Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Meteoroloxía Náutica en Condicións Extremas Código 631510206
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e da Terra
Coordinación
Manteiga Outeiro, Minia
Correo electrónico
minia.manteiga@udc.es
Profesorado
Manteiga Outeiro, Minia
Correo electrónico
minia.manteiga@udc.es
Web
Descrición xeral Competencias a availar: A8, B2, B7, B10,C6 y C8
Competencias a availar: A8, A9, B2, B9, B10, B14, C6
Competencias a availar: A8, A9, A17, B2, B6, B10, B14
Competencias a availar: A8, A9, B2, B6, B7, B10, B14, C6, C8
La asignatura de Meteorología en condiciones extremas tiene los siguientes objetivos:
Conocer el origen y evolución de las principales condiciones meteoro-oceanográficas que obligan a extremar la precaución durante la navegación marítima.
Adquirir la destreza para evaluar la situación del buque ante dichos fenómenos y tomar las decisiones adecuadas en cuanto a un posible cambio de derrota.
Conocer los formatos de difusión de los partes, mapas y boletines meteorológicos referentes a condiciones extremas de vientos, oleaje y hielos, así como la obligación de contribuir mediante observaciones propias e informes a la divulgación de información sobre los mismos.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A8 Capacidade para prognosticar as condicións meteorolóxicas e oceanográficas.
A9 Capacidade para analizar as medidas que procede adoptar en caso de emerxencia da navegación.
A17 Capacidade para manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade.
B2 Capacidade para resolver problemas de forma efectiva.
B6 Capacidade de adaptación a novas situacións.
B7 Capacidade para uso das novas tecnoloxías TIC e de internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B9 Capacidade de análise e síntese.
B10 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B14 Capacidade para integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
C6 Capacidade para valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Capacidade para valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AP8
AP9
AP17
BM2
BM6
BM7
BM9
BM10
BM14
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1.- ONDADA 1-1 INTRODUCIÓN: TIPOS DE ONDAS E AS SÚAS CARACTERÍSTICAS
1-2 CICLO DE VIDA DAS ONDAS :XERACIÓN
1-3 CICLO DE VIDA DAS ONDAS: PROPAGACIÓN E DISPERSIÓN
1-4 MODELADO E PREDICCION DA ONDADA
1-5 INTRODUCIÓN Á OPTIMIZACIÓN DE DERROTAS
2.- CICLÓNS TROPICAIS 2-1 INTRODUCIÓN
2-2 DISTRIBUCIÓN GLOBAL E MONITORIZACIÓN
2-3 ESTRUTURA 3D E BALANCE DE FLUXOS
2-4 CICLOXÉNESE TROPICAL
2-5 INTENSIDADE
2-6 TRANSICIÓN EXTRATROPICAL
2-7 CLIMATOLOXÍA DOS CICLÓNS TROPICAIS
2-8 MOVEMENTO DOS CICLÓNS TROPICAIS
2-9 IMPACTO SOCIAL E AMBIENTAL
2-10 APLICACIÓNS PRÁCTICAS
2-11 INTERPRETACIÓN DE BOLETÍNS: REGRA 123, SECTOR DE PERIGO
2-12 REQUIRIMENTOS SEGUNDO SOLAS
3.- O XEO NA MAR 3-1 INTRODUCIÓN: TIPOS DE XEOS, ORIXE E MOVEMENTO
3-2 NOMENCLATURA, CODIFICACIÓN E CARTAS
3-3 O ENXEAMENTO DO BUQUE

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 3 0 3
Prácticas a través de TIC 20 0 20
Portafolios do alumno 5 5 10
Proba de resposta múltiple 8 4 12
Aprendizaxe colaborativa 20 0 20
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Ao inicio de cada tema levarase a cabo un breve resumo dos principais contidos a desenvolver.
Prácticas a través de TIC Os 3 bloques temáticos desenvolveranse accedendo cun PC aos contidos teóricos, imaxes, películas e simulacións preparados en cursos en html desenvolvidos polo consorcio MetEd
Portafolios do alumno Cada alumno levará un portafolios no que incluirá o seu resumo persoal do traballo realizado nos cursos on-line.
Proba de resposta múltiple Cada tema inclúe unha avaliación final en forma de multicuestionario
Aprendizaxe colaborativa Parte do traballo levarase a cabo en grupos pequenos, que accederán en internet a parte do contido de cada tema

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Sesión maxistral
Prácticas a través de TIC
Portafolios do alumno
Proba de resposta múltiple
Descrición
Para cada unha das metodoloxías considérase un seguimento persoal do traballo realizado polo alumno

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa Parte dos contidos da materia realizaranse en grupos pequenos, valorándose o traballo de cada grupo en clase ou mediante entrevista persoal.
Competencias a availar: A8, A9, B2, B6, B7, B10, B14, C6, C8
15
Prácticas a través de TIC As prácticas en TIC realizaranse na aula no horario de clases, computándose a asistencia para a avaliación. En caso de realizalas fóra da aula, avaliaranse mediante un exame ou unha entrevista.
Competencias a availar: A8, B2, B7, B10,C6 y C8
15
Portafolios do alumno Avaliarase o portafolios do alumno.
Competencias a availar: A8, A9, B2, B9, B10, B14, C6
20
Proba de resposta múltiple A proba de resposta múltiple ao final de cada tema terá un peso considerable na avaliación.
Competencias a availar: A8, A9, A17, B2, B6, B10, B14
50
 
Observacións avaliación

A avaliación terá en conta o traballo do alumno e o nivel de aproveitamento alcanzado, segundo a seguinte ponderación:

- Realización de prácticas a través de TIC: 15%

- Probas de resposta múltiple: 50%

- Portafolios do alumno: 20%

- Aprendizaxe colaboradora: 15%


Fontes de información
Bibliografía básica

A fonte bibliográfica principal serán os módulos e cursos sobre a materia do consorcio de educación en xeociencias MetEd, dispoñibles en

https://www.meted.ucar.edu/

Bibliografía de apoio:

- The Open University course team, "Waves,Tides and shallow water

processes".

- Meteorology for Mariners. Editado pola Met Office británica (en biblioteca).

- Teoría da predicción meteorológica. Mariano Medina. Inst. Nac. De Meteoroloxía. - Principlesof Ocean Physics. Apel,J. R. -Atmosphereand Ocean: our fluíde enviroments. Harvey, J.G. - DescriptivePhysical Oceanography. Pickard, G.L. e Emery, W.J.

- The Mariners handbok. Hydrographic Department of the USA.

Meteoroloxía e Oceanografía. Fisure Lanza. Colección Itsaso n.º 29. Publicacións do Gov. Vasco. 2006.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías