Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Capacidade para a realización de inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade. |
A6 |
Coñecementos e capacidade para a realización de auditorías enerxéticas de instalacións marítimas. |
A7 |
Capacidade para a operación e posta en marcha de novas instalacións ou que teñan por obxecto a construción, reforma, reparación, conservación, instalación, montaxe ou explotación, realización de medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, e outros traballos análogos de instalacións enerxéticas e industriais mariñas, nos seus respectivos casos, tanto con carácter principal como accesorio, sempre que quede comprendido pola súa natureza e característica na técnica propia da titulación, dentro do ámbito da súa especialidade, é dicir, operación e explotación. |
A14 |
Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente. |
A21 |
Capacidade para exercer como Oficial de Máquinas da Mariña Mercante, unha vez superados os requisitos esixidos pola Administración Marítima. |
A31 |
Operar, reparar, manter e optimizar as instalacións auxiliares dos buques que transportan cargas especiais, tales como quimiqueiros, LPG, LNG, petroleiros, cementeiros, Ro-Ro, Pasaxe, botes rápidos, etc. |
A41 |
Operar os sistemas de bombeo e de control correspondentes. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B9 |
Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
B11 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Reconocer las propiedades básicas de los fluidos
Análisis del flujo interno de fluidos
Capacidad para determinar la pérdidas de energía en sistemas fluidos
Capacidad para resolver problemas de fluidos aplicando las hipótesis precisas y los modelos físicos adecuados.
Planificación y toma decisiones a la hora de gestionar una instalación industrial de manejo de fluidos.
Capacidad para comprender los procesos que acaecen en maquinaria hidráulica
|
A1 A6 A7 A14 A21 A31 A41
|
B2 B7 B9 B11
|
C1 C2 C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1.- INTRODUCCIÓN A LA MECÁNICA DE FLUIDOS |
1.1.- UNIDADES Y MAGNITUDES
1.2.- COMPRESIBILIDAD
1.3.- VISCOSIDAD - FLUJO DE FLUIDOS CON ROZAMIENTO INTERNO
|
TEMA 2.- FLOTABILIDAD Y ESTABILIDAD |
2.1.- FLOTABILIDAD
2.2.- ESTABILIDAD |
TEMA 3.- FLUJO DE FLUIDOS |
3.1.- ECUACIÓN DE CONTINUIDAD
3.2.- ECUACIÓN DE BERNOULLI - CONSERVACIÓN DE LA ENERGÍA
3.3.- TANQUES, RECIPIENTES Y BOQUILLAS EXPUESTAS A LA ATMÓSFERA
3.4.- TEOREMA DE TORRICELLI |
TEMA 4.- ECUACIÓN GENERAL DE LA ENERGÍA |
4.1.- OBJETIVOS
4.2.- PÉRDIDAS Y ADICIONES DE ENERGÍA
4.3.- POTENCIA REQUERIDA POR BOMBAS
4.4.- EFICIENCIA MECÁNICA DE LAS BOMBAS
4.5.- POTENCIA SUMINISTRADA A TURBINAS
4.6.- EFICIENCIA MECÁNICA DE LAS TURBINAS
4.7.- EJERCICIOS DE EJEMPLO |
TEMA 5.- NÚMERO DE REYNOLDS. FLUJOS LAMINAR Y TURBULENTO |
5.1.- OBJETIVO DE ESTE CAPÍTULO
5.2.- FLUJO LAMINAR
5.3.- FLUJO TURBULENTO
5.4.- NÚMERO DE REYNOLDS
5.5.- PERFILES DE VELOCIDAD
5.6.- RADIO HIDRÁULICO PARA SECCIONES TRANSVERSALES NO CIRCULARES
5.7.- EJERCICIOS DE EJEMPLO |
TEMA 6.- PÉRDIDAS DE ENERGÍA DEBIDO A LA FRICCIÓN |
6.1.- INTRODUCCIÓN
6.2.- ECUACIÓN DE DARCY
6.3.- PÉRDIDAS POR FRICCIÓN EN UN FLUJO LAMINAR
6.4.- PÉRDIDAS POR FRICCIÓN EN UN FLUJO TURBULENTO
6.5.- FACTOR DE FRICCIÓN PARA FLUJOS TURBULENTOS
6.6.- ECUACIONES DEL FACTOR DE FRICCIÓN
6.7.- PÉRDIDAS DE FRICCIÓN EN SECCIONES TRANSVERSALES NO CIRCULARES
6.8.- PERFIL DE VELOCIDAD PARA FLUJO TURBULENTO
6.9.- FÓRMULA DE HAZEN-WILLIAMS PARA EL CASO ESPECIAL DE FLUJO DE AGUA
6.10.- EJERCICIOS DE EJEMPLO |
TEMA 7.- OBJETIVOS |
7.1.- OBJETIVOS
7.2.- FUENTES DE PÉRDIDAS MENORES
7.3.- CAÍDAS DE PRESIÓN POR CAMBIOS EN EL ÁREA DEL FLUJO
7.4.- VARIACIONES BRUSCAS EN LA SECCIÓN DE UN CONDUCTO
7.5.- ENSANCHAMIENTO BRUSCO
7.6.- COEFICIENTE DE RESISTENCIA
7.7.- PÉRDIDA DE SALIDA
7.8.- ENSANCHAMIENTO GRADUAL
7.9.- ESTRECHAMIENTO SÚBITO
7.10.- ESTRECHAMIENTO GRADUAL
7.11.- PÉRDIDA DE ENTRADA
7.12.- COEFICIENTES DE RESISTENCIA PARA VÁLVULAS Y CODOS
7.13.- CODOS DE TUBERÍA
7.14.- EJERCICIOS DE EJEMPLO |
TEMA 8.- CÁLCULO DE TUBERÍAS EN SERIE |
8.1.- INTRODUCCIÓN
8.2.- CLASIFICACIÓN DE SISTEMAS
8.3.- SISTEMAS DE CLASE I
8.4.- SISTEMAS DE CLASE II SIN PÉRDIDAS SECUNDARIAS O MENORES
8.5.- SISTEMAS DE CLASE II CON PÉRDIDAS SECUNDARIAS O MENORES
8.6.- SISTEMAS DE CLASE II CON DOS DIÁMETROS DIFERENTES DE TUBERÍA
8.7.- SISTEMAS DE CLASE III CON PÉRDIDAS POR FRICCIÓN EN LA TUBERÍA SOLAMENTE
8.8.- SISTEMAS DE CLASE III CON PÉRDIDAS MENORES DE VARIOS TIPOS
8.9.- ASISTENCIA AL DISEÑO EN TUBERÍAS
8.10.- EJERCICIOS DE EJEMPLO |
TEMA 9.- CÁLCULO DE TUBERÍAS EN PARALELO |
9.1.- OBJETIVOS
9.2.- SISTEMAS CON DOS RAMAS
9.3.- SISTEMAS CON TRES O MÁS RAMAS (REDES)
9.4.- EJERCICIOS DE EJEMPLO |
TEMA 10.- CAVITACIÓN |
10.1.- PUNTO DE OPERACIÓN DE UNA BOMBA
10.2.- ALTURA NETA POSITIVA DE ASPIRACIÓN (NET POSITIVE SUCTION HEAD - NPSH)
10.2.- NPSH DISPONIBLE
10.3.- NPSH REQUERIDO
10.4.- PRESIÓN DE VAPOR
10.5.- CAVITACIÓN |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
40 |
0 |
40 |
Seminario |
40 |
0 |
40 |
Proba obxectiva |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
65 |
0 |
65 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Realización de práctica en consonancia con los conocimientos teóricos adquiridos. |
Seminario |
En grupos medianos o reducidos, elaboración y resolución de problemas teórico prácticos que permitan la consolidación de la teoría. |
Proba obxectiva |
En parciales para los alumnos que siguen la materia, permitirá evaluar la consecución de las competencias básicas. |
Sesión maxistral |
Se impartirá la teoría necesaria para el desarrollo de la materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
|
Descrición |
De forma individual o grupos muy reducidos, se guiará al alumno para que sea capaz de realizar, comprender, interpretar y resolver cuestiones prácticas y práctico teóricas con autonomía. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Se computará la asistencia regular a clase. |
5 |
Prácticas de laboratorio |
A entregar en una memoria cada una de las prácticas. |
10 |
Seminario |
Realizarán memoria de cada uno de los casos presentados. |
15 |
Proba obxectiva |
Para los alumnos que siguen la materia, se dividirá en dos parciales. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Prueba objetiva. Tendrá carácter obligatorio para aquellos alumnos que no participen de la evaluación continua de la materia a lo largo del curso (su cumplimiento requerirá un mínimo de 80% de asistencias, realizar la totalidad de prácticas de laboratorio con la memoria correspondiente, y haber entregado un 85% de los trabajos propuestos al grupo o individualmente). Permite evaluar y comprobar los resultados esperados en cuanto al contenido global de la materia. Verificar el grado de alcance de los objetivos propuestos. El examen final global, como evaluación única, que consistirá en una prueba de dos partes, con valoración independiente, en las que deberá obtenerse un mínimo de tres puntos y cuyo peso en la nota global será: a) teórico-práctica (90%); b) laboratorio (10%) Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-III/1 y A-III/2 del Código STCW y sus enmiendas relacionados con esta materia se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar la evaluación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Streeter, V. L. et al. (1998) (1998). Fluid Mechanics. McGraw-Hill, USA |
Streeter, V. L. et al. (1998). Fluid Mechanics. McGraw-Hill, USA
Kundu, P. K. y Cohen, I. M. (2002). Fluid Mechanics. Academic Press, New York
White, F. M. (1995). Mecánica de Fluidos. McGraw-Hill, Madrid
Agüera, J. S. (1996). Mecánica de Fluidos Incompresibles y Turbomáquinas Hidráulicas. Ciencia, Madrid
|
Bibliografía complementaria
|
|
Munson, B. R. et al. (1999). Fundamentos de Mecánica de Fluidos. Limusa-Wiley, México
Fox, R. W. y McDonald, A. T. (1998). Introduction to Fluid Mechanics . Wiley, USA |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Matemáticas III/631G02210 | Termodinámica e Termotecnia/631G02204 |
|
Materias que continúan o temario |
Matemáticas 1/631G02101 | Física I/631G02103 | Matemáticas II/631G02106 | Física II/631G02108 |
|
|