DOCUMENTALES. Se realizará una atención personalizada sobre la selección de las fuentes bibliográficas y las publicaciones especializadas.
ESTUDIO DE CASOS. Se escogerán para su análisis preferentemente casos de los que se tenga documentación de explotación ineficiente, haciendo un seguimento del desarrollo de los mismos de forma individualizada.
SOLUCIÓN DE PROBLEMAS. Los problemas propuestos serán resueltos por el alumno, realizándose un seguimiento permanente.
TRABAJOS TUTELADOS. Atención en despacho o en aula para la resolución de trabajos de análisis propuestos.
Resolución de las dificultades en el trabajo.
ATENCIÓN PERSONALIZADAD. Se realizarán en horarios de tutorias establecido a comienzo del curso y expusto en el tablón del despacho. Es ta atención personalizada es indispensable por sel el trabajo realizado por el alumno. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
Se propondrá la realización de trabajos sobre la resolución de casos de procesos reales, haciendo el consiguiente seguimiento. |
20 |
Solución de problemas |
Resolver los problemas en cuanto al diseño y comportamiento real. |
20 |
Estudo de casos |
Propuesta de casos prácticos, análisis, resolución, validación y crítica. |
20 |
Análise de fontes documentais |
Se llevará a cabo un análisis y selección de las fuentes de documentación más actualizadas, con ayuda de nuevas tecnologías, para alcanzar los objetivos planteados. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Por ser la orientación de la materia dirigida al campo de la innovación tecnológica, se valorará la destreza, iniciativa y perspectiva del alumno en todas las metodologías.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
El ahorro energético . Mario Aguer. Edit. Díaz de Santos, S.A. Madrid. 2004. ISBN: 84-7978-620-5
Educación enerxética, enerxías renovables e cambio climático . José Mendoza Rodríguez. USC. 2008. ISBN: 978-84-9887-006-0
Balance enerxético de Galicia 2005 . INEGA. 2007. ISBN: 978-84-453-4521-4
Manual de auditorías energéticas. AEDIE. 2003. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Al tratarse de una materia de Máster orientado al campo profesional, no se establece recomendación alguna con respecto a otras materias que debieran ser previamente cursadas. Solamente se recomienda que el alumno proceda del campo de las ingenierías para poder afrontar la problemática a tratar. |
|