Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A2 |
Conocer y comprender las ciencias, los modelos, las técnicas y los instrumentos sobre los que se fundamenta, articula y desarrolla la fisioterapia. |
B1 |
Ciencias da conduta. |
B5 |
Dimensión ética, deontolóxica e legal. |
B8 |
Relacionarse de forma efectiva co equipo pluridisciplinar. |
B9 |
Incorporar a investigación científica e a práctica baseada na evidencia como cultura profesional. |
B10 |
Desenvolver a función docente. |
B11 |
Manter actualizados os coñecementos, habilidades e actitudes. |
B15 |
Manter unha actitude de aprendizaxe e mellora. |
B18 |
Manifestar respecto, valoración e sensibilidade ante o traballo dos demais. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Ciencias biolóxicas. |
A2
|
|
|
Ciencias físicas. |
A2
|
|
|
Manifestar discreción. |
|
B1
|
|
Traballar con responsabilidade. |
|
B5
|
|
Relacionarse de forma efectiva co equipo pluridisciplinar. |
|
B8
|
|
Incorporar a investigación científica e a práctica baseada na evidencia como cultura profesional. |
|
B9
|
|
Desenvolver a función docente. |
|
B10
|
|
Manter actualizados os coñecementos, habilidades e actitudes. |
|
B11
|
|
Manter unha actitude de aprendizaxe e mellora. |
|
B15
|
|
Manifestar respecto, valoración e sensibilidade ante o traballo dos demais. |
|
B18
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Biofísica |
• Tema 1.1: Magnitudes físicas. Medida, dimensións e unidades.
• Tema 1.2: Enerxía mecánica. Conservación. Rozamento.
Medios deformables. Elasticidade.
• Tema 1.3: Biorreoloxía e Fluídos. Principios de hidrostática.
Principios de hidrodinámica. Fluidos reais.
• Tema 1.4: Calor e temperatura. Propagación da calor.
Primeiro e Segundo Principios da Termodinámica.
• Tema 1.5: Movemento vibratorio. Son. Ultrason
• Tema 1.6: Electricidade. Cargas, campos e potenciais eléctricos. Elementos eléctricos activos e pasivos.
Electrocinética continua e alterna. Magnetismo.
• Tema 1.7: Radiación electromagnética. Espectro electromagnético. Radioactividade.
|
2. Bioquímica |
• Tema 2.1 Biomoléculas e bioelementos.
• Tema 2.2 Glúcidos estrutura e función
• Tema 2.3 Lípidos estructura e función
• Tema 2.4 Ácidos nucleicos
• Tema 2.5 Proteínas estructura e función
• Tema 2.6 Enzimas e cinética enzimática
• Tema 2.7 Introducción ao Metabolismo
• Tema 2.8 Introducción á Bioloxía Molecular
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
2 |
1 |
3 |
Sesión maxistral |
14 |
28 |
42 |
Solución de problemas |
9 |
18 |
27 |
Prácticas de laboratorio |
9 |
9 |
18 |
Prácticas a través de TIC |
9 |
9 |
18 |
Proba obxectiva |
3 |
15 |
18 |
Traballos tutelados |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
12 |
0 |
12 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da asignatura por parte dos profesores responsables indicando o programa da materia e as pautas para a sua evaluación. |
Sesión maxistral |
Explicación pormenorizada dos distintos temas e subtemas teóricos da materia. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas por parte dos alumnos co auxilio do profesor. Parte dos mesmos os realizan os alumnos de forma autónoma, induvidualmente o en parella. |
Prácticas de laboratorio |
Faranse prácticas de laboratorio reais coa participación activa dos alumnos dentro das posibilidades que nos brinda a Escola. Inclúese a toma de datos e o seu tratamento, así como a entrega dos resultados. |
Prácticas a través de TIC |
Faranse prácticas virtuais a través de páxinas web adecuadas. O alumno terá que supoñer casos, tomar datos e tratalos. Os resultados se entregarán o Profesor para a sua evaluación. |
Proba obxectiva |
Exame dos contidos teóricos e prácticos da materia, con especial atención á resolución de problemas. |
Traballos tutelados |
Os alumnos realizarán un traballo de cada Tema da materia a proposición do Profesor. Dito traballo será entregado para a súa evaluación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os profesores da materia atenderán personalmente a todos e cada un dos seus alumnos para guialos na solución dos problemas plantexados, a realización das prácticas tanto de Laboratorio coma usando TIC. Os titulos dos traballos tutelados serán repartidos entre o alumnado para a súa realización, xunto coas fontes bibliográficas necesarias. Finalmente se habilitarán horas de tutoría para a atención personalizada do alumno onde se lle resolverán as dúbidas de calquera parte da materia e metodoloxía. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
Corrección dos problemas propostos os alumnos para a súa realización autónoma. |
14 |
Prácticas de laboratorio |
Asistencia e Libreta de Laboratorio |
6 |
Prácticas a través de TIC |
Asistencia e Folla de resultados acadados e o seu tratamento |
2.5 |
Proba obxectiva |
Exame de Teoría e de Problemas. |
68.5 |
Traballos tutelados |
Corrección do traballo entregado polo alumno. |
9 |
|
Observacións avaliación |
As porcentaxes das cualificacións varian na parte de Biofísica e Bioquímica, aparecendo na táboa superior a media de ambas. Así, na mesma orde e de arriba abaixo, as porcentaxes de Biofísica son: 10, 10, 5, 70 e 5%. E as de Bioquímica: 18, 2, 0, 67 e 13%. Na parte de bioquímica evaluaránse as seguintes competencias Proba obxetiva: A2, B8, B9, B15, C8 Prácticas de laboratorio e solución de problemas A2 Traballos tutelados: B10, B18, C4 C8 A realización das prácticas de Biofísica é OBLIGATORIA polo que non se pode aprobar esa parte da materia sen facelas. Os alumnos que por RAZÓN XUSTIFICADA non poidan asistir ás sesións de prácticas poderán facer un
traballo equivalente acordado ca profesora. Será necesario obter un mínimo de 4 sobre 10 na Proba obxectiva para poder sumar o resto das notas. A inasistencia as clases en mais dun 20% inhabilita ó alumno a ser evaluado, excepto que haxa unha causa xustificada a opinión do Profesor. A nota final será o 50% de Bioquímica e o 50 % de biofísica. Para superar a asignatura será necesario ter as duas partes aprobadas. O aprobado dunha parte en xaneiro conservarase ate o exame de xullo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
A. Herráez Sánchez (2008). Biomodel. Alcalá de Henares
Diaz Zagoya & Juárez Oropeza (2007). Bioquímica un enfoque básico aplicado a las ciencias de la vida. McGrawHill
Mathews, Van Holde y Ahern (2002). Bioquímica, 3ª ed. . Madrid
Devlin, T.M. (1999). Bioquímica. Libro de texto con aplicaciones clínicas. Barcelona
Ortuño (1996). Física para biología, medicina, veterinaria y farmacia. Barcelona
Cromer A.H. (1992). Física para las ciencias de la vida. Barcelona
Voet, Voet & Voet (2007). Fundamentos de bioquímica. Paramericana
Gómez Capilla, J.A., Gómez Llorente, C. (2004). Iniciación al estudio de la bioquímica. Madrid
Angel Franco García (2006). Prácticas de Física. Pais Vasco |
|
Bibliografía complementaria
|
Maugan, R., Gleeson, M. and Greenhaff, P.L. (1997). Biochemistry of Exercise & Training. Oxford
Teixidó Gómez, F. (2005). Biología. Madrid
Stryer, L., Berg, J.M. y Tymoczko, J.L. (2003). Bioquímica, 5ª ed. . Barcelona
Varios (2008). Biorom. Varios
Cussó, López y Villar (2004). Física de los procesos biológicos. Barcelona
Zaragoza JR (1992). Física e instrumentación médicas. Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
E unha materia de caracter fundamental, e moitas da carreira necesitan destes coñecementos para ser comprendidas na súa totalidade. |
|