Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A2 |
Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos críticos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
A7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas. |
A8 |
Ser capaz de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance tecnolóxico, social ou cultural dentro dunha sociedade baseada no coñecemento, a innovación nos procesos educativos, a avaliación e o cambio. |
A9 |
Ser capaz de aplicar os métodos e técnicas da avaliación de competencias profesionais como instrumentos de diagnóstico en orientación profesional. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B4 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como investigador. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Ser capaz de aplicar os coñecimientos adquiridos e resolver problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa la Innovación orientación educativa. |
AI8
|
|
|
Ser capaz de integrar coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuizos a partir dunha información que, sendo incompleta o limitada, inclua reflexions sobre as responsabilidades e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuicios. |
AI2
|
|
|
Ser capaz de realizar unha analise crítica, evaluación e síntese de ideas novas e complexas. |
AI6
|
|
|
Ser capaz de fomentar, en contextos académicos e profesionais, o avance tecnolóxico, social ou cultural dentro dunha sociedade basada no coñecemento |
AI7
|
|
|
Capacidade de análise e síntese |
|
BI1
|
|
Traballar de forma colaborativa |
|
BI4
|
|
Comportarse con ética de responsabilidade social como cidadán e como investigador. |
|
BI7
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CM4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CM6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Axentes, factores, postulados e contidos das políticas educativas. |
Descentralización, participación e autonomía. |
A transmisión ideolóxica dos fines da institución escolar |
Elementos básicos no proceso de configuración das políticas educativas. |
Culturas escolares e reformas educativas |
Xénesis e usos da expresión cultura escolar no ámbito historico-educativo. |
O éxito ou fracaso das reformas educativas: Condicionantes, limitacións e posibilidades. |
Análise histórico-comparativo dos procesos de innovación. |
A ordenación da lexislación do sistema educativo: perspectiva histórica. |
Reformas educativas e etapaas políticas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
4 |
0 |
4 |
Lecturas |
5 |
0 |
5 |
Actividades iniciais |
4 |
0 |
4 |
Traballos tutelados |
0 |
52 |
52 |
Análise de fontes documentais |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Faráse unha exposición oral dos temas da guia coa introducción dalgunhas preguntas aos estudiantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Lecturas |
Propoñeranse unha serie de lecturas obrigatorias dun conxunto de textos e documentación de caracter historiográfico que o alumnado terá que ler e recensionar |
Actividades iniciais |
Levaráse a cabo nas primeiras sesións de clase actividades de caracter expositivo por parte do profesor nas introducirá o temario da materia. |
Traballos tutelados |
Está referida a cómo facer un traballo de iniciación á investigación histórica. Os estudiantes se responsabilizan do seu propio traballo pero seguindo as pautas que a profesora lles irá marcando a través dun seguimento tutorial individualizado |
Análise de fontes documentais |
Supón a utilización de distintos documentos e fontes históricas relevantes da materia para a súa análise e posterior utilización na explicación de procesos históricos que non se poden observar directamente. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Tanto os traballos tutelados como a análise de fontes documentais terán unha atención personalizada ao alumnado coa finalidade de facer un seguimento con cada alumno ou alumna das súas actividades de aprendizaxe. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Faráse unha exposición oral dos temas da guia coa introducción dalgunhas preguntas aos estudiantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
5 |
Lecturas |
Lecturas obrigatorias e optativas. Comentario de textos |
20 |
Actividades iniciais |
Levaráse a cabo nas primeiras sesións de clase actividades de caracter expositivo por parte do profesor nas introducirá o temario da materia. |
5 |
Traballos tutelados |
O traballo tutelado consistirá na realización dun informe de investigación sobre un tema do programa |
50 |
Análise de fontes documentais |
O traballo coas fontes históricas consistirá o ponto de partida nun traballo máis amplo de investigación histórico-comparativo |
20 |
|
Observacións avaliación |
Teráse en conta a asistencia ás clases presenciais.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Apple, M. W. (1996). Política cultural y educación. Madrid, Morata
Viñao, Antonio (2002). Sistemas educativos, culturas escolares y reformas. Madrid, Morata
Popkewitz,Th.S. (1994). Sociología política de las reformas educativas. Madrid, Morata |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|