Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Operación e Control Automático de Instalacións Marítimas Código 631510213
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría Náutica e Transporte Marítimo
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Ferreiro Garcia, Ramon
Correo electrónico
ramon.ferreiro@udc.es
Profesorado
Ferreiro Garcia, Ramon
Correo electrónico
ramon.ferreiro@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A11 Capacidade para utilizar os telemandos das instalacións de propulsión e dos sistemas e servizos de maquinaria.
A12 Capacidade para planificar e garantir o embarco, estiba e suxeción da carga, e o seu coidado durante a viaxe e o desembarco.
A13 Capacidade para a avaliación das avarías e defectos notificados, nos espazos de carga, as tapas de escotilla e os tanques de lastre, e adoptar as medidas oportunas.
A14 Capacidade para o transporte de mercadorías perigosas.
B2 Capacidade para resolver problemas de forma efectiva.
B9 Capacidade de análise e síntese.
B10 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B15 Capacidade para comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B16 Capacidade para desenvolver as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
C1 Capacidade para expresarse correctamente tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 Capacidade para dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita nun idioma estranxeiro
C8 Capacidade para valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AP11
AP12
AP13
AP14
BM2
BM9
BM10
BM15
BM16
CM1
CM2
CM8

Contidos
Temas Subtemas
sistemas de goberno automáticos do buque descripción dos compoñentes
modo de operación
cambios manual-auto e viceversa
sistemas de posicionamento dinámico (DPS) clasificación dos sistemas de DPS.
tipos de DP (I, II e III).
compoñentes do DPS.
Modos de operación.
sistemas de lastre compoñentes dos sistemas de lastre e deslaster.
modo de operación.
Control de adrizamento e asento do buque mediqante lastres
Sistemas de control de balance e cabeceo Descripción dos modelos actuais
Sistema antibalance mediante timons
Sistemas de tanques de gravedad
Sistemas de aletas laterais
Sistemas de aletas a popa.
Control de cargas líquidas (LPG) Sistemas de control de nivel, temperatura das cargas e caudales de carga e descarga.
Mantemento das cargas líquidas (LPG)
Inertización
Sistemas automáticos de contraincendios sisteams de detección
sistemas automáticos de sofocar os incendios

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos 6 3 9
Sesión maxistral 20 10 30
Prácticas de laboratorio 2 5 7
Proba obxectiva 2 5 7
Análise de fontes documentais 2 5 7
 
Atención personalizada 15 0 15
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos consiste en analizar casos distintos dos decritos nas clases maxistrales de maneira que le proporcionen o alumnado unha visión amplia do tema demostrando competencias en A15, A20, A40, A42, A43
B1, B2, B4,B10, B11
Sesión maxistral Tratase de aprender todo o relacionado cos temas por medio descripcions orales e graficas con exemplos de utilización práctica, DEMOSTRANDO COMPETENCIAS EN
A15, A20, A40, A42, A43
B1, B2, B4,B10, B11
Prácticas de laboratorio Consisten en manexar alguns dos instrumentos de abordo relacionados cos temas do progreama.
Proba obxectiva consiste en verificar o coñecemento adquerido por medio da resolución de casos dce modo autónomo.
Análise de fontes documentais Tratase de escoller e discutir a validez da información técnica dispoñible.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Tratarase de aprender a resolver casos individualmente para adequerir autonomía.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais revisión da bilbiografía mais actializada 10
Estudo de casos casos practicos relativos os contidos do programa 25
Sesión maxistral Conceptos xenéricos e concretos sobre os contidos do programa 40
Prácticas de laboratorio realización de medidas e calibración de instrumentos relacionados co as materias propostas 15
Proba obxectiva verificación dos coñecementos en cada un dos temas tratados 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Asgeir J. Sørensen (2013). Marine Control Systems. Department of Marine Technology, Norwegian University of Science and Technology
Job van Amerongen (1998). Ship steering. Encyclopedia of Life Support Systems (EOLSS), United Nations

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Hidrostática e Estabilidade/631510201
Xestión e control das operacións de carga/631510207
Resistencia ao Avance e Propulsión/631510216
Informática de Control/631510212
Manobra Avanzada /631510204

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías