Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Instalaciones Marítimas e Propulsores Código 631G02304
Titulación
Grao en Enxeñaría Mariña
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Enerxía e Propulsión Mariña
Coordinación
Bouzon Otero, Rebeca
Correo electrónico
rebeca.bouzon@udc.es
Profesorado
Antelo Gonzalez, Felipe
Baaliña Insua, Alvaro
Bouzon Otero, Rebeca
Garcia Galego, Jose Ramon
Correo electrónico
felipe.antelo@udc.es
alvaro.baalina@udc.es
rebeca.bouzon@udc.es
jose.ramon.garcia@udc.es
Web http://www.udc.es/grupos/gifc
Descrición xeral En esta asignatura se aborda la descripción, criterios de diseño, operación y mantenimiento de las distintas instalaciones que constituyen un buque, y que son extrapolables también al ámbito industrial terrestre. Así mismo, se abordan los principios de propulsión del buque, incluyendo los distintos tipos, análisis energético y selección del propulsor.

Complementa la formación adquirida en otras materias del título como, entre otras, Motores de Combustión Interna, Turbinas de Vapor y Gas, Transferencia de Calor y Generadores de Vapor, permitiendo una visión global de la integración de los distintos equipos abordados en estas materias, a las instalaciones del buque.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Capacidade para a realización de inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade.
A2 Capacidade para a dirección, organización e operación das actividades obxecto das instalacións marítimas no ámbito da súa especialidade.
A3 Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento.
A4 Capacidade de analizar e valorar o impacto social e ambiental das solucións técnicas, así como a prevención de riscos laborais no ámbito da súa especialidade.
A6 Coñecementos e capacidade para a realización de auditorías enerxéticas de instalacións marítimas.
A7 Capacidade para a operación e posta en marcha de novas instalacións ou que teñan por obxecto a construción, reforma, reparación, conservación, instalación, montaxe ou explotación, realización de medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, e outros traballos análogos de instalacións enerxéticas e industriais mariñas, nos seus respectivos casos, tanto con carácter principal como accesorio, sempre que quede comprendido pola súa natureza e característica na técnica propia da titulación, dentro do ámbito da súa especialidade, é dicir, operación e explotación.
A10 Observar os procedementos de emerxencia, no ámbito da súa especialidade.
A13 Levar a cabo automatizacións de procesos e instalacións marítimas.
A20 Ser capaz de identificar, analizar e aplicar os coñecementos adquiridos nas distintas materias do Grao, a unha situación determinada formulando a solución técnica máis axeitada dende o punto de vista económico, ambiental e de seguridade.
A23 Capacidade para a realización das actividades inspectoras relacionadas co cumprimento dos convenios internacionais de obrigado cumprimento, en todo o referido a buques en servizo, sempre que se circunscriban ao ámbito Da súa especialidade.
A24 Capacidade para a xestión, dirección, control, organización e planificación de industrias ou explotacións relacionadas coas actividades da enxeñaría mariña tanto en competencias referidas á calidade, medio, seguridade mariña e prevención de riscos laborais como todas as actividades relacionadas coa posta no mercado da súa produción.
A25 Comprender as ordes e facerse entender en relación coas tarefas da bordo.
A27 Aplicar os protocolos de seguridade nos casos de supervivencia.
A28 Participar nos plans de coordinación de asistencia médica a bordo dos buques e aplicar os protocolos en caso de accidente e emerxencia médica.
A31 Operar, reparar, manter e optimizar as instalacións auxiliares dos buques que transportan cargas especiais, tales como quimiqueiros, LPG, LNG, petroleiros, cementeiros, Ro-Ro, Pasaxe, botes rápidos, etc.
A32 Coñecer o balance enerxético xeral, que inclúe o balance termo-eléctrico do buque, ou sistema de mantemento da carga, así como a xestión eficiente da enerxía respectando o medio.
A33 Saber especificar os parámetros de operación dos sistemas de seguridade a bordo e os relacionados coa protección ambiental.
A34 Asegurar o cumprimento das prescricións sobre prevención da contaminación.
A36 Facer funcionar os dispositivos de salvamento.
A40 Operar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondentes.
A42 Prestar primeiros auxilios a bordo.
A43 Prevención, control e loita contra incendios a bordo.
A47 Utilizar as ferramentas manuais e o equipo de medida e proba eléctrico e electrónico para a detección de avarías e as operacións de mantemento e reparación.
A48 Vixiar o cumprimento das prescricións lexislativas.
A50 Capacidade para a óptima explotación de industrias relacionadas coa náutica e o transporte marítimo, tanto en competencias referidas á calidade, medio, seguridade mariña e prevención de riscos laborais.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaboradora.
B8 Versatilidade.
B9 Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Escribir y transmitir los conocimientos científicos Realizar eficazmente la operación y el mantenimiento de las instalaciones auxiliares del buque. Ser capaz de analizar y optimizar los parámetros de funcionamiento de las instalaciones auxiliares. Usar e identificar todos los subsistemas de las instalaciones auxiliares del buque. Realizar el balance térmico de las instalaciones auxiliares. Seleccionar los equipos necesarios para el diseño de instalaciones auxiliares del buque. Manejar las herramientas informáticas para el cálculo de instalaciones. Conocer las técnicas que permitan aumentar el rendimiento de las instalaciones. Conocer la normativa internacional que regula la contaminación marina. Aplicar técnicas que contribuyan al ahorro energético. Elaborar informes técnicos relativos a las instalaciones Auxiliares del buque A1
A2
A3
A4
A6
A7
A10
A13
A20
A23
A24
A25
A27
A28
A31
A32
A33
A34
A36
A40
A42
A43
A47
A48
A50
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B10
B11
C6

