Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A5 |
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
A8 |
Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables. |
A12 |
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B6 |
Razoamento crítico. |
B8 |
Aprendizaxe autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica. |
AI5
|
|
|
Coñecer as bases para establecer hipóteses respecto dun caso concreto e, a partir das mesmas, saber deducir enunciados contrastables |
AI8
|
|
|
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada |
AI12
|
|
|
Capacidade de análise e síntese |
|
BI1
|
|
Razoamento crítico |
|
BI6
|
|
Aprendizaxe autónoma. |
|
BI8
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
CM3
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
CM6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Introducción |
Procesamento da información, cognición e fisioloxía
A actividade electrodérmica
A taxa cardíaca
|
Tema 2: Sistemas Reflexos |
Teorías
Investigación
Aplicacións |
Tema 3: Condicionamento e consciencia |
Teorías do condicionamento humano
Aprendizaxe asociativa non-consciente
Técnicas e preparacións experimentais
|
Tema 4: Aprendizaxe da non-continxencia (Indefensión Aprendida |
Aspectos teóricos
Achados empíricos
Aplicacións ao ámbito educativo e da saúde |
Tema 5: Aprendizaxes complexas: Aprendizaxe observacional |
Aspectos teóricos: Teoría Social Cognitiva
Procedementos de intervención baseados na Aprendizaxe Observacional
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
1 |
0 |
1 |
Lecturas |
1 |
14 |
15 |
Sesión maxistral |
12 |
6 |
18 |
Traballos tutelados |
2 |
20 |
22 |
Prácticas de laboratorio |
9 |
5 |
14 |
|
Atención personalizada |
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Preguntas de tipo test, con catro posibles opcións de resposta. Sempre haberá unha soa opción correcta |
Lecturas |
Lectura e comentario crítico dun tema asignado polo profesor |
Sesión maxistral |
Exposición e desenvolvemento dos contidos teóricos e achados empíricos fundamentais da materia, apoiada en medios audiovisuais. Ao final do tema propiciarase o diálogo cos estudante sobre os contidos tratados |
Traballos tutelados |
Os estudantes deberán escoller un apartado ou tema da materia que deberá desenvolver de forma organizada e crítica |
Prácticas de laboratorio |
Reprodución ou demostración no laboratorio de diversos fenómenos relativos aos contidos da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O profesor seguirá o desenvolvemento do traballo tutelado, procurando resolver as dúbidas dos alumnos, así como indicando directrices que axuden á súa correcta execución.
Antes de comezar a práctica informarase o alumno sobre cada unha das fases e especificaráselle a súa tarefa sobre esta. Ao final mostraránselle e explicarán os resultados obtidos |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Considerarase a asistencia, actitude e participación nas sesións maxistrais (clases teóricas) |
5 |
Proba obxectiva |
Proba que consta dunhas 20 preguntas de tipo test, con catro posibles opcións. Só unha das opcións será correcta. |
40 |
Prácticas de laboratorio |
Considerarase para os efectos de avaliación a asistencia, actitude e participación nas clases prácticas |
5 |
Lecturas |
Os alumnos entregarán un "resumo crítico" do tema 4 (Aprendizaxe da non-continxencia: Indefensión aprendida). Terase en conta o contido e presentación deste. |
20 |
Traballos tutelados |
Proxecto de investigación sobre o contido de calquera tema, que non sexa do tema 4 |
30 |
|
Observacións avaliación |
Requisitos necesarios para superar a materia: 1. O alumno deberá aprobar o examen de prueba obxetiva (Deberá obter unha cualificación mínima do 20% sobre o 40% total) 2). El alumno deberá obter un 50% (correspondente a unha cualificación de 5 puntos) sobre o 100% global
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Marcos, J. L. (2007). Sistemas Reflejos: Investigación y aplicaciones. A Coruña. Servicio de Publicaciones de la Universidad de A Coruña
Marcos, J. L. (1997). Técnicas de condicionamiento humano. Madrid. Editorial Universitas
Lovibond, P. F. y Shanks, D. R. (2002). The role of the awareness in pavlovian conditioning: empirical evidence and theoretical implications. Jorunal of Experimental Psychology: Animal Behavior Processes |
|
Bibliografía complementaria
|
Leahey, T. H. y Harris, R. J. (1998). Aprendizaje y cognición. Madrid. Prentice-Hall
Lang, P. J., Simons, R. F. y Balaban (Eds) (1997). Attention and orienting: sensory and motivational processes. Mahwah, NJ: Erlbaum
Dawson, M. E., Schell, A. M. y Böhmelt, A. H. (Eds.) (1999). Startle modification: implications for neuroscience, cognitive science, and clinical sciencie. New York. Cambridge University Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Psicoloxía da memoria/652438004 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Ninguna observación |
|