Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Instalacións Eléctricas de Propulsión Mariña Código 631480103
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Mariña
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Borras Formoso, Ramon Guillermo
Correo electrónico
ramon.borras@udc.es
Profesorado
Borras Formoso, Ramon Guillermo
Correo electrónico
ramon.borras@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión.
A5 Garantir que se observan as prácticas de seguridade no traballo, a nivel de xestión.
A6 Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión.
A7 Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión.
A8 Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B9 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AM2
AM5
AM6
AM7
AM8
BM2
BM5
BM7
BM9
CM3
CM6
CM8
AM2
AM5
AM6
AM7
AM8
BM2
BM5
BM7
BM9
CM3
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Convertidores de energía eléctrica, directos e indirectos.
Componentes electrónicos de potencia. Selección
Plantas tipo de propulsión eléctrica naval.
PODs
Justificación técnico-económica. Campos de aplicación.
Nuevos diseños.
- Conversión de la energía eléctrica utilizando elementos de conmutación de estado sólido.Tipos de convertidores. Pérdidas en conmutación y en conducción.Parámetros de la tensión de salida. Componentes armónicas.
- Selección de componentes de estado sólido atendiendo a la facilidad de mando, velocidad de conmutación y rango de potencias.
- Análisis de las tipos de instalaciones navales de propulsión eléctrica. Evolución. Instalaciones actuales en uso. Nuevas construcciones.
-Propulsores azimutales. Características. Análisis de los distintos tipos por su motor de accionamiento y rango de potencias.
Potencia propulsora. Estudio de las alternativas de planta propulsora. Implicaciones técnicas, económicas y operativas. Tendencias actuales en función del tipo de buque.
Desarrollos de nuevos motores propulsores.MS de flujo radial. MS de flujo radial.Superconductividad. Células de combustible

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC 5 1 6
Prácticas de laboratorio 4 1 5
Solución de problemas 4 1 5
Discusión dirixida 2 0 2
Presentación oral 97 1 98
Proba obxectiva 2 1 3
Lecturas 1 1 2
Análise de fontes documentais 4 1 5
Seminario 21 1 22
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC De acuerdo con el interés individual o del grupo
Prácticas de laboratorio Complementarias a los realizadas en los cursos anteriores
Solución de problemas Resolución razonada a los problemas propustos
Discusión dirixida Ante cuestiones planteadas, discusión de las distintas alternativas.
Presentación oral Exposición de los conceptos teóricos
Proba obxectiva acorde a los conceptos a desarrollar
Lecturas De la amplia bibliografía proporcionada
Análise de fontes documentais De acuerdo con el contenido
Seminario Incidiendo en aspectos de interés particular

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Prácticas a través de TIC
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Discusión dirixida
Presentación oral
Proba obxectiva
Lecturas
Descrición
Prácticas a través de TIC de acuerdo con el interés individual o del grupo
Prácticas de laboratorio complementarias a los realizadas en los cursos anteriores
Solución de problemas Resolución razonada a los problemas propuestos
Discusión dirixida Ante cuestiones planteadas, discusión de las distintas alternativas.
Presentación oral Exposición de los conceptos teóricos
Proba obxectiva acorde a los conceptos a desarrollar
Lecturas De la amplia bibliografía proporcionada
Análise de fontes documentais De acuerdo con el contenido
Seminario Incidiendo en aspectos de interés particular

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Seminario Seminario Incidiendo en aspectos de interés particular
5
Prácticas a través de TIC Prácticas a través de TIC De acuerdo con el interés individual o del grupo
10
Prácticas de laboratorio Prácticas de laboratorio Complementarias a los realizadas en los cursos anteriores
5
Solución de problemas Solución de problemas Resolución razonada a los problemas propuestos
5
Discusión dirixida Discusión dirixida Ante cuestiones planteadas, discusión de las distintas alternativas.
5
Presentación oral Presentación oral: Exposición de los conceptos teóricos
5
Proba obxectiva
Proba obxectiva : acorde a los conceptos a desarrollar
60
Lecturas Lecturas De la amplia bibliografía proporcionada
5
 
Observacións avaliación
Los porcentajes son solamente una primera aproximación. Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-III/1 y A-III/2 del Código STCW y sus enmiendas relacionados con esta materia se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar la evaluación.
Con la evaluación se trata de comprobar las competencias específicas A2-A5-A6-A7-A14 y las transversales tipo B: B2-B4-B5

Fontes de información
Bibliografía básica Borrás Formoso (2011). Apuntes de Propulsión eléctrica naval.
Faure Benito, Roberto (2000). Máquinas y accionamientos eléctricos. Madrid. FEIN
Alf Kare Adnanes (2003). Maritime Electrical Installations and Diesel Electric Propulsion. Oslo. ABB AS Marine
Damir Radan (). Power Electronic Converters for ships propulsion electric motors.

Se proyectarán los videos elaborados por "Videotel Marine International" relacionados con el contenido de la materia.

Se subirán a Moodle los contenidos complementarios necesarios para el correcto seguimiento de la asignatura

Bibliografía complementaria Lena Bergh (2007). Electrical systems in pod propulsion. Goteborg. Suecia. Chalmers University of Tecnology
Bobby A. Bassham (2003). Evaluation of electric motors for ship propulsion. Monterey.California.Naval Postgraduate School.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Electrotecnia. Máquinas Eléctricas e Sistemas Eléctricos do Buque/631G02306
Propulsión eléctrica/631G02506

Observacións

Complemento a las asignaturas previamente cursadas



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías