Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Automatización e Control de Procesos Código 631G02314
Titulación
Grao en Enxeñaría Mariña
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Rodríguez Gómez, Benigno Antonio
Correo electrónico
benigno.rodriguez@udc.es
Profesorado
Perez Castelo, Francisco Javier
Rodríguez Gómez, Benigno Antonio
Correo electrónico
francisco.javier.perez.castelo@udc.es
benigno.rodriguez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A56 Saber especificar os parámetros de operación dos sistemas de seguridade e os relacionados coa protección ambiental.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Saber especificar os parámetros de operación dos sistemas de seguridade e os relacionados coa protección ambiental. A56
Aprender a aprender. B1
Resolver problemas de forma efectiva. B2
Traballar de forma autónoma con iniciativa. B4
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. B10
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. B11
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6

Contidos
Temas Subtemas
1. Ferramentas de Simulación 1.1 Linguaxes de programación
1.2 Follas de Cálculo
1.3 Aplicacións orientadas aos modelos matemáticos
1.4 Simuladores
2. Elementos Finais de Control

2.1 Válvula de Control
2.2 Cálculo da válvula de control. Líquidos
2.3 Cálculo da válvula de control. Gases
3. Elementos de medida

3.1 Cálculo de elementos de medida de caudal
3.2 Selección de elementos de medida de temperatura
3.3 Outras variables
4. Tipos de control

4.1 Control en cascada
4.2 Control de relación
4.3 Control de gama partida
4.4 Control selectivo
4.5 Control anticipativo
4.6 Control de procesos discontinuos
4.7 Control adaptativo
4.8 Control distribuido
5. Control de procesos unitarios 5.1 Control de bombas de proceso
5.2 Control de intercambio de calor
5.3 Control de calderas para producción de vapor
5.4 Control de hornos
5.5 Control de compresores alternativos
5.6 Control de una columna de destilación binaria
6. Automatismos y equipos para la regulación de motores

6.1 Automatismos cableados
6.2 Regulación de máquinas eléctricas
7. Autómatas programables 7.1 Estructura
7.2 Programación

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 22 33 55
Prácticas de laboratorio 14 10 24
Seminario 16 32 48
Traballos tutelados 3 10 13
Proba obxectiva 3 0 3
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Consistirá na exposición por parte do profesor da materia obxecto de estudo, nestas sesións e recomendable a intervención do alumno, no plantexamento de cuestións para ir clarexando as dúbidas que poidan surxir sobre a marcha.
Prácticas de laboratorio Consistirá na realización das mismas que se iran propoñendo conforme o desenvolvemento do curso académico
Seminario Abordaran temas específicos e poderan ser desenvolvidos tanto polo profesor, como polos alumnos de xeito individual ou en pequenos grupos
Traballos tutelados Serán encargados polo profesor según o desenvolvemento do curso, e poderán levarse a cabo de xeito individual ou en pequeno grupo
Proba obxectiva Terá caracter obrigatorio para aqueles alumnos que non participen da avaliación continua da materia ao longo do curso.
A opción de exame final, global como avaliación única, consistirá nunha proba con tres partes:
a) Teórica (45%) B) Práctica (45%) C) Laboratorio (10%). Na que será obrigado alcanzar alomenos o 40% da puntuación en cada unha das partes para superar a materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Seminario
Traballos tutelados
Descrición
Na aplicación de cada unha destas metodoloxías o diálogo profesor alumno é obrigado. Nas prácticas de Laboratorio para comprobar o seguimento das mesmas e clarexar dúbidas. Nos seminarios como valoración da comprensión dos temas. E nos traballos tutelados como orientación e consulta do desenvolvemento dos mesmos.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A presenza nas prácticas e a súa correcta realización e controlada e valorada polo profesor no propio Laboratorio, sendo esixible ao alumno que en todo momento conte cun guión de prácticas sen o cal pode non permitírselle o aceso ao laboratorio, e que finalmente redacte unha memoria ou informe de prácticas.

Competencias avaliadas:

A15 Manexar correctamente a información procedente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade.
A17 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A18 Redacción e interpretación de documentación técnica.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
10
Traballos tutelados O correcto desenvolvemento e presentación, deste tipo de traballo deberá axustarse as indicaciones dadas polo profesor na clase ou nunha sesión específica de atención persoalizada.

Competencias avaliadas:

A18 Redacción e interpretación de documentación técnica.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
20
Proba obxectiva O número de probas obxectivas a realizar ao longo do curso, poderá ser variable. Sendo unha práctica común a realización de 2 probas parciais.
Ademáis existirá a posiblidade de concurrir a unha proba obxectiva de conxunto única, fixada no calendario de exames antes do comezo do curso.

Competencias avaliadas:

A17 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A18 Redacción e interpretación de documentación técnica.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
70
 
Observacións avaliación

Con obxecto de  respetar o dereito a unha avaliación xusta, ademáis do indicado arriba, en casos particulares e cando sexa procedente, será posible pactar entre profesor e alumno calquera outra vía de avaliación que permita ao alumno demostrar os seus coñecementos, habilidades e en xeral competencia en relación aos contidos desta materia.


Fontes de información
Bibliografía básica Trigo, V. et al (2004). Automatismos y Cuadros Eléctricos. Madrid: Editex
Piedrafita Moreno, Ramón (1999). Ingeniería de la automatización industrial. Madrid: Ra-Ma
Acedo Sánchez, J. (2006). Instrumentación y Control Básico de Procesos. Madrid: Díaz de Santos
Creus Solé, Antonio (2007). Simulación y control de procesos por ordenador. Barcelona: Marcombo

Bibliografía complementaria Acedo Sánchez, J. (2002). Control Avanzado de Procesos. Madrid: Díaz de Santos


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Automatización con PLCs e Instrumentación Industrial/631G02509

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Matemáticas 1/631G02101
Física I/631G02103
Informática/631G02104
Matemáticas II/631G02106
Física II/631G02108
Matemáticas III/631G02210
Fundamentos de Regulación e Control/631G02207

Observacións

Aínda que non se esixe como condición indispensable ter aprobadas outras materias, e importante contar cunha boa base de matemáticas, física e informática, así como ter adquirido previamente os conceptos básicos da materia Fundamentos de Regulación e Control



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías