Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A8 |
Capacidade para prognosticar as condicións meteorolóxicas e oceanográficas. |
A9 |
Capacidade para analizar as medidas que procede adoptar en caso de emerxencia da navegación. |
A17 |
Capacidade para manter a seguridade e protección do buque, da tripulación e os pasaxeiros, así como o bo estado de funcionamento dos sistemas de salvamento, de loita contra incendios e demais sistemas de seguridade. |
B2 |
Capacidade para resolver problemas de forma efectiva. |
B6 |
Capacidade de adaptación a novas situacións. |
B7 |
Capacidade para uso das novas tecnoloxías TIC e de internet como medio de comunicación e como fonte de información. |
B9 |
Capacidade de análise e síntese. |
B10 |
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos. |
B14 |
Capacidade para integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
C6 |
Capacidade para valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Capacidade para valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
|
AP8 AP9 AP17
|
BM2 BM6 BM7 BM9 BM10 BM14
|
CM6 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- ONDADA |
1-1 INTRODUCIÓN: TIPOS DE ONDAS E AS SÚAS CARACTERÍSTICAS
1-2 CICLO DE VIDA DAS ONDAS :XERACIÓN
1-3 CICLO DE VIDA DAS ONDAS: PROPAGACIÓN E DISPERSIÓN
1-4 MODELADO E PREDICCION DA ONDADA
1-5 INTRODUCIÓN Á OPTIMIZACIÓN DE DERROTAS
|
2.- CICLÓNS TROPICAIS |
2-1 INTRODUCIÓN
2-2 DISTRIBUCIÓN GLOBAL E MONITORIZACIÓN
2-3 ESTRUTURA 3D E BALANCE DE FLUXOS
2-4 CICLOXÉNESE TROPICAL
2-5 INTENSIDADE
2-6 TRANSICIÓN EXTRATROPICAL
2-7 CLIMATOLOXÍA DOS CICLÓNS TROPICAIS
2-8 MOVEMENTO DOS CICLÓNS TROPICAIS
2-9 IMPACTO SOCIAL E AMBIENTAL
2-10 APLICACIÓNS PRÁCTICAS
2-11 INTERPRETACIÓN DE BOLETÍNS: REGRA 123, SECTOR DE PERIGO
2-12 REQUIRIMENTOS SEGUNDO SOLAS
|
3.- O XEO NA MAR |
3-1 INTRODUCIÓN: TIPOS DE XEOS, ORIXE E MOVEMENTO
3-2 NOMENCLATURA, CODIFICACIÓN E CARTAS
3-3 O ENXEAMENTO DO BUQUE
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
3 |
0 |
3 |
Prácticas a través de TIC |
20 |
0 |
20 |
Portafolios do alumno |
5 |
5 |
10 |
Proba de resposta múltiple |
8 |
4 |
12 |
Aprendizaxe colaborativa |
20 |
0 |
20 |
|
Atención personalizada |
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Ao inicio de cada tema levarase a cabo un breve resumo dos principais contidos a desenvolver. |
Prácticas a través de TIC |
Os 3 bloques temáticos desenvolveranse accedendo cun PC aos contidos teóricos, imaxes, películas e simulacións preparados en cursos en html desenvolvidos polo consorcio MetEd |
Portafolios do alumno |
Cada alumno levará un portafolios no que incluirá o seu resumo persoal do traballo realizado nos cursos on-line. |
Proba de resposta múltiple |
Cada tema inclúe unha avaliación final en forma de multicuestionario |
Aprendizaxe colaborativa |
Parte do traballo levarase a cabo en grupos pequenos, que accederán en internet a parte do contido de cada tema |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Portafolios do alumno |
Proba de resposta múltiple |
|
Descrición |
Para cada unha das metodoloxías considérase un seguimento persoal do traballo realizado polo alumno
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
Parte dos contidos da materia realizaranse en grupos pequenos, valorándose o traballo de cada grupo en clase ou mediante entrevista persoal.
Competencias a availar: A8, A9, B2, B6, B7, B10, B14, C6, C8 |
15 |
Prácticas a través de TIC |
As prácticas en TIC realizaranse na aula no horario de clases, computándose a asistencia para a avaliación. En caso de realizalas fóra da aula, avaliaranse mediante un exame ou unha entrevista.
Competencias a availar: A8, B2, B7, B10,C6 y C8 |
15 |
Portafolios do alumno |
Avaliarase o portafolios do alumno.
Competencias a availar: A8, A9, B2, B9, B10, B14, C6 |
20 |
Proba de resposta múltiple |
A proba de resposta múltiple ao final de cada tema terá un peso considerable na avaliación.
Competencias a availar: A8, A9, A17, B2, B6, B10, B14 |
50 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación terá en conta o traballo do alumno e o nivel de aproveitamento alcanzado, segundo a seguinte ponderación: - Realización de prácticas a través de TIC: 15% - Probas de resposta múltiple: 50% - Portafolios do alumno: 20% - Aprendizaxe colaboradora: 15%
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A fonte bibliográfica principal serán os módulos e cursos sobre a materia do consorcio de educación en xeociencias MetEd, dispoñibles en https://www.meted.ucar.edu/ Bibliografía de apoio: - The Open University course team, "Waves,Tides and shallow water processes". - Meteorology for Mariners. Editado pola Met Office británica (en biblioteca). - Teoría da predicción meteorológica. Mariano Medina. Inst. Nac. De Meteoroloxía. - Principlesof Ocean Physics. Apel,J. R. -Atmosphereand Ocean: our fluíde enviroments. Harvey, J.G. - DescriptivePhysical Oceanography. Pickard, G.L. e Emery, W.J. - The Mariners handbok. Hydrographic Department of the USA. Meteoroloxía e Oceanografía. Fisure Lanza. Colección Itsaso n.º 29. Publicacións do Gov. Vasco. 2006. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|