Competencias do título |
Código
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Competencias da titulación
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A2 |
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas e reparalas, a nivel de xestión. |
A6 |
Facer arrancar e parar a máquina propulsora principal e a maquinaria auxiliar, incluídos os sistemas correspondentes, a nivel de xestión. |
A7 |
Facer funcionar o equipo eléctrico e electrónico, a nivel de xestión. |
A8 |
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión. |
A18 |
Planificar e programar un proxecto no ámbito de investigación operativa e controlar a súa execución e futuro mantemento estimando a influencia dos costos de explotación durante o ciclo de vida para especificar as condicións óptimas de eficiencia e seguridade. Xestionar inventarios. |
A20 |
Capacidade para desenrolar tarefas de análise e síntese de problemas teórico-prácticos en base a conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
A23 |
Capacidade de autoformación, creatividade e investigación en temas de interese científico e tecnolóxico. |
A24 |
Capacidade para detectar necesidades de mellora e innovar sistemas enerxéticos buscando alternativas viables aos sistemas convencionais e implementar cos métodos, técnicas e tecnoloxías emerxentes máis eficientes para o apoio, asistencia e supervisión da Enxeñaría Mariña. |
A25 |
Correcta utilización do idioma Inglés na elaboración de informes técnicos e correspondencia comercial. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B10 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conocimiento de las diversas energías alternativas.
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AM2 AM6
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BM1 BM10
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CM1 CM2
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Ser capaz de analizar las posibilidades de integrar las distintas energías alternativas a las instalaciones marinas.
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AM23
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BM7
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CM6
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Ser capaz de integrar diferentes energías alternativas en los procesos de Ingeniería Marina.
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AM24
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BM2
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Ser capaz de valorar el impacto ambiental de las energías alternativas.
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AM8
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BM6 BM11
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CM4 CM6 CM7
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Implantación de sistemas energéticos sostenibles. |
AM2 AM7 AM8 AM18 AM20 AM23 AM24 AM25
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BM2 BM3 BM4 BM5
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CM6 CM7 CM8
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
1- Energía renovable |
Definición de energía, dimensiones físicas y unidades.
Aprovechamiento en buques. |
2- Aprovechamiento térmico de la energía solar |
Naturaleza y disponibilidad de la radiación solar.
Colectores solares - Generación de energía eléctrica a partir de energía solar térmica de alta temperatura - Motores solares.
Aprovechamiento en buques.
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3- Energía solar. Dispositivos fotovoltaicos |
Fundamentos físicos.
Radiación solar.
Aspectos económicos de los sistemas fotovoltaicos
Impacto medioambiental de los sistemas fotovoltaicos.
Aprovechamiento en buques. |
4- Energía a partir de biomasa |
Biocombustibles
Pirólisis y gasificación.
Digestión anaeróbica.
Impactos medioambientales del uso de la biomasa.
Aprovechamiento en buques. |
5- Energía eólica |
Aprovechamiento energía eólica offshore y onshore.
Aprovechamiento en buques. |
6- Energía hidráulica |
Turbinas hidráulicas.
Criterios de selección de la turbina más adecuada. Velocidad específica e intervalos de aplicación.
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7- Energía mareomotriz |
Recursos mareomotrices a escala mundial.
Electricidad a partir del salto generado en presas por las mareas.
Presas mareomotrices.
Tipos de turbinas para la generación de electricidad en centrales mareomotrices.
Electricidad a partir de corrientes de marea. |
8- Energía undimotriz |
Dispositivos flotantes.
Otros dispositivos convertidores de energía del oleaje.
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9- Conversión de energía térmica oceánica |
Conversión de energía térmica oceánica |
10- Energía geotérmica |
Magnitud de los recursos geotérmicos.
Origen y características de la energía geotérmica.
Formas de explotación de recursos geotérmicos.
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11- Almacenamiento y distribución de energía |
Almacenamiento biológico.
Almacenamiento químico.
Acumuladores.
Células de combustión.
Almacenamiento mecánico de energía.
Almacenamiento de energía en forma de aire comprimido.
Almacenamiento de energía calorífica. |
12- Utilización de fuentes de energía renovable en los buques. |
Utilización de las fuentes de energía renovable en buques. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
24 |
18 |
42 |
Traballos tutelados |
2 |
8 |
10 |
Presentación oral |
2 |
1 |
3 |
Proba obxectiva |
3 |
12 |
15 |
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Atención personalizada |
5 |
0 |
5 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición de los temas en el aula, con posibilidad de realizar debates sobre ellos, etc. |
Traballos tutelados |
El alumnos desarrollarán trabajos sobre temas puntuales que serán tutelados por el profesor.
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Presentación oral |
El alumno desarrollará en forma de explicación, los trabajos o ejercicios realizados en casa. |
Proba obxectiva |
El alumno debe responder a las cuestiones formuladas por el profesor.
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Atención personalizada |
Metodoloxías
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Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Presentación oral |
Proba obxectiva |
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Descrición |
El profesor estará disponible para la aclaración de dudas y preguntas posibles, acerca de cualquiera de las metodologías de la asignatura, en el horario de tutorías.
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Avaliación |
Metodoloxías
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Descrición
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Cualificación
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Sesión maxistral |
La asistencia presencial a clase, y el interés mostrado puede contar hasta en un 20%
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20 |
Traballos tutelados |
Realización de trabajos y de problemas, en conjunto aportará un peso porcentual del 15% de la calificación final. |
15 |
Presentación oral |
Resolución de problemas, y presentación de trabajos de forma oral. En conjunto aportará un peso porcentual del 5% de la calificación final. |
5 |
Proba obxectiva |
Permite evaluar y comprobar los resultados esperados en cuanto al contenido global de la materia. Verificar el grado de alcance de los objetivos propuestos.
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60 |
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Observacións avaliación |
Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-III/1
y A-III/2 del Código STCW y sus enmiendas relacionados con esta materia se
tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar su evaluación. Sesión magistral: A2, A7, A8, B6, C8 Trabajos tutelados: A18, A20, A23, A24, A25, B1, B4, B5, B7, , C6 Presentación oral: B3, B11, C1, C2 Prueba objetica: A6, B2, B4, B10, C1, C2, C7
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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UNED (2009). Centrales de energías renovables: generación eléctrica con energías renovables. Madrid : Pearson Educación
González Velasco, Jaime (2009). Energías renovables. Barcelona : Reverté
Creus Solé, Antonio (2009). Energías renovables. Barcelona : Ceysa
Fernández Salgado, José M (2009). Tecnología de las energías renovables. Madrid : AMV : Mundi-Prensa |
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Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Tecnoloxía Off-Shore/631480211 |
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Materias que continúan o temario |
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