Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A12 |
Interpretar e representar correctamente o espazo tridimensional, coñecendo os obxectivos e o emprego dos sistemas de representación gráfica. |
A14 |
Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente. |
A17 |
Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A18 |
Redacción e interpretación de documentación técnica. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaboradora. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. |
B8 |
Versatilidade. |
B9 |
Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
B10 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
A12: Interpretar e representar correctamente o espazo tridimensional, coñecendo os obxectivos e o emprego dos sistemas de representación gráfica.
A14: Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente.
A17: Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A18: Redacción e interpretación de documentación técnica.
|
A12 A14 A17 A18
|
|
|
B1: Aprender a aprender.
B2: Resolver problemas de forma efectiva.
B3: Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B4: Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5: Traballar de forma colaboradora.
B6: Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7: Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B8: Versatilidade.
B9: Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B10: Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11: Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
|
C1: Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3: Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5: Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6: Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7: Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8: Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1.- INTRODUCCIÓN A MATLAB
|
1.1.- Tipos de datos. Operaciones básicas.
1.2.- Vectores y matrices
1.3.- Funciones
1.4.- Operadores lógicos |
TEMA 2: NÚMERO, ALGORITMO Y ERRORES
|
2.1.- Introducción
2.2.- Números: Representación y Almacenamiento
2.3.- Algoritmos
2.4.- Errores: Clasificación y Propagación
|
TEMA 3.- RESOLUCIÓN DE SISTEMAS DE ECUACIONES LINEALES
|
3.1.- Consideraciones Generales
3.2.- Métodos Directos
3.2.1.- Sistemas con Solución Inmediata
3.2.1.1.- Matriz Diagonal
3.2.1.2.- Matriz Triangular Superior
3.2.1.2.- Matriz Triangular Inferior
3.2.2.- Métodos de Eliminación o Transformación
3.2.2.1.- Método de Gauss
3.2.2.1.- Método de Gauss-Jordan
3.2.3.- Métodos de Descomposición: Factorización LU
3.2.3.1.- Método de Doolittle
3.2.3.2.- Método de Crout
3.2.3.3.- Método de Cholesky
3.3.- Métodos Iterativos
3.3.1.- Método de Jacobi
3.3.2.- Método de Gauss-Seidel
|
TEMA 4.- INTERPOLACIÓN.
|
4.1.- Introducción
4.2.- Interpolación Polinomial de Lagrange
4.3.- Interpolación de Hermite
4.4.- Diferencias Divididas. Fórmula de Newton.
|
TEMA 5.- RESOLUCIÓN DE UNA ECUACIÓN (CEROS DE FUNCIONES)
|
5.1.- Introducción
5.2.- Método de la Bisección
5.3.- Método de Newton-Raphson
5.4.- Método de la Secante. Regula Falsi.
5.5.- Método del Punto Fijo
|
TEMA 6.- DERIVACIÓN E INTEGRACIÓN NUMÉRICAS
|
6.1.- Diferencias Finitas. Derivación Numérica.
6.2.- Integración Numérica. Conceptos Generales.
6.3.- Aproximaciones Rectangulares
6.4.- Método de los Trapecios
6.5.- Regla de Simpson
6.6.- Fórmulas de Cuadratura
|
TEMA 7.- MÉTODOS NUMÉRICOS DE RESOLUCIÓN DE ECUACIONES DIFERENCIALES
|
7.1.- Introducción: Definiciones Generales
7.2.- Métodos de Taylor
7.3.- Método de Euler
7.4.- Método de Heun
7.5.- Métodos de Runge-Kutta
|
TEMA 8.- MÉTODOS ESTADÍSTICOS
|
8.1 Estadística descriptiva
8.1.1 Generalidades
8.1.2 Tratamiento de la información y representaciones gráficas
8.1.3 Medidas de centralización. Medidas de dispersión
8.1.4 Distribuciones binomial y normal
8.2 Ajuste de curvas
8.2.1 Regresión lineal.
8.2.2 Método de los mínimos cuadrados
8.2.3 Medidas de bondad del ajuste
8.2.4 Medidas de ajuste no lineal
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
2 |
15 |
17 |
Prácticas a través de TIC |
14 |
25 |
39 |
Solución de problemas |
14 |
25 |
39 |
Sesión maxistral |
20 |
10 |
30 |
Proba obxectiva |
4 |
0 |
4 |
Debate virtual |
0 |
10 |
10 |
Análise de fontes documentais |
0 |
5 |
5 |
|
Atención personalizada |
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo en grupo |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas na Aula de Informática cos programas Matlab e Calc |
Solución de problemas |
Resolver problemas propostos |
Sesión maxistral |
Exposición inicial de cada tema |
Proba obxectiva |
Proba individual de coñecementos adquiridos |
Debate virtual |
Participación nos foros abertos en Moodle |
Análise de fontes documentais |
Valoración da información obtida en libros e internet |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas persoais de forma individual ou en grupo moi reducido |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
Plantexar os problemas que logo se resolverán coas TIC.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B4, B5, B6, B8, B9, B10, B11, C1, C3, C6, C7 y C8. |
10 |
Sesión maxistral |
Asistencia e participación nas clases teóricas.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B3, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C3, C5, C6, C7 y C8. |
5 |
Aprendizaxe colaborativa |
Realización de traballos grupais
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C3, C6, C7 y C8. |
10 |
Prácticas a través de TIC |
Realización das prácticas propostas na aula de Informática.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B4, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C5, C6, C7 y C8. |
40 |
Proba obxectiva |
Resposta sobre os coñecementos adquiridos.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C6, C7 y C8. |
30 |
Debate virtual |
Participación nos debates abertos no Moodle.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B3, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C3, C5, C6, C7 y C8. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos que NON participen no EEES serán avaliados a través dunha única Proba Obxetiva que constituirá o 100% da avaliación. Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-III/1 y A-III/2 del Código STCW y sus enmiendas relacionados con esta materia se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar la evaluación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Curtis F. Gerald (1991). Análisis Numérico. Alfaomega
Burden-Faires (1998). Análisis Numérico. Thomson
García Merayo-Nevot Luna (1992). Análisis Numérico. Paraninfo
Spiegel (1991). Estadística. McGraw-Hill
Huerta-Sarrate-Rodríguez Ferrán (1998). Métodos Numéricos. Edicions UPC
Mathews-Fink (1999). Métodos Numéricos con Matlab. Prentice Hall
Cordero-Hueso-Martínez-Torregrosa (2005). Métodos Numéricos con Matlab. Universidad Politécnica de Valencia
Michavila-Gavete (1992). Programación y Cálculo Numérico. Reverté |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Matemáticas 1/631G02101 | Informática/631G02104 | Matemáticas II/631G02106 |
|
|