Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Saber especificar os parámetros de operación dos sistemas de seguridade e os relacionados coa protección ambiental. |
A56
|
|
|
Aprender a aprender. |
|
B1
|
|
Resolver problemas de forma efectiva. |
|
B2
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
|
B4
|
|
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
|
B10
|
|
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
|
B11
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Ferramentas de Simulación |
1.1 Linguaxes de programación
1.2 Follas de Cálculo
1.3 Aplicacións orientadas aos modelos matemáticos
1.4 Simuladores |
2. Elementos Finais de Control
|
2.1 Válvula de Control
2.2 Cálculo da válvula de control. Líquidos
2.3 Cálculo da válvula de control. Gases |
3. Elementos de medida
|
3.1 Cálculo de elementos de medida de caudal
3.2 Selección de elementos de medida de temperatura
3.3 Outras variables |
4. Tipos de control
|
4.1 Control en cascada
4.2 Control de relación
4.3 Control de gama partida
4.4 Control selectivo
4.5 Control anticipativo
4.6 Control de procesos discontinuos
4.7 Control adaptativo
4.8 Control distribuido |
5. Control de procesos unitarios |
5.1 Control de bombas de proceso
5.2 Control de intercambio de calor
5.3 Control de calderas para producción de vapor
5.4 Control de hornos
5.5 Control de compresores alternativos
5.6 Control de una columna de destilación binaria
|
6. Automatismos y equipos para la regulación de motores
|
6.1 Automatismos cableados
6.2 Regulación de máquinas eléctricas |
7. Autómatas programables |
7.1 Estructura
7.2 Programación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
22 |
33 |
55 |
Prácticas de laboratorio |
14 |
10 |
24 |
Seminario |
16 |
32 |
48 |
Traballos tutelados |
3 |
10 |
13 |
Proba obxectiva |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Consistirá na exposición por parte do profesor da materia obxecto de estudo, nestas sesións e recomendable a intervención do alumno, no plantexamento de cuestións para ir clarexando as dúbidas que poidan surxir sobre a marcha. |
Prácticas de laboratorio |
Consistirá na realización das mismas que se iran propoñendo conforme o desenvolvemento do curso académico |
Seminario |
Abordaran temas específicos e poderan ser desenvolvidos tanto polo profesor, como polos alumnos de xeito individual ou en pequenos grupos |
Traballos tutelados |
Serán encargados polo profesor según o desenvolvemento do curso, e poderán levarse a cabo de xeito individual ou en pequeno grupo |
Proba obxectiva |
Terá caracter obrigatorio para aqueles alumnos que non participen da avaliación continua da materia ao longo do curso.
A opción de exame final, global como avaliación única, consistirá nunha proba con tres partes:
a) Teórica (45%) B) Práctica (45%) C) Laboratorio (10%). Na que será obrigado alcanzar alomenos o 40% da puntuación en cada unha das partes para superar a materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Na aplicación de cada unha destas metodoloxías o diálogo profesor alumno é obrigado. Nas prácticas de Laboratorio para comprobar o seguimento das mesmas e clarexar dúbidas. Nos seminarios como valoración da comprensión dos temas. E nos traballos tutelados como orientación e consulta do desenvolvemento dos mesmos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A presenza nas prácticas e a súa correcta realización e controlada e valorada polo profesor no propio Laboratorio, sendo esixible ao alumno que en todo momento conte cun guión de prácticas sen o cal pode non permitírselle o aceso ao laboratorio, e que finalmente redacte unha memoria ou informe de prácticas.
Competencias avaliadas:
A15 Manexar correctamente a información procedente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade.
A17 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A18 Redacción e interpretación de documentación técnica.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
10 |
Traballos tutelados |
O correcto desenvolvemento e presentación, deste tipo de traballo deberá axustarse as indicaciones dadas polo profesor na clase ou nunha sesión específica de atención persoalizada.
Competencias avaliadas:
A18 Redacción e interpretación de documentación técnica.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
20 |
Proba obxectiva |
O número de probas obxectivas a realizar ao longo do curso, poderá ser variable. Sendo unha práctica común a realización de 2 probas parciais.
Ademáis existirá a posiblidade de concurrir a unha proba obxectiva de conxunto única, fixada no calendario de exames antes do comezo do curso.
Competencias avaliadas:
A17 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A18 Redacción e interpretación de documentación técnica.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
70 |
|
Observacións avaliación |
Con obxecto de respetar o dereito a unha avaliación xusta, ademáis do indicado arriba, en casos particulares e cando sexa procedente, será posible pactar entre profesor e alumno calquera outra vía de avaliación que permita ao alumno demostrar os seus coñecementos, habilidades e en xeral competencia en relación aos contidos desta materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Trigo, V. et al (2004). Automatismos y Cuadros Eléctricos. Madrid: Editex
Piedrafita Moreno, Ramón (1999). Ingeniería de la automatización industrial. Madrid: Ra-Ma
Acedo Sánchez, J. (2006). Instrumentación y Control Básico de Procesos. Madrid: Díaz de Santos
Creus Solé, Antonio (2007). Simulación y control de procesos por ordenador. Barcelona: Marcombo |
|
Bibliografía complementaria
|
Acedo Sánchez, J. (2002). Control Avanzado de Procesos. Madrid: Díaz de Santos |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Automatización con PLCs e Instrumentación Industrial/631G02509 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Matemáticas 1/631G02101 | Física I/631G02103 | Informática/631G02104 | Matemáticas II/631G02106 | Física II/631G02108 | Matemáticas III/631G02210 | Fundamentos de Regulación e Control/631G02207 |
|
Observacións |
Aínda que non se esixe como condición indispensable ter aprobadas outras materias, e importante contar cunha boa base de matemáticas, física e informática, así como ter adquirido previamente os conceptos básicos da materia Fundamentos de Regulación e Control |
|