Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Matemáticas III Código 631G02210
Titulación
Grao en Enxeñaría Mariña
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Métodos Matemáticos e de Representación
Coordinación
Muiños Fernandez, Maria Jose
Correo electrónico
maria.jose.muinos@udc.es
Profesorado
Muiños Fernandez, Maria Jose
Rodriguez Aros, Angel Daniel
Correo electrónico
maria.jose.muinos@udc.es
angel.aros@udc.es
Web
Descrición xeral Impartiranse os métodos básicos do Cálculo Numérico e da Estatística realizando prácticas en computador (cos programas MatLab e Calc), proporcionando así unha ferramenta que poida ser útil tanto na actual vida académica como na futura vida profesional.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A12 Interpretar e representar correctamente o espazo tridimensional, coñecendo os obxectivos e o emprego dos sistemas de representación gráfica.
A14 Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente.
A17 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A18 Redacción e interpretación de documentación técnica.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaboradora.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B8 Versatilidade.
B9 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A12: Interpretar e representar correctamente o espazo tridimensional, coñecendo os obxectivos e o emprego dos sistemas de representación gráfica. A14: Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente. A17: Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. A18: Redacción e interpretación de documentación técnica. A12
A14
A17
A18
B1: Aprender a aprender. B2: Resolver problemas de forma efectiva. B3: Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. B4: Traballar de forma autónoma con iniciativa. B5: Traballar de forma colaboradora. B6: Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B7: Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos. B8: Versatilidade. B9: Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. B10: Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. B11: Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
C1: Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C3: Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C5: Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. C6: Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C7: Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C8: Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1.- INTRODUCCIÓN A MATLAB
1.1.- Tipos de datos. Operaciones básicas.
1.2.- Vectores y matrices
1.3.- Funciones
1.4.- Operadores lógicos
TEMA 2: NÚMERO, ALGORITMO Y ERRORES

2.1.- Introducción
2.2.- Números: Representación y Almacenamiento
2.3.- Algoritmos
2.4.- Errores: Clasificación y Propagación
TEMA 3.- RESOLUCIÓN DE SISTEMAS DE ECUACIONES LINEALES

3.1.- Consideraciones Generales
3.2.- Métodos Directos
3.2.1.- Sistemas con Solución Inmediata
3.2.1.1.- Matriz Diagonal
3.2.1.2.- Matriz Triangular Superior
3.2.1.2.- Matriz Triangular Inferior
3.2.2.- Métodos de Eliminación o Transformación
3.2.2.1.- Método de Gauss
3.2.2.1.- Método de Gauss-Jordan
3.2.3.- Métodos de Descomposición: Factorización LU
3.2.3.1.- Método de Doolittle
3.2.3.2.- Método de Crout
3.2.3.3.- Método de Cholesky
3.3.- Métodos Iterativos
3.3.1.- Método de Jacobi
3.3.2.- Método de Gauss-Seidel
TEMA 4.- INTERPOLACIÓN.

4.1.- Introducción
4.2.- Interpolación Polinomial de Lagrange
4.3.- Interpolación de Hermite
4.4.- Diferencias Divididas. Fórmula de Newton.


TEMA 5.- RESOLUCIÓN DE UNA ECUACIÓN (CEROS DE FUNCIONES)

5.1.- Introducción
5.2.- Método de la Bisección
5.3.- Método de Newton-Raphson
5.4.- Método de la Secante. Regula Falsi.
5.5.- Método del Punto Fijo
TEMA 6.- DERIVACIÓN E INTEGRACIÓN NUMÉRICAS

6.1.- Diferencias Finitas. Derivación Numérica.
6.2.- Integración Numérica. Conceptos Generales.
6.3.- Aproximaciones Rectangulares
6.4.- Método de los Trapecios
6.5.- Regla de Simpson
6.6.- Fórmulas de Cuadratura
TEMA 7.- MÉTODOS NUMÉRICOS DE RESOLUCIÓN DE ECUACIONES DIFERENCIALES

7.1.- Introducción: Definiciones Generales
7.2.- Métodos de Taylor
7.3.- Método de Euler
7.4.- Método de Heun
7.5.- Métodos de Runge-Kutta

TEMA 8.- MÉTODOS ESTADÍSTICOS
8.1 Estadística descriptiva
8.1.1 Generalidades
8.1.2 Tratamiento de la información y representaciones gráficas
8.1.3 Medidas de centralización. Medidas de dispersión
8.1.4 Distribuciones binomial y normal
8.2 Ajuste de curvas
8.2.1 Regresión lineal.
8.2.2 Método de los mínimos cuadrados
8.2.3 Medidas de bondad del ajuste
8.2.4 Medidas de ajuste no lineal


Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa 2 15 17
Prácticas a través de TIC 14 25 39
Solución de problemas 14 25 39
Sesión maxistral 20 10 30
Proba obxectiva 4 0 4
Debate virtual 0 10 10
Análise de fontes documentais 0 5 5
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Traballo en grupo
Prácticas a través de TIC Prácticas na Aula de Informática cos programas Matlab e Calc
Solución de problemas Resolver problemas propostos
Sesión maxistral Exposición inicial de cada tema
Proba obxectiva Proba individual de coñecementos adquiridos
Debate virtual Participación nos foros abertos en Moodle
Análise de fontes documentais Valoración da información obtida en libros e internet

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Prácticas a través de TIC
Descrición
Resolución de dúbidas persoais de forma individual ou en grupo moi reducido

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Solución de problemas Plantexar os problemas que logo se resolverán coas TIC.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B4, B5, B6, B8, B9, B10, B11, C1, C3, C6, C7 y C8.
10
Sesión maxistral Asistencia e participación nas clases teóricas.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B3, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C3, C5, C6, C7 y C8.
5
Aprendizaxe colaborativa Realización de traballos grupais
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C3, C6, C7 y C8.
10
Prácticas a través de TIC Realización das prácticas propostas na aula de Informática.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B4, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C5, C6, C7 y C8.
40
Proba obxectiva Resposta sobre os coñecementos adquiridos.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C6, C7 y C8.
30
Debate virtual Participación nos debates abertos no Moodle.
Se avaliarán as competencias A12, A14, A17, B1, B2, B3, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C3, C5, C6, C7 y C8.
5
 
Observacións avaliación

Os alumnos que NON participen no EEES serán avaliados a través dunha única Proba Obxetiva que constituirá o 100% da avaliación.

Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-III/1 y A-III/2 del Código STCW y sus enmiendas relacionados con esta materia se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar la evaluación.


Fontes de información
Bibliografía básica Curtis F. Gerald (1991). Análisis Numérico. Alfaomega
Burden-Faires (1998). Análisis Numérico. Thomson
García Merayo-Nevot Luna (1992). Análisis Numérico. Paraninfo
Spiegel (1991). Estadística. McGraw-Hill
Huerta-Sarrate-Rodríguez Ferrán (1998). Métodos Numéricos. Edicions UPC
Mathews-Fink (1999). Métodos Numéricos con Matlab. Prentice Hall
Cordero-Hueso-Martínez-Torregrosa (2005). Métodos Numéricos con Matlab. Universidad Politécnica de Valencia
Michavila-Gavete (1992). Programación y Cálculo Numérico. Reverté

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Matemáticas 1/631G02101
Informática/631G02104
Matemáticas II/631G02106

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías