Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A2 |
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión. |
A8 |
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión. |
A18 |
Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios. |
A20 |
Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
A21 |
Operar, reparar, manter, reformar, deseñar e optimizar a nivel de xestión as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña. |
A23 |
Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico. |
A24 |
Capacidade para detectar necesidades de mellora e innovar sistemas enerxéticos buscando alternativas viables aos sistemas convencionais e implementar cos métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes máis eficientes para o apoio, asistencia e supervisión da Enxeñaría Mariña. |
A25 |
Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B10 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conocer las tecnologías integradas en los procesos energéticos. Saber gestionar los sistemas energéticos y su impacto ambiental. metodología de toma de datos y análisis de resultados. |
AM2 AM8 AM18 AM20 AM21 AM23 AM24 AM25
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM10 BM11
|
CM1 CM2 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Diseño y rediseño de instalaciones energéticas. Modelización, investigación e innovación en los procesos energtéticos. |
AM2 AM8 AM18 AM20 AM21 AM23 AM24 AM25
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM10 BM11
|
CM1 CM2 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Optimización y diseño de instalaciones energéticas |
Características de las instalaciones energéticas.
Tecnología de los procesos.
Generación y consumo de energía
Costes energéticos.
Proyecto de instalaciones energéticas.
Programas de cálculo en procesos energéticos. |
Mejoras sobre foco caliente en sistemas de generación de potencia |
Ciclos con altas temperaturas de foco caliente.
Limitaciones, disposición y aplicaciones. |
Mejoras sobre foco frío en sistemas de generación de potencia |
Ciclos con bajas temperaturas de foco frío aprovechando fuentes frías.
Enfriamiento del aire de admisión en turbinas de gas: Soluciones Tecnológicas
|
Conversión de calores residuales en energía |
|
Sistemas de refrigeración |
-Ciclos de compresión de vapor
Temperaturas medias (Refrigeración y congelación)
Procesos criogénicos: Ciclos en cascada convencional y cascada con refrigerantes mixtos
-Ciclo Brayton inverso (Procesos criogénicos)
Licuación de Gas natural (Buques FPSO)
Relicuación de LNG (Buques LNG)
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
1 |
1 |
2 |
Estudo de casos |
5 |
15 |
20 |
Proba obxectiva |
3 |
0 |
3 |
Solución de problemas |
6 |
18 |
24 |
Traballos tutelados |
1 |
7 |
8 |
Sesión maxistral |
7 |
7 |
14 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Se llevará a cabo un análisis y selección de las fuentes de documentación más actualizadas, con ayuda de nuevas tecnologías, para alcanzar los objetivos planteados. |
Estudo de casos |
Propuesta de casos prácticos, resolución y crítica. |
Proba obxectiva |
Se realizarán pruebas escritas que constarán de cuestionesteóricas y prácticas. |
Solución de problemas |
Resolver los problemas en cuanto al diseño y comportamiento real. |
Traballos tutelados |
Se propondrá la realización de trabajos para la resolución de casos de procesos reales, realizando en consiguiente seguimiento. |
Sesión maxistral |
Se realizará la explicación detallada de los contenidos de la materia. El alumno contará con material bibliográfico del tema a tratar en cada sesión magistral. Se fomentará la participación del alumno en clase, a través de comentarios que tratan de relacionar los contenidos teóricos con la experiencia real. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Análise de fontes documentais |
Estudo de casos |
Proba obxectiva |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
ANÁLISIS DE FUENTES DOCUMENTALES. Se realizará una atención personalizada sobre la selección de las fuentes bibliográficas y las publicaciones especializadas.
ESTUDIO DE CASOS. Se escogerán para su análisis preferentemente casos de los que se tenga documentación de explotación ineficiente, haciendo un seguimento del desarrollo de los mismos de forma individualizada.
PRUEBA OBJETIVA. Se realizarán pruebas escritas que constarán de cuestiones teóricas y prácticas.
SOLUCIÓN DE PROBLEMAS. Los problemas propuestos serán resueltos por el alumno, realizándose un seguimiento permanente.
TRABAJOS TUTELADOS. Atención en despacho o en aula para la resolución de trabajos de análisis e investigación.
Resolución de las dificultades en el trabajo.
SESIÓN MAGISTRAL. Se realizará la explicación detallada de los contenidos de la materia. El alumno contará con material bibliográfico del tema a tratar en cada sesión magistral. Se fomentará la participación del alumno en clase, a través de comentarios que tratan de relacionar los contenidos teóricos con la experiencia real.
ATENCIÓN PERSONALIZADA. Se realizarán en horarios de tutorias establecido a comienzo del curso y expusto en el tablón del despacho. Es ta atención personalizada es indispensable por sel el trabajo realizado por el alumno eminentemente orientado a la investigación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Con la asistencia participativa a las clases expositivas |
5 |
Análise de fontes documentais |
Se llevará a cabo un análisis y selección de las fuentes de documentación más actualizadas, con ayuda de nuevas tecnologías, para alcanzar los objetivos planteados. |
5 |
Estudo de casos |
Propuesta de casos prácticos, análisis, resolución, validación y crítica. |
10 |
Proba obxectiva |
Resolución de propuestas teóricas y prácticas |
50 |
Solución de problemas |
Resolver los problemas en cuanto al diseño y comportamiento real |
10 |
Traballos tutelados |
Presentación en tiempo y forma de los trabajos propuestos |
20 |
|
Observacións avaliación |
LOS CRITERIOS DE EVALUACIÓN CONTEMPLADOS EN LOS CUADROS A-III/1 Y
A-III/2 DEL CÓDIGO STCW Y SUS ENMIENDAS RELACIONADAS CON ESTA MATERIA SE
TENDRÁN EN CUENTA A LA HORA DE DISEÑAR Y REALIZAR SU EVALUACIÓN.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA DE LA ASIGNATURA: Turbinas de Vapor y Gas. Lucien Vivier. Urmo, S.A. Turbinas de Vapor. Edwin F. Church. Alsina Turbomáquinas Térmicas. Claudio Mataix. Dossat, S.A. Turbomáquinas Térmicas. M. Muñoz Torralba, F. Payry Gonzalez. Termodinámica Técnica. Segura. Reverte. Fundamentos de Termodinámica Técnica. Moran y Shafiro. Reverte. Turbinas de Vapor y Gas Cálculo y Construcción. M. Lucini. Dossat. Marine Engineering. Society of Naval Arch and Marine Engineering. Marine Stean and Turbines. S.C. Mcbirnie. Butterworths. Modern Power Station Practice. British Electricity Enternational. Pergamon. |
Bibliografía complementaria
|
M. J. Moran; H. N. Shapiro (1999). Fundamentos de termodinámica técnica. Barcelona. Ed. Reverte, S.A
Yunus A. Çengel; Michael A. Boles (2002). Termodinámica. México. McGraw-Hill
J. L. Gómez Ribelles (2002). Termodinámica técnica. Valencia. UPV |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Por ser una materia optativa de Master, lo que implica haber cursado el Grado, no se requiere ningún requisito previo adicional. |
|