Contidos
Temas Subtemas
VÁLVULAS 1. Componentes
2. Materiales.
3. Tipos
PURGADORES 1. Clasificación.
SISTEMAS FILTRANTES 1. Tipos de filtros.
2. Aplicaciones
INTERCAMBIADORES DE CALOR 1. Transmisión de calor en los intercambiadores.
2. Clasificación de los intercambiadores.
3. Mantenimiento de los intercambiadores.
PRODUCCIÓN DE AGUA DESTILADA A BORDO DE LOS BUQUES. 1. Introducción
2. Descripción de los distintos sistemas
3. Balance térmico
SERVICIOS SANITARIOS 1. Producción de agua potable.
2. Mineralización.
3. Esterilización
TRATAMIENTO DE BASURAS 1. Reglamentación MARPOL
2. Descripción del Incinerador
SISTEMA DE PURIFICACIÓN 1. Combustible.
2. Aceite
SISTEMA DE AIRE COMPRIMIDO 1. Introducción
2. Estudio de los distintos servicios de aire comprimido a bordo
3. Tratamiento del aire comprimido
SISTEMA DE GOBIERNO 1. Componentes del sistema de gobierno.
2. Tipos de timones.
PROPULSORES 1.- HIDRODINÁMICA
2.- HÉLICES
3.- RENDIMIENTOS. POTENCIA
4.- SELECCIÓN DEL PROPULSOR
SISTEMA DE PROPULSIÓN A CHORRO 1. Sistema Kamewa
2. Sistema Lips

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta 5 0 5
Prácticas a través de TIC 18 54 72
Sesión maxistral 24 48 72
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Se realizará una prueba escrita para valorar los conocimientos adquiridos
Prácticas a través de TIC Metodología que permite al alumnado aprender de forma efectiva a través de actividades de carácter práctico la teoría del ámbito de conocimiento.
Realización de trabajos y exposición de los mismos por parte del alumno

Sesión maxistral Se realizará la explicación de los contenidos de la materia y que se distribuyen en temas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Descrición
Planteamiento de dudas y resolución de las mismas de forma individual o en grupo

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC El alumno realizará las prácticas y/o trabajos que determine el profesor 50
Proba mixta El alumno demostrará su destreza en el aprendizaje teórico-práctico de los contenidos de la materia 50
 
Observacións avaliación

LOS CRITERIOS DE EVALUACIÓN CONTEMPLADOS EN LOS CUADROS A-III/1 Y A-III/2 DEL CÓDIGO STCW Y SUS ENMIENDAS RELACIONADAS CON ESTA MATERIA SE TENDRÁN EN CUENTA A LA HORA DE DISEÑAR Y REALIZAR SU EVALUACIÓN.


Fontes de información
Bibliografía básica Watson (2002). Practical Ship Design. Elsevier
Mc George, HD (1995). Marine Auxiliary MAchinery . Oxford : Butterworth-Heinemann
Carlton, John (2007). Marine Propellers and Propulsion. Butterworth-Heinemann
VOLKER BERTRAM (2012). PRACTICAL SHIP HYDRODINAMICS. UK:Butterworth-Heinemann

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Instalacións Marítimas II/631G02309
Máquinas Térmicas/631G02315

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Motores de Combustión Interna/631G02301
Turbinas de Vapor e Gas/631G02302
Transferencia de Calor e Xeradores de Vapor/631G02303

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías