Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Intervención psicoeducativa nas dificultades da aprendizaxe da escritura Código 652438021
Titulación
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinación
Gonzalez Seijas, Rosa Maria
Correo electrónico
rosa.maria.gonzalez.seijas@udc.es
Profesorado
Gonzalez Seijas, Rosa Maria
Correo electrónico
rosa.maria.gonzalez.seijas@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Recoñecer e respectar a diversidade humana e comprender que as explicacións psicolóxicas poden variar a través de poboacións e contextos.
A3 Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión.
A4 Ser capaz de lograr un adecuado nivel de comprensión da demanda do destinatario en cada situación ou contexto de aplicación.
A5 Ser capaz de realizar unha avaliación psicolóxica no contexto dunha investigación científica.
A6 Saber como especificar a demanda e os obxectivos do caso, e en función deles, recoller a información.
A7 Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas.
A10 Ser capaz de deseñar instrumentos de recollida de información en programas de intervención psicolóxica.
A13 Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico.
A14 Ser capaz de analizar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación.
A15 Ser capaz de analizar críticamente as publicacións científicas.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Reconocer y respetar la diversidad humana y comprender que las explicaciones psicológicas pueden variar a través de poblaciones y contextos. AI1
AI4
Ser capaz de lograr un adecuado nivel de comprensión de la demanda del destinatario en cada situación o contexto de aplicación. AI3
Ser capaz de realizar una evaluación psicológica en el contexto de una investigación científica. AI5
Saber como especificar la demanda y los objetivos del caso, y en función de ellos, recoger la información. AI6
Saber realizar un seguimiento sobre un caso eligiendo objetivos pertinentes y realistas. AI7
Ser capaz de diseñar instrumentos de recogida de información en programas de intervención psicológica. AI10
Conocer y ser capaz de utilizar los diferentes modelos, teorías, métodos y técnicas de evaluación e intervención que son específicos de los distintos ámbitos de la investigación en Psicología Aplicada y desarrollar una actitud crítica propia del espíritu científico AI13
Ser capaz de analizar la documentación bibliográfica necesaria para un trabajo de investigación AI14
AI15

Contidos
Temas Subtemas
1- TEORIAS Y MODELOS DE ESCRITURA

1.1. EL CONTEXTO HISTORICO Y SOCIAL DE LA INVESTIGACION EN ESCRITURA.
1.2. TEORIAS Y MODELOS.

2- DESARROLLO DE LA ESCRITURA
2.1. EL CEREBRO Y LA ESCRITURA.
2.2. FACTORES COGNITIVOS EN EL DESARROLLO DE LA ESCRITURA.

3- MODELOS Y APROXIMACIONES INSTRUCCIONALES

3.1. EVALUACIÓN DE LA ESCRITURA.
3.2. ESTRATEGIAS INSTRUCCIONALES EN LA ENSEÑANZA DE LA ESCRITURA.

4. ESCRITURA Y POBLACIONES ESPECÍFICAS 4.1. INSTRUCCIÓN EN ESCRITURA PARA ALUMNOS CON DIFICULTADES EN EL APRENDIZAJE.
5. INVESTIGACIÓN EN ESCRITURA 5.1. ANÁLISIS DE ALGUNAS INVESTIGACIONES ESPAÑOLAS

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 2 0 2
Estudo de casos 4 6 10
Lecturas 3 9 12
Obradoiro 4 3 7
Traballos tutelados 5 8 13
Investigación (Proxecto de investigación) 6 8 14
Proba mixta 3 6 9
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Establecer conocimientos previos y aclarar aspectos de la guia docente.
Estudo de casos Análisis de casos. Evaluación e intervención.
Lecturas Lectura de artículos que permiten profundizar en el tema correspondiente.
Obradoiro Seminario taller que facilite profundizar en algunas estrategias de enseñanza-aprendizaje.
Traballos tutelados Trabajos que facilitan la integración de la teoría y la práctica.
Investigación (Proxecto de investigación) Diseño de un "proyecto" de investigación que permita desarrollar las partes fundamenteles del mismo y/o prueba mixta (tipo test, pregunta corta y caso) en la que deben aplicar la teoría a la práctica.
Proba mixta Si los alumnos eligen esta opción, será una prueba mixta (tipo test, pregunta corta y caso) en la que deben aplicar la teoría a la práctica.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Traballos tutelados
Investigación (Proxecto de investigación)
Proba mixta
Descrición
Estas metodologías tendrán tutoría personalizada según las necesidades de los alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Estudo de casos Participación de los alumnos en las actividades propuestas en las clases y análisis de casos.

20
Traballos tutelados Elaborar y exponer el trabajo sobre el tema elegido y/o proyecto de investigación. 40
Proba mixta (tipo test, pregunta corta y caso) en la que deben aplicar la teoría a casos prácticos 40
 
Observacións avaliación


Observaciones:


-Los alumnos que no  pueden asistir  a clase o los que estudien a tiempo parcial (previa autorización de la comisión pertinente) tendrán que ir a (c)- (prueba mixta) y tendrán que realizar los trabajos (análisis de casos y trabajos tutelados) solicitados en clase dado que estos tienen un porcentaje en la nota final.


La nota será sobre el  %  de los apartados a los que respondan.



Fontes de información
Bibliografía básica Graham,S (2008). Research on writing development, practice, instruction, and assessment. Reading and writing. Springer Netherlands
González, R.M y Cuetos, F. (2008). Actividades para el Aprendizaje de la Lectura y la Escritura. CEPE
Graham,S.,MacArthur, Ch.,y Fitzgerald, J. (2007). Best prectices in writing instruction. The Guilford Press
García, J.N. (2007). Dificultades del desarrollo (22,23). Pirámide
Macarthur, Ch., Graham,S. y Fitzgerald, J. (2006). Handbook of writing research. Guilford Press
González R.M. y otros (2013). Javitor, el castor lector y los amigos de las letras. CEPE
Uceira,E.,González,R.M. y Cuetos,F. (2012). Los Torres, una familia de escritores. CEPE
González, R.M (2002). PODER escribir. EOS
Graham, S. MacArthur,C.A. y Fitzgerald, J. (2009). Practice in Writing Instruction. Reading and writing . Guilford Press, New York, NY
Cuetos, F. (2009). Psicología de la Escritura. CISS PRAXIS
Mather,N. Wendling,B and Roberts, R. (2009). Writing Assessment and instruction for students with learning disabilities. Jossey-Bass Teacher
Graham,S y Harris,K. (2006). Writing Better. Brookes Publishing Co.,Inc.

 

Bibliografía complementaria

Avendaño, A., Lombardía, C. López I. y Pacoret, C. (2012). O purrusco dos bosques. Santiago de Compostela: Editorial GLIA.

Avendaño, A., Lombardía, C. López I. y Pacoret, C. (2012). As aventuras de Toreto. Santiago de Compostela.Editorial GLIA.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